Ett plus? Är det möjligt?
Jag och min man har försökt få barn i två och ett halvt år. Efter ett år genomgick vi utredning, inga fel hittades. Nu är vi aktuella för IVF och ska påbörja behandlingen i denna cykel som kommer.
BIM var igår. Jag har i perioder "test-missbrukat" och testat hej vilt flera dagar innan BIM. I söndags gjorde jag ett graviditetstest, det var negativt. Det var ingen större överraskning att det var negativt, eftersom man har börjat utgått från att en graviditet aldrig kommer att ske spontant. Dock är väl hoppet det sista som lämnar en...
Eftersom vi i denna cykel som kommer ska börja med nässpray, så har man känt sig lite rastlös och (faktiskt!) velat att mensen ska komma, så att man kan sätta igång! Igår gjorde jag ett grav-test från Billiga Tester - och det visade ett svagt streck! Det såg samtidigt lite skumt ut, då "färgen" som visar strecken hade "runnit ut" lite. Jag gjorde ett till (också billiga tester) och det visade också ett svagt streck! Vid det här laget utgick jag från att det var fel på alla testerna i hela sändningen. Strecken var svaga, men ändå tydliga. Man behöver inte hålla det en decimeter från en glödlampa för att se något om man säger så.
Imorse gjorde jag ett likadant med morgonurin = svagt streck. Idag när jag kom hem från jobbet gjorde jag ett till = svagt streck.
Kan det verkligen vara möjligt att jag är gravid? Hur tillförlitliga är Billiga testers billiga tester? Jag har ju läst om "spökstreck", men har inte riktigt begripit hur vanligt det är eller ens vad det innebär.
Mensen har inte dykt upp, är alltså på BiM +1. Det molar dock i magen som det gör innan mens, där är det ingen skillnad. Den enda skillnaden mot andra cykler är väl att jag faktiskt har gjort fyra (!) positiva tester!
Jag kan dock inte tro det. Vi har försökt så länge och har börjat förbereda mig på en tillvaro utan barn. Kan det verkligen vara möjligt att man efter så lång tid helt plötsligt plussar? Jag varken vill eller vågar tro.
Nu har jag beställt CB och CB Digital. Hoppas de kommer imorgon.
Tack för ordet! Jag har inte så många att dela det här med.