• ChallisE

Frågor till er som har erfarenhet av PERGOTIME ( speci. ni som blivit gravida)

Hejsan tjejer,

Jag har avslutat min första kur med pergotime. Väntad mens på måndag.
    Har haft semester , Har varit hos läkarn igen av annan anledning fdå gjorde han ett UL
    som visade en stor blåsa på högra äggstocken....så jag fick ju bekräftat att ÄL fungerade.
    Det har det inte gjort på flera år innan....
    Blev informerad att det fanns alla förutsättningar att lyckas denna gången.

Nu till min fråga.......

Hur många här av er tjejer har tagit Pergotime? Hur har det fungerat? Jag vet att man inte ska förvänta sig mirakel, men nu fanns ju iallafall möjligheten....

Någon som det har funkat på med en gng eller? Annars hur mnga kurer har ni fått ta?

Vore tacksam för svar.......

• Svar på tråden Frågor till er som har erfarenhet av PERGOTIME ( speci. ni som blivit gravida)
  • Vinga

Från det att jag slutade med mina minipiller i mars -04 så hade jag bara mens 4 ggr. Vet inte om jag hade äl då eller inte men eftersom man aldrig visste när var chansen isåfall att pricka in ett ägg rätt liten.. Hade intervaller på 30-90 (!) dagar emellan varje mens.

I år hade jag mens två gånger, tog min första Pergo-kur i maj och ett mirakel inträffade, jag blev gravid på första försöket.

• JewelGirl

Frågor till er som ätit Pergo och blivit gravida:

*Hur kändes äl?
    *Under vilken kur? Första, andra, tredje?

Jag har ju tydligen inte haft äl tidigare och hade en för mig ny känsla igår då äl bör ha inträffat. Därför jag undrar.

• sol83

Jag vart gravid på andra kuren med enkelkur...ända skillnaden som jag märkte vid ÄL var att jag kände när jag hade den...brukar jag inte göra innan
    jag tycker inte att jag är överviktig..lite små mullig bara..

• MIL

vad räknas som överviktigt då, när tycker läkaren att man är överviktig? Någon som vet? kan det bero på att man helt plötligt tappar mensen, har inte haft den på 2 månader snart 3 .....

• JewelGirl

Nä nu rackarns! Idag betedde sig min kropp skitskumt! Kan det ha varit ägglossning idag och det som var i tisdags bara någon slags preview? Idag hade jag hela dagen ont i ländryggen eller korsryggen (vad det nu heter). Molvärk INTE mensvärk som kändes som om det strålande kring bäckenet. Blev värre när jag tog djupa inandningstag. Hade inte ont direkt men det störde lite granna
    Känner mig lite svullen kring midjan men inte lika mkt som vid mens.

Eftersom jag inte haft äl tidigare så har jag inte en aning om vad detta är . Hjälp!

/värphönan

• TT80

Jag tror att pergo fungerar olika hos oss alla.. För mig hände inget och jag har ätit 3 gånger.. Håller tummarna för dig och hoppas att du är en av dem som blir gravid av pergo!
    Lycka till!

• tjorven80

jag e grav på pergo kur ett äl gjorde skit ont så det var ingen tvekan om att det var den jag hadde...
    men den var sen skulle kommit ca 13 men hadde den den 24 eller något liknande kommer inte i håg exakt.

• Bamses matte

Jag o min kille hade försökt i 15 månader när man kom fram till att det var jag som inte hade ägglossning.
    Fick då pergo enkelkur. ÄL kändes ordentligt det var ingen tvekan... PÅ VUL såg gyn inget men hon sa att jag kunde haft äl samma dag jag kom dit, så vilken tur att vi hade sex innan då!
    Och mkt riktigt: nu är jag gravid! är v. 5 så för oss funkade det på första försöket!

• Hulda

Hej!
    Vi lyckades på första pergokuren, är nu i v.38.
    Jag önskar dig lycka till.
    Hulda.

• lin85

känns så roligt att läsa om alla som lyckats..tar sista tabletten på första kuren i morgon och har aldrig känt ägglossning någon gång i mitt liv..

• gnet

Jag har tagit pergo fyra gånger, blivit gravid två av dem och fått missfall båda gångerna tyvärr. Visst, jag blev gravid snabbt, men det höll inte, så nu ska jag byta behandling.

• annica72

Jag blir orolig av att läsa att så många får MF efter att ha blivit gravida av Pergo. Har MF att göra med att man ätit Pergo? Kommer själv snart att påbörja min första kur...

Svar på tråden Frågor till er som har erfarenhet av PERGOTIME ( speci. ni som blivit gravida)