• Leya2

Lycklig men.....

Efter mer än 3 år av besvikelse varje månad av att se att mensen kommer, fick jag äntligen se att mitt test kunde få ett PLUS! Trodde inte att det var sant. Tror fortfarande inte på det. Känns så overkligt.....Detta har aldrig hänt förr, det har bara blivit minus.

Blev och är förstår överlycklig. Så här långt har jag aldrig kommit. Nu vet jag att jag kan bli gravid o den känslan är oslagbar. Men nu är det åter igen en väntan. Måtte det vilja stanna kvar.

Går en ivf-utredning och detta var första försöket vilket är helt ofattbart för mig att det tog sig med en gång. Så nu använder jag vaggisar. Borde inte chanserna vara lite större då att det ska lyckas hela vägen.?

Ibland får jag känslan att mensen ska komma o det gör en lite orolig. Mina bröst har slutat ömma, förutom på nätterna då kommer det tillbaka. Detta kanske bara beror på hormonerna o att att graviditets symptom kommer senare eller vad tror ni.? Är så orolig för att trots plusset i morse att det är på väg att gå över?

Vad tror ni? Lyckan för 2 timmar sen har övergått till en oro. Det kanske ska vara så? Är lite förvirrad just nu....

• Svar på tråden Lycklig men.....
  • Sylten

Först, GRATTIS!!!!

Ojojoj.. Känner igen mig så väl! Man tror verkligen att man bara ska vara så lycklig när det äntligen blir ett plus! Och det är man ju såklart men man är ju också så orolig..
    Det enda som hjälper (i alla fall för mig) är att försöka göra annat än att sitta och läsa på internet och att försöka fokusera på det positiva. Nu är du gravid!!! Njut av det! Att symptomen kommer och går är vanligt, delvis beror det nog på att vaggisarna också ger symtom som ex. ömma bröst. Så var det för mig i alla fall och jag blev väldigt rädd när brösten inte ömmade lika mycket när jag slutade med dom. Men nu är jag i v. 10+5 och har vatt på två VUL som såg bra ut! Oron finns fortfarande där och kommer kanske att komma och gå under resten av graviditeten. Och troligen slutar den inte där heller. Men det gäller att försöka fokusera på det positiva också!!
    Molvärk som ung. när mensen är på g är också väldigt vanligt, det är ett tecken på att livmodern växer och så länge du inte får väldigt ont eller blöder är det ingen fara. Och det är inte automatiskt att en blödning heller är nån fara på taket. Läste nånstans att det i upp emot 40% av alla normala graviditeter förekommer blödningar.

Jag vet inte om jag minskade din oro men du ska veta att du inte är ensam om att inte känna den sprudlande lyckan hela tiden. Den finns där hela tiden men trycks ibland ner av oron.

Stor kram!!

• s v e a

jag känner också igen mig... Som sagt man tror ju att man blir överlycklig för plusset och att det är bra sen... Men sen börjar man ju oroa sig över missfall och allt annat.
    För mig kunde jag på riktigt slappna av runt v 18 när man kände bebisen var och varannan dag, det blir så definitivt då på något sätt.
    Men Grattis, har man väl blivit gravid är ju oddsen betydligt större att allt ska gå bra än att det inte ska göra det.

• lyckospeja

Hej!

Känner igen mig totalt. Vi lyckades också med vår första IVF här nu (blev FET då vi fick vänta ett tag eftersom jag blev överstimulerad med hormoner), plussade i fredags. har heller aldrig fått plus förut. Och vi har försökt i ca 3½ år nu.

Man är jätteglad, men man har svårt att tro att det är sant. Och när man känner igen den där lilla molande värken som börjar precis innan mens, då tror man ju att mensen kommer när som helst.

Men tack Doriskis som säger att det SKA kännas så eftersom livmodern växer! Det svaret lugnade mig lite.
    Och skulle man få en liten blödning så vet jag att det är normalt. Men man ska nog alltid meddela sitt sjukhus om det ändå tror jag.

• s v e a

shit, sen kan jag säga er att när barnet väl kommer ut, det är då den riktiga oron börjar över allt som kan hända ens älskade lilla barn..
    Ibland undrar man verkligen vad man gett sig in på, ett nytt liv fyllt av oro... Men för det mesta njuter man ju såklart!

Och molvärk har jag haft till och från nu... stark molvärk, samt att det drar och sticker (känns som knivar) i ligamenten... Man undrar verkligen om det är normalt, men det är det ju
    Är i v 22

Svar på tråden Lycklig men.....