• husmorsan

alla dessa inköp!

Hej! Jag tycker det är så jobbigt med alla inköp till min mans barn. Han och barnens mamma har inget system för vem som köper vad. Då menar jag jackor, skor och inte trosor och t-shirts. Tre tonåringar är dyra i drift och jag undrar om det finns någon som har något bra system för inköp av alla dessa vårskor, gympaskor, vårjackor osv. Nu blir de slumpvis och ibland dubbla köp.Det handlar inte om millimeter rättvisa och pengar utan mer om en fördelning av inköpen.

• Svar på tråden alla dessa inköp!
  • Isnogood

Min dotters pappa och jag gjorde så (och gör fortfarande..) att han köper/betalar de skor hon behöver och jag betalar resten av kläderna....(bor hos mig, är hos pappan varannan helg..)

Med min sons pappa så fungerar knappt någonting så där har vi gjort så att jag köper dom kläder som sonen behöver här hos mig och hans pappa får köpa dom kläder han behöver hos honom.. (varannan veckas boende..)
    Då slipper jag bli bestört och förskräckt varje gång han kommer hit med kläder som antingen är för små eller avsedda för allt annat än att ha i skolan...

• Doodelidoo

Den som får tillfälle går och handlar ytterkläder och skor och när man hittat vad man tänker köpa ringer man den andra och frågar om det är ok att köpa de här skorna etc, de kostar så mycket. Så betalar den andra föräldern in hälften. Bonusbarnen är 13 och 15 år.

• fryxan
    husmorsan skrev 2009-03-31 14:27:45 följande:
    Hej! Jag tycker det är så jobbigt med alla inköp till min mans barn. Han och barnens mamma har inget system för vem som köper vad. Då menar jag jackor, skor och inte trosor och t-shirts. Tre tonåringar är dyra i drift och jag undrar om det finns någon som har något bra system för inköp av alla dessa vårskor, gympaskor, vårjackor osv. Nu blir de slumpvis och ibland dubbla köp.Det handlar inte om millimeter rättvisa och pengar utan mer om en fördelning av inköpen.
    guud va svårt jag va jätte irriterad förut när barnet kom till oss varannan helg o lov etc.
    med för små o trasiga kläder, verkade utstuderat liksom tills jag fick kläm på att barnet alltid hade dessa kläder.

vi köpte o köpte skickade med men fick aldrig tillbaka då.
    jag va arg som ett bi. det är ju inte lätt att säga till en 6 åring att den jackan o den lekisen får du ej ta med. till slut blev jag den elaka styvmodern o sa nej!

tyvärr fick vi ingen rätsida förrän genom en tvist i rättegång 4 år senare ang boförälder o ensam vårdnad sedemera.(pga dödsfall)
    lite abrupt slut på tvisten ang inköp av kläder o lekisar.
  • Hopp och förtvivlan
    husmorsan skrev 2009-03-31 14:27:45 följande:
    just inköp är en ständig fråga. mina bonusar är 7 och 10 år. vi vill de ska ha alla de nödvändiga kläderna och sakerna för att de ska klara sig och har det bra. givetvis vill deras mamma det också. problemet är att hon går med på att dela på skor etc och låter alltid oss handla. sen struntar hon i att betala för det... fruktansvärt irriterande. som tur är är det inte det ekonomiska som är det största problemet, det är irritationen! principen att hon nickar och håller masken för att i nästa stund tvärt skita i vad man kommit överens om. gäller även yngsta dotterns medicin och barnens fritidsaktiviteter.
Svar på tråden alla dessa inköp!