Phil and Ted VIBE Del 5

Läs gärna i FAQ-tråden innan du ställer dina frågor här!
www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38661776.html
Bildtråden nr 1
www.familjeliv.se/Forum-3-141/m36968524.html
Bildtråden nr 2
www.familjeliv.se/Forum-3-141/m40276206.html
Har inte upplevt att sonen glider ur syskonsitsen
Ringde och frågade ang den lutande syskonsitsen och han sa att "konstruktionen är sådan..." Tycker det är helt sjukt att man har en konstruktion som betyder att syskonet sitter illa för att inte tala om oergonomiskt.
Hur påverkar det deras växande ryggar av det???
Min dottor glider också ut ur syskonsittset såfremt jeg inte spännar fast henne. Det er kun selen der holdar henne på plats, når hun sitter. Det er jätte tråkigt at hon skal sitta så okomfortabelt, och gör at hon inte vill sitta i vagnen als.
Nu är iaf vår vagn smord och däcken är pumpade och vilken skillnad det blev!!!! Så nu är iaf jag positiv igen!!
Har försökt få svar i en befintlig P&T-tråd men jag får inget svar så jag gör ett försök här!
Har en modell Vibe står i garaget och väntar, barn nr 2 kommer om ca 1 månad och mitt första barn är 1 1/2.
Jag undrar om man ska ta bort "dynan" som är på den sitsen som man ska lägga mjukliften i? Och var gör man av remmarna till selet?? Ska de ligga under liften?
Hur har ni "bäddat" eran mjuklift. Ps... till er som fått barn på sommaren
Tacksam för svar!
Har en fråga till... bygeln eller bågen som är med, den kan man inte använda sig av när syskonsitsen sitter på ovandelen eller? Hittar inget "ledigt" läge att sätta den i. Sen en sak till, ska man ha syskonsitsen (när man har liggandes bebis alltså) läget längst ner eller högst upp? Beror det på längd osv eller?
Tycker det är mycket man inte har en aning om så det vore jättesnällt om ngn vill svara på detta och mina föregående frågor
Men då.. Här var en tråd som kanske varit något för mig, men lite dåligt skrivet på ett tag :P Finns det VIBEägare kvar?
Jodå!
Men många verkar hänga här istället:
www.familjeliv.se/Forum-3-141/m50437036.html
aaa där e jag me=) Tänkte bara att detta var ju specifikt för VIBEN :D Se om vi kan få igång tråden igen kanske? :P
Hej,
Jag upplever att syskonsitsen är för kort för vår knappt ettåring,( ca 68 cm lång). Hon har inte kommit upp i maximala 15 kg men det ser så himla trångt ut. Hon slår typ i huvudet i ramen.
Kan man förlänga sitsen på något sätt eller finns det fler modeller av syskonsitsen?
Går det att lösa vårt problem eller har hon växt ur den?
Vi vill ju gärna kunna låta bägge barnen åka i vagnen på våra promenader..