Katt och skinnsoffa?
Ni som har katt och skinnsoffa, klöser era katter på den?
Funderar på att skaffa en ny soffa men vet inte om jag vågar ifall katterna börjar klösa sönder den..
Nån som kanske har nåt tips?
Ni som har katt och skinnsoffa, klöser era katter på den?
Funderar på att skaffa en ny soffa men vet inte om jag vågar ifall katterna börjar klösa sönder den..
Nån som kanske har nåt tips?
vår katt är innekatt...
Vår katt klöser aldrig på skinnsoffan.
(Hon är utekatt vår, sommar och höst, vintertid vägrar hon gå ut...)
katten har aldrig klöst på läder (hon klöser bara på klösmöbel och en och annan matta), men hon har råkat riva när hon lekt (rivstartat från skinnfåtölj).
jag hade inte köpt en dyr skinnsoffa om jag hade katt. jag har förvisso en nu, men den är inte nyast på marknaden och jag bryr mig inte om det blir några märken i den.
Min katt har totalt klöst sönder min skinnsoffa på ärmstöden....... Han klöser inte är nu längre men när han var yngre.......
Har 1 utekatt ,och 1 som går i koppel på baksidan å KAn vässa klorna ute.
har 1 innekatt och en ny skinnsoffa som är tot sönderklöst fast jag har minst 4st klösbrädor runt soffan.
Fyra innekatter
Vi har två skinnfotöljer som inte ser så snygga ut längre. Dels så springer de över dem i full fart och då är klorna ute och det blir lång revor. Dels klöser den ena katten på dem ibland.
Jag kommer aldrig mer att köpa skinnmöbler så länge jag har katt. Jag tycker att skinnmöbler är grymt snygga men de är inte snygga länge hemma hos oss iaf. Revorna som blir efter oskyldigt spring är tillräckligt fula tycker jag.
Bra tråd TS. har också funderat på att köpa skinnsoffa men har två katter.
Men läste nåt om att katter inte klöser på riktigt skinn/läder...nån som vet nåt om det??
Även om katterna inte klöser på skinnmöblerna så springer de ju runt, jagar varandra och jagar leksaker och då åker klorna ut när de springer över ett så halt material som skinn är. Denna aktivitet ger inga märken på vår tygsoffa. Klöser de så syns det ju men de klöser inte så mycket nu längre.
Sen uppmuntrar lukten av nya möbler vissa katter att klösa på dem. Våra gjorde det tills soffan luktade rätt sen slutade de.
jag har katter men en av de som är ute ibland har en liten liten förmåga att gjärna vilja klösa på våran skinnsoffa .. men nu har hon inte gjort de på ett tag men villle mer än gjörna göra de lite då å då ..
Vi har tre katter alla är inne katter och vi har tre klästräd i olika storlekar. på dessa klöser våra katter. samt på mattan i tv rummer och det får dom. Vi har två skinn soffor en tvåa och en trea och det är nästan inga klösmärken. Inga klösmärken som kommit upp medvetet det kan ha hänt om någon av katterna hållit på att rammla ner eller så men det är ju som självklart att det kan hända i mina ögon...
Jag har 4 innekatter och varken de eller någon unge från kullarna har någonsin klöst på våra skinnsoffor eller skinnstolar!
Katterna har tillgång till höga klös/klätterträd och även rastgårdar där de få klösa och göra av med energi!
Vår katt har klöst en del på vår skinnsoffa. Eller kanske inte klöst i egentlig mening, men det händer att hon står och trampar med och spärrar ut klorna. Vår katt har både klösträd och flera klösbrädor och det har hon haft sedan vi skaffade henne.
Jag har köpt sånna här klösskydd, fungerar hur bra som helst
https://alltingkatt.se/collections/utrustning/products/rivskydd
Jag tror inte att man kan veta det i förväg TS. Alla katter är olika.