• kobra

    Monchichiägare se hit!!!

    Hej! Jag undrar om det fanns monchichi björnar som kunde blinka med sina ögon, om man tippade den bakåt så blundade den. Vi har en liten tvist här hemma om detta!!! Jag tror inte det fanns men min sambo säger att hans kunde det.

  • Svar på tråden Monchichiägare se hit!!!
  • Firren

    Minns ej säkert men har för mig att det fanns såna med...

  • Fille Fjonkan

    Ja, jag hade en sådan, men den kallades Monami istället för Monchichi

  • Ajsen

    Vissa blinkade väl å vissa inte? eller e jag helt ute å cyklar...jag hade 2 en flicka å en pojke, kommer ihåg att man kunde sätta fast tummen i munnen

    Nostalgi

  • Ebbiz

    Apropå Monchichi...min minsta vovve ser precis ut som en Monchichi! Jag kallar henne tom för "Monchi". Tyvärr har jag inget kort på henne men jag ska lära mig att få in dem på datorn ! *skäms för att man är så tafatt när det gäller datorer*

  • Alvi

    Apropå det: Hur UTTALAR man dessa apors (?) namn...?
    Min sambo säger att det heter "Monchicchhi" med betoning på det sista sche-ljudet, men jag säger att det heter "Monchichii", med betoning på det sista i:et....

    Help.... =)

  • Hushi

    Å, jag hade en fantastisk samling. Med rariteter från tyskland.....en vit fårullig, en luddig grå.... och så de klassiska bruna förstås!
    Tyvärr blev de stulna ur ett källarföråd för några år sen.... Men man kan ju förstå tjuvarna. En Monchichi väcker habegär....
    Jag betonade första i:et. Det är väl nån sorts försvenskning antar jag.

  • Uet

    Jag har en här hemma och den blinkar med ögonen.
    Har flera hemma hos min mamma men vet inte om dom blinkar eller inte.

    SISU:
    Jag säger som du, men betoning på sista i:et

  • Deapea

    Jag har en blinkande! Mina barn har ärvt den nu... Monami heter den tror jag! Sen har jag några pyttesmå i plast.. jättesöta.

  • Marsupulami

    Jag hade både blinkande och icke blinkande, bägge kunde dock stoppa tummen i munnen. På en del var tummen en tumme och på en del en napp :)

    Den som blundar uppfattar jag som en lite klumpigare kopia av den som inte blundar som var lite smidigare och graciösare i figuren. Jag har ett helt gäng med olika kläder någonstans i en kartong på vinden.......

    Får väl ta fram dom till ev. barn

  • Kiau

    Älskar monchhichis och har flera stycken!
    Jag har en stor som har blundögon men jag tror också den hette monami. Den liknar monchhichis men det är väl en annan tillverkare än Sekiguchi som gör monchhichis.

  • växjötjej

    Jag hade en som blundade som jag kallade David för han hade ett D på kepsen. Nallen kallades Nallen och grisen Grisen osv. Underbar fantasi man hade och inte så konstigt att jag har problem med att namnsätta barnet. Får hoppas att den har en bokstav i pannan, anners får den väl heta Baby om det är en tjej.

  • Jii

    Minns särskillt att det fanns de som kunde "blinka" eftersom att min kompis hade det o inte jag. Gissa om jag var avis?
    Sen fanns de där megastora också.

  • Emiems

    Jag samlar på dessa ännu och vill någon sälja snälla maila mig på emy@live.se.

    Jag har asberger så jag sätter mina känslor i dessa.

    Det finns björnar.

    Dom kallaa för toho japan Btw.

    Hör av er om ni vill sälja

    Kram

  • Emiems

    Nu är denna tråd suuuuper gammal. Men undrar om du har kvar dina monchichis??? Kram emy

Svar på tråden Monchichiägare se hit!!!