• Mysmamman

Någon som ska börja med Gonal-f och försöka på naturlig väg?

Är det någon som vill vara med i en tråd där vi kan peppa och stötta varandra? Du kanske har sprutat ett tag eller är nybörjare, precis som jag?

• Svar på tråden Någon som ska börja med Gonal-f och försöka på naturlig väg?
  • Sagn

Anna längtar: Wow vilken gravboom det blev i denna tråden!! Stort Grattis till dig! Det borde inte vara pregnylen som spökar, jag har alltid bara tagit Ovitrelle o den ska enligt vad jag ha läst sitta i i högst 14 dagar (fast jag tror att upp till 10 dagar är vanligare). Shit vad häftigt!! Spännande att se hur många mirakel det är i magen, i mitt fall skulle det ju kunna vara tre =)

• sponen

Hej Alla är det ngn som vill ta sig tid och svara om ni haft äl flytningar när ni haft äl. Jag hade väldigt ont i magen men vet ej om det var äl, ingen flytning.

Är det svårt att ställa in sprutorna, svarade ni inte på pergotime alls växte inga blåsor alls

• Mysmamman
    sponen skrev 2009-05-04 19:27:18 följande:
    Hej Alla är det ngn som vill ta sig tid och svara om ni haft äl flytningar när ni haft äl. Jag hade väldigt ont i magen men vet ej om det var äl, ingen flytning.Är det svårt att ställa in sprutorna, svarade ni inte på pergotime alls växte inga blåsor alls
    Inga blåsor växte av Pergon på mig, i april fick jag första (och det verkar som den bästa) äl på ett år!! Fick äl-flytningar innan jag fick Pregnylen..men mest har jag varit torr som en öken hela tiden...
  • Mysmamman

Ett starkare pluss i natt (kunde inte sova) och läkemedelsverket (jo, jag ringde) sa att pregnylen 5000 IE sitter i kroppen i 5 dagar. Finns inga ord..bara så oerhört tacksam och lycklig. Måste ta några dagar och smälta, sjunka in. Vill också dubbelkolla med gyn först. Nu ber jag för allt i världen att den eller de små kommer att stanna hos oss för alltid.

• Varför så svårt

GRATTIS ANNA Längtar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Mysmamman

Det här är mer spännande än en skräckfim...gyn sa att testen kan ge falskt utslag i flera dagar till. Men han trodde att jag var gravid..hade haft mkt stark äl!
    Men håller mig borta från fl till nästa tisdag då jag vet mer (efter vul). Håll tummar och tår för mig, jag behöver det! Tills dess; ta hand om er!!

Kramar

• Carrrie

Hej alla!

Grattis "Anna längtar"!!!!! Ååååhh så roligt! Hoppas verkligen att testet stämmer, det verkar ju som om det vore så.

Har följt tråden i några dagar och idag är det äntligen dags för oss att åka till en ny gyn och förhoppningsvis börja med sprutor. Pergon hjälpte mig ingenting nämligen men är tvungen att byta gyn om jag vill ha sprutor eftersom den jag gått till inte har tillräckligt med öppettider.

Slutade med p-piller jan-07 så vi har hållit på ett tag nu...

Usch är såååå nervös just nu, om en timme ska vi åka iväg. Hoppas att allt ska gå bra.

Kramar från en nervös tjej

• Varför så svårt

Hej Carrrie..

Välkommen hit..............

Jag håller min tummar för er nu...

Ni är säkert där nu....

Glöm inte uppdatera oss va som hände idag, vi e lika nyfikna alla :)

Sj är jag på dag 11 har beställt hem nya tester som förhoppningsvis kommer med

posten idag, gjorde ett test till igår som oxå va positivt men får avvakta o se om det

e pregnylen som sitter i än...

Hur går de för er andra????

• Carrrie

Varför så svårt: Tack för välkomnandet! Spännande att se hur det går för dig! Håller tummarna.

Har varit där nu och det gick väl bra. Både jag och min man blev undersökta och fick lämna ännu fler blodprover. Jag ska börja med sprutor men detta blir förmodligen efter semestern(suck, har ju väntat sen januari för att få komma till denna klinik och nu är det då semester!!!!!! ). Nu ska de göra diverse olika undersökningar som t.ex. spolning för att verkligen ha gjort alla undersökningar som går. Känns tungt att vänta till hösten när man har väntat i 2.5 år.

Men, men vi ska få hjälp och det är det viktigaste!

• sponen

Nu börjar jag förhoppningsvis med menopur i morgon om mensen kommer

• Varför så svårt

Hej tjejer.........

Nu e jag tbx efter nån veckas hektiskt liv

Det blivde inget denna månaden heller suck...

Imorgon ska jag in på ultraljud o kolla om de hänt ngt inför nästa ägglossning..

Uppdaterar imorgon när jag varit där...

Ha de bäst!!!

• Sagn

sponen: Har du börjat med menopur nu? Förresten är menopur samma som Gonal-F och Puregon? Lycka till!

Varför så svårt: Beklagar att det inte bidde nåt denna månaden... håller tummarna för att det går bra på VUL:et idag och ser fram att få info från dig!

• Varför så svårt

Hej

nu e jag hemkommen från ultraljudet de fanns tyvärr bara små blåsor så nu ska jag gå upp till 75 enheter vilket jag sj kunde räknat ut..

De blir aldrig ngn effekt på bara 37,5 i min kropp...
    Ska tbx på tisdag för nytt ultraljud..

Hur går de för er andra???

• sponen

Hej JAg fick börja med menopur i går ja det är samma ungefär som de andra 75 Ie i fem dagar sedan tbx

• Varför så svårt

Hej...

Lite uppdatering från mig...

I tisdags va jag på ultraljud o där fanns 1 blåsa på 14 mm så igår torsdag tog jag

Pregnylen..

Hur går de för er andra???

Svar på tråden Någon som ska börja med Gonal-f och försöka på naturlig väg?