• mima22

någon som har börjat med puregon? Mars/April

Hej på alla,

Jag är 24 år gammal, gift med en underbar man, vi försökte få barn under 2 år men vi misslyckades :cry: därför att min menstruation är oregelbunden vilket gör mig illa. Min läkare bestämde att jag skulle gå på ägglossningsstimulerande behandling med hjälp av läkemedel (puregon spruta+ ovitrelle). jag har tagit "puregon" injektioner under 6 dagar (300ml) sedan gick på ultraljud undersökning då fick jag veta att min slemhinna såg bra ut "tjock nog" som läkare sa, men mina ägg var för små :cry: enligt läkare jag måste förtsätta med sprutor under de kommande 5 dagar (250ml) och se till om mina ägg har blivit förstorade men inte för mycket.

jag är mycket nervös det är därför skulle jag vilja höra om det finns andra som har haft lika problem som jag och lyckats ännu att bli gravid. Hur gick det till? Är det för mycket negativ att ha små ägg?

Jag är tacksam för era svar och stöd :tummenupp:

• Svar på tråden någon som har börjat med puregon? Mars/April
  • karin855

Hejsan! Är det okej om jag hänger på här? Jag har precis fått min mens och ska in på ultraljud i morgon, och då börja med puregon.

hur många månader har ni försökt?

• MikaelaP

Grattis Aqua ros!

När jag var på vul i söndags (10maj) har det helt plötsligt hänt något. Så efter att ha ökat min Puregon dos två gånger så har jag äntligen fått två större blåsor, den ena 17,5 mm och den andra 19,5 mm. Så jag tog min Ovitrelle spruta så fort jag kom hem ifrån vul. Nu håller jag tummarna och hoppas på det bästa.

• mima22

Karin855: Välkomen ! här finns plats för alla :)

Jag är på min 2 månad (omgång 2). Just nu tar jag puregon (75ml) sedan ska jag ta ovitrelle.

MikaelaP : jag håller tummarna för dig! vad spännande :)!

• karin855

Tack mima22:)
    Hur många dagar brukar man ta puregon ? ungefär? Och hur ofta åker man in på koller "VUL"?

• MikaelaP
    karin855 skrev 2009-05-13 16:13:36 följande:
    Tack mima22:)Hur många dagar brukar man ta puregon ? ungefär? Och hur ofta åker man in på koller "VUL"?
    Jag tog puregon under 21 dagar, men jag tror inte det är så vanligt. Jag tillhör tdligen dem som svarar väldigt dåligt, så vi fick öka min dos två gånger under tiden. Jag var på vul ca 2 gånger i veckan.
  • Swweetiie

Jag fick avbryta igår då jag fick min mens.
    Har tagit puregon ca 30 dagar, minns inte exakt, med ökade doser utan resultat.

Eftersom min klinik stänger nu så får jag ett ofrivilligt uppehåll tills i början på september. Så man mår inte så bra just nu.
    Eftersom jag inte fått nå resultat alls, av vare sig puregon eller pergotime.

Hoppas de går bättre för er!

• Aqua ros

Swweetiie:

FY va tråkigt, jag har lite svårt att förstå att alla kliniker stänger under sommaren.
    Kan inte dom ta semester i omgångar som på dom flesta andra!

♥~*~♥ Längtan ♥~*~♥
  • Swweetiie

Jo, det verkar vara i stort sett alla kliniker som stänger en viss tid.
    Tycker att denna har en väldigt lång period bara!
    Ända fram till september..

Svar på tråden någon som har börjat med puregon? Mars/April