• Mamma Kråkan

Samlingsplats för UJ-ägare (Mountain buggy) Del 1

Samlingsplats för UJ-ägare (Mountain buggy)

Välkomna vare sig du är en ny eller gammal Mountain Buggy / Urban Jungle-fan.

Är du intresserad av Urban Jungle/Mountain Terrain/Swift eller Rollerbug vagnarna?

Här i ts-inlägget finns en hel del info som vi MB ägare samlat ihop så läs gärna här först om ni undrar något. Annars går det givetvis bra att fråga. Om ingen svarar första gången så ställ frågan igen, det går undan i denna tråd och det är lätt att missa inlägg.

FAQ
    .............
    URBAN JUNGLE
    Mått H-98 B-68,5 L-104
    Ihopfälld H-37 L-104
    Vikt 9,5
    Pris: ca 5995 - 6295 kr  (Nya priser from Juli -08)

MOUNTAIN TERRAIN
    Mått H-99 B-62,5 L-110
    Ihopfälld H-35 L-110
    Vikt 9 kg
    Pris: ca 4995 kr

LIGGINSATS
    Mått H-19 B-36,5 L-75
    Vikt 4,3 kg
    Pris: ca 1895 kr

SWIFT
    Measurements
    Folded length: 96.5cm, (38in)
    Width: 64cm (25.2in)
    Weight: 9.5kg (21lbs)

SYSKONVAGNAR - VID FLERA BARN
    Både Urban Jungle och Mountain Terrain finns som syskonvagnar till tvillingar eller täta syskon. Ligginsatsen/erna byts ut mot sittdelar när bebisarna kan sitta själva. Som syskonvagn kan du ha en ligginsats medan det större barnet sitter i en sittdel, tills ligginsatsen byts ut och ni har två sittdelar. Handtaget höjdjusteras med ett förlängningshandtag.

Urban Jungle
    Mått H-36 B-73 L-105
    Vikt 14 kg
    Pris: ca 8695 kr  (nya priser from juli -08)

Mountain Terrain
    Mått H-99,5 B-74,5 L-110
    Ihopfälld H-34 L-110
    Vikt 13 kg
    Pris: ca 7795 kr

Ang KLÄDSEL TILL UJ / Mountain Buggys 2007
    Klädsel 2007 passar på 2005-2006, dock ej exakt med tryckknapparna, då en i ramen blir utan på varje sida. Det kommer att gå att beställa extra klädslar igen, pris 1995 för standardfärger, och 2195 för de mönstrade. Två undantag finns: Limited edition, dvs Matrouschka grön samt ”Fifties” brun, de finns bara i en begränsad upplaga.

ÅKPÅSAR
    Åkpåsar som passar bra i en UJ är tex Simple world, Elodies details eller Bugaboos. De allra flesta gillar simple worlds då man kan öppna dem nertill och låta skor sticka ut eller ta av hela locket.

HEMSIDAN
    www.mountainbuggy.com/

STÅBRÄDA
    Den som funkar bäst är Kiddy Board från Lascal
    www.lascal.se/web/products_start_se.aspx

EXTRA KLÄDSLAR
    Kan man beställa via Bonti www.bonti.se/indexie.html  och Simple world (som oxå är Bonti eg) shop.simpleworld.com/
    Eller så skickar man efter från Holland   där är de dessutom lite billigare än här hemma. Dock finns inte alla färger där.

BILDTRÅDAR
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m26254608.html 
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m30710751.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m35800644.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m39493159.html

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m42750762.html NYASTE BILDTRÅDEN
    www.babyjungle.nl
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-31 18:05
    Dom nya priserna är cirka

UJ singel 6795 sittvagn med liggdel 8790

Uj duo Pris
    vagn med 2 sittdelar: 9625:-
    Pris vagn + 1 liggdel: 11620:-
    Pris vagn + 2 liggdel: 13615:-
    Pris vagn + 1 tvillinglift: 12520:-

Swift pris 5395 kr

Kan inte hitta terrian men återkommer med den senare..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-09 21:49
    Ryggstödet i swiften är 52cm högt
  • Svar på tråden Samlingsplats för UJ-ägare (Mountain buggy) Del 1
  • sophiie

Behöver expertishjälp :)
    Köpte en Beg uj, tycker suffletten är så jäkla liten samt att bakre bågen åker innanför liggdelen. Känns som bebben kommer ligga så öppet.

Kan man köpa en extra sufflett typ solsufflett som man hakar på den ordinarie? Gärna en som är av kraftigare tyg då den ska användas under vintern.

Alla tips mottages hjärtligt.

• magplask

Hej!
    Har nyligen köpt en UJ duo (köpt från butik våren -12), ska köpa till en liggdel också.
    Men hur är det med bumperbar när man har en sittdel + liggdel?

• elinsund

Hejsan,

Jag har beställt en UJ modell 2012, och har nu hittat en liggdel från 2009 men som är inköpt 2010. Är det någon som lite snabbt kan svara på om dessa passar ihop?

• Saragbg

Nån som vet var jag hittar en Urban jungle singel eller duet billigast nu?! Sverige, el Holland?!

• elinsund

Saragbg: vi beställde en uj 2012 från pramworld i England som kom hem för ett par veckor sedan. Och sparade ca 2500 mot om vi skulle köpt den i Sverige, superbra service och snabb leverans också!

• elinsund

Vi betalade några kronor under 5000 för sittvagnen + regnskydd och uv-/myggnät och frakt!

• Denise87

Någon som vet om  det skiljer mycket storleksmässigt mellan en uj dubbelvagn där man kan reglera handtaget och en man inte kan det på ihopfälld ? dvs en lite äldre typ 08 vs en från typ 10 ?

Hur är liggdelarna kompatibla ? funkar en liggdel från 10 på en vagn från 08 tex?

slutligen finns det någon som har en bmw 3 serie med kaross e46 som vet om man får in en dubbel uj ? har haft uj till alla barn och ser inget alternativ när det gäller syskonvagn =( 

• Slaria

Kan man köpa ny klädsel till en duo från -06 eller är det blocket som gäller? Letar även en liggdel, hur ny får den vara? Vill inte testa köpa en och så passar den inte.

• femhjärtan

Någon som har en MB Duet? Är ni nöjda? Blir den liten när man fäller ihop den? Jag behöver en Syskonvagn som är liten och smidig...

• Ben10

Säkert en fråga som ställts tidigare men svårt att leta igenom 238 sidor så hoppas någon vill svara
    Vet att man kan ta av o byta klädsel osv men kan man tvätta den i maskin?!? Duo jag tänker på i första hand om det nu är nån skillnad?

• Malin F
    femhjärtan skrev 2013-05-26 09:00:39 följande:
    Någon som har en MB Duet? Är ni nöjda? Blir den liten när man fäller ihop den? Jag behöver en Syskonvagn som är liten och smidig...

Jag har en duet o jag älskar den!! Bästa vagnen jag haft!
    ~Cornelia~ängeln Vide~Colin & Vilgot~
  • brormedsyster

Hej alla härliga föräldrar! Jag har två underbara barn med exakt två år emellan och lever just nu livet genom dem!

Jag startade en blogg för cirka två månader sen som har fått jätte bra respons. Där tipsar jag om det mesta som rör det lilla hemmet. Visar massa pyssel och inredningskul, och saker som vi hittar på med barnen! Ta er en titt på:

brormedsyster.blogspot.se

• Mandyyy

Hej! Har en  UJ vagn 07 modell. Någon som vet om man kan köpa en ny liggdel till vagnen?
    Passar en ny liggdel till en äldre modell?

• sleden

Hej!

Min urban jungle börjar bli gammal... Ena tryckknappen till suffletten släpper när jag fäller ner ryggen på sittdelen. Den tåler inte belastningen längre utan glappar och släpper. Visst kan jag ju låta knapparna vara öppna när jag fäller sitsen, eller knäppa innanför tvärpinnen i chassit så att det inte drar i tyget... Men det stör mig ändå.

Någon som har erfarenhet av detta? Att byta tryckknapp verkar inte vara en lösning, för då blir det säkert hål i klädseln. Jag funderar på om det kan finnas någon annan lösning, som att trycka ihop knappen med något emellan som spänner ut och gör att den inte släpper.

Några förslag? 

• momtilltvå

Har en uj duo syskonvagn 2 sittdelar 1 liggdel vagnen är köpt i år men liggdelen begagnad men är i fin fin skick. Ser helt ny ut. Någon som vill byta vagn? Syskonvagn mot syskonvagn med mellan skillnad:)

• Emmgun

Någon här som vet om bumperbaren man köpa löst till senaste modellen om de även passar en vagn från 08? Tänkte köpa en på nätet men hittar inga mått någonstans.. Tacksam för hjälp : ) undrar även om det finns någon återförsäljare i centrala Göteborg? Ska åka dit imorgon.

• momtilltvå
    köpte begagnad uj barnvagn som är köpt 2013, men hur vet man från vilket år är vagnen tillverkad ?? har ingen kvitto men på kvitto bruka det väl bara datumet på när vagnen är köpt inte tillverkad... hur kan jag ta reda på det??  

Svar på tråden Samlingsplats för UJ-ägare (Mountain buggy) Del 1