• Anonym (Hjälp!)

Någon mer med konstig mens efter missfall?

Jag fick missfall i januari, eller egentligen MA. Mensen kom tillbaka drygt en månad senare. Har hört att första mensen efter missfall kan vara lite konstig men nu börjar det bli riktigt jobbigt.

Det börjar med mörka flytningar ( som det kan vara i slutet av mensen) i ca 5 dagar sen kommer mensen på riktigt och då blöder jag rikligt i kanske 4-5 dagar sen blir det mörka flytningar igen. Allt som allt tar detta ca 2 veckor! Tänkte att det kanske bara var för att det var första gången (hade även lite rester kvar efter missfallet som de hade sagt skulle komma ut med nästa mens) efter missfallet men andra mensen var precis likadan! Är lite orolig att det fortfarande kan vara rester kvar som stör kroppen för den borde väl börja fungera som vanligt igen eller???

Är det någon som varit med om något liknadnde eller varit med om att mensen inte betett sig likadant efter missfallet som innan? Får ta och ringa gyn nästa vecka men vill väldigt gärna veta om någon känner igen sig och hur det i så fall har gått sen? Har kroppen ordnat upp sig, tog del lång tid?? Skulle vara väldigt tacksam om någon vill hjälpa mig! Tack tack.

• Svar på tråden Någon mer med konstig mens efter missfall?
  • Anonym (Hjälp!)

Ingen???

• Anonym (ssk)

har du feber eller ont i samband med blödningarna bör du kontakta gyn, annars är det nog tyvärr bara att härda ut

• Anonym (Hjälp!)

Jag misstänker det också men skulle gärna vilja veta om det är någon som varit med om samma... Kan det vara så att de rester som fanns kvar vid UL inte har kommit ut? De sa att de skulle komma ut med nästa mens men tycker att mensen borde bli som den var innan igen..Någon som känner igen sig???

• Anonym (också orolig)

Hur har det gått? Har du fått någon klarhet i blödningarna? Jag själv blöder sedan en månad tillbaka och får inget klart besked varför. Hade missfall för två månader sedan och efter min första riktiga mens har det bara fortsatt att blöda.

• Anonym (fru)

Anonym (också orolig) skrev 2009-05-04 12:22:23 följande:

Hur har det gått? Har du fått någon klarhet i blödningarna? Jag själv blöder sedan en månad tillbaka och får inget klart besked varför. Hade missfall för två månader sedan och efter min första riktiga mens har det bara fortsatt att blöda.
    Har du ont också? Eller löder du bara en massa?
    Jag tycker att du borde vända dig till gyn,allternativt gynakuten. jag blödde själv i 12 veckor efter mitt MA, efter tredje skrapningen upphörde blödningarna äntligen. jag hade rester kvar och därför blödde jag. Vid den sista skrapningen använde de ultraljud för att se att allt verkligen kom ut.

Nu fick jag MA igen, krävde ultraljud vid skrapningen direkt,för att slippa få det som förra gången. Och den här gången har jag inte blödit mer än ett par timmar precis efter skrapningen. Nu har det förvisso bara gått en vecka sen skrapningen och jag bävar för hur det kommer bli vid min första mens. Förra gången fickjag så fruktansvärt ont att inte ens 1gram alvedon och 100mg voltaren hjälpte. Så jag bad faktist om recept på voltaren direkt i förebyggande syffte.
  • Anonym (Me2)

Jag har hunnit ha två menstruationer efter mitt ma / skrapning i februari. Den har kommit som den ska men smärtorna har varit väldigt intensiva och både första och andra ggn har det kommit små klumpar och ganska rikligt med blod. Dock har den inte varit längre än den brukar. Jag förutsätter att alla "rester" borde vara ute nu efter två mens-perioder...

• Anonym (också orolig)

Anonym (fru) skrev 2009-05-04 13:30:45 följande:

Anonym (också orolig) skrev 2009-05-04 12:22:23 följande:
    Har du ont också? Eller löder du bara en massa?Jag tycker att du borde vända dig till gyn,allternativt gynakuten. jag blödde själv i 12 veckor efter mitt MA, efter tredje skrapningen upphörde blödningarna äntligen. jag hade rester kvar och därför blödde jag. Vid den sista skrapningen använde de ultraljud för att se att allt verkligen kom ut.Nu fick jag MA igen, krävde ultraljud vid skrapningen direkt,för att slippa få det som förra gången. Och den här gången har jag inte blödit mer än ett par timmar precis efter skrapningen. Nu har det förvisso bara gått en vecka sen skrapningen och jag bävar för hur det kommer bli vid min första mens. Förra gången fickjag så fruktansvärt ont att inte ens 1gram alvedon och 100mg voltaren hjälpte. Så jag bad faktist om recept på voltaren direkt i förebyggande syffte.
    Jag har inte haft några smärtor men det är jobbigt att blöda så här länge. Jag gissar att jag måste skrapas. Min mens (den riktiga) är beräknad att komma ganska snart så när den är klar ska jag kolla upp mig ordentligt om det inte slutar blöda. Vad jobbigt att du fick skrapas så många gånger. Så många pratar om att kroppen läker sig själv men det är ju inte alltid så att kroppen fixar att sköta det. Tack för att du berättade om ultraljud och skrapning. Det ska jag be om.
    Vill bara bli frisk någon gång. Normal....
  • Anonym (Amy)

Har själv gjort en medicinsk abort i slutet av mars . Nu i fredags fick jag färskt rött blod på trosan vilket ska min första mens efter aborten men sedan dess inget mer än till idag förutom brunt när jag torkar mig precis så som när mensen ska ta slut ja känner till o från små mens värkar men ingen mens vill komma ännu upplever detta väldigt jobbig !

• Anonym (Amy)

Har själv gjort en medicinsk abort i slutet av mars . Nu i fredags fick jag färskt rött blod på trosan vilket ska min första mens efter aborten men sedan dess inget mer än till idag förutom brunt när jag torkar mig precis så som när mensen ska ta slut ja känner till o från små mens värkar men ingen mens vill komma ännu upplever detta väldigt jobbig !

• Anonym (Amy)

• Anonym (Amy)

• Anonym (Amy)

• Anonym (Amy)

Svar på tråden Någon mer med konstig mens efter missfall?