Hej hej
Tack! Jag är verkligen lycklig att jag är hans mamma!
Jag fick Äl på varje gonal-f kur, det tittades med VUL att äggen växte och när det fanns ett moget ägg så fick jag ta en ägglossningsspruta så ägget släppte!
Med pergotime fick jag också ÄL, första kuren fick jag ta ett blodprov för att se att ÄL varit, sen så skulle jag ha ett uppehåll varannan månad, och det var på första uppehållet jag blev gravid, men som tyvärr blev mf.
Min läkare är stenhård med att inte köra mer än 3 gånger med olika behandlingsalternativ, så 3 gånger pergotime, 3 gånger gonal-f, och funkar inte det efter det så blir det IVF, det betyder att de plockar ut mina ägg och befruktar utanför kroppen och sedan sätter tillbaka de befruktade äggen i mig, jag vet faktiskt inte varför det ska vara bättre på något sätt men det är väl nästa steg i behandlingarna om inte gonal-f skulle funka. Jag tror dock att jag kommer tjata till mig 3 omgångar till pergo först ändå, IVF är en större påfrestning för kroppen och kostar MULTUM eftersom vi redan har ett barn så får vi inga gratisförsök!
Hoppas att det fungerar fort för dig så du slipper karusellen, men lyckan när plusset dyker upp är obeskrivlig när man verkligen kämpat, och DÅ är det värt varje spruta och varje tår!
Kram