• Svar på tråden Phil and Ted VIBE Del 5
  • Kaxmaja

Har inte upplevt att sonen glider ur syskonsitsen

(¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Samuel 7/3-08 & Jonatan 30/5 -09 ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • eilenna78

Ringde och frågade ang den lutande syskonsitsen och han sa att "konstruktionen är sådan..." Tycker det är helt sjukt att man har en konstruktion som betyder att syskonet sitter illa för att inte tala om oergonomiskt.
    Hur påverkar det deras växande ryggar av det???

• eilenna78
    Kaxmaja skrev 2009-07-02 14:14:46 följande:
    Har inte upplevt att sonen glider ur syskonsitsen
    Tror det beror på att din kille kanske inte är så stor ännu att sitsen påverkas så.
  • lara0baby

Min dottor glider också ut ur syskonsittset såfremt jeg inte spännar fast henne. Det er kun selen der holdar henne på plats, når hun sitter. Det er jätte tråkigt at hon skal sitta så okomfortabelt, och gör at hon inte vill sitta i vagnen als.

• Kaxmaja
    eilenna78 skrev 2009-07-02 16:14:45 följande:
    Tror det beror på att din kille kanske inte är så stor ännu att sitsen påverkas så.
    oki ja så kan det vara han väger ju bara 12 kg
    lara0baby skrev 2009-07-02 17:21:00 följande:
    Min dottor glider också ut ur syskonsittset såfremt jeg inte spännar fast henne. Det er kun selen der holdar henne på plats, når hun sitter. Det er jätte tråkigt at hon skal sitta så okomfortabelt, och gör at hon inte vill sitta i vagnen als.
    Ja så kanske det är jag skulle aldrig komma på tanken att ha honom där utan att spänna fast. Men har inte tänkt på att hasn glider ner och in i selen lixom. Hmmm måste kolla nästa gång
  • ElsaBy

Nu är iaf vår vagn smord och däcken är pumpade och vilken skillnad det blev!!!! Så nu är iaf jag positiv igen!!

• milla   1982
    ElsaBy skrev 2009-07-02 19:42:06 följande:
    Nu är iaf vår vagn smord och däcken är pumpade och vilken skillnad det blev!!!! Så nu är iaf jag positiv igen!!
    skönt att det blev lite positiv anda här inne igen {#lang_emotions_laughing}
    Felix - 20080618 ~*~ lillasyster - BF20090929
  • jollydolly

Har försökt få svar i en befintlig P&T-tråd men jag får inget svar så jag gör ett försök här!

Har en modell Vibe står i garaget och väntar, barn nr 2 kommer om ca 1 månad och mitt första barn är 1 1/2.

Jag undrar om man ska ta bort "dynan" som är på den sitsen som man ska lägga mjukliften i? Och var gör man av remmarna till selet?? Ska de ligga under liften?

Hur har ni "bäddat" eran mjuklift. Ps... till er som fått barn på sommaren

Tacksam för svar!

• jollydolly

Har en fråga till... bygeln eller bågen som är med, den kan man inte använda sig av när syskonsitsen sitter på ovandelen eller? Hittar inget "ledigt" läge att sätta den i. Sen en sak till, ska man ha syskonsitsen (när man har liggandes bebis alltså) läget längst ner eller högst upp? Beror det på längd osv eller?

Tycker det är mycket man inte har en aning om så det vore jättesnällt om ngn vill svara på detta och mina föregående frågor

• NovasMorsa
    eilenna78 skrev 2009-07-01 23:39:02 följande:
    Det står ju inget namn på mitt kvitto, har köpt den i butik, så det borde inte vara något problem med garantin... Får se, det är inte så bråttom med försäljningen ändå och det kryllar ju inte med Vibe på blocket direkt... Det är inte bara hjulet jag är missnöjd med, utan mååånga fler saker... Bla så går det ju inte att vara ute med en bebis där under nu när det är så varmt. La in en termometer där när jag gick till och från dagis i måndags(utan bebis i) Det blev 39 gader där inne.Vill ni ha en nyfödd i den temperaturen?LIVSFARLIGT!!!(hade då en filt för öppningen, som man också måste ha om inte solen ska blända den lille...)Nej, fy jag blir bara arg på alla dumma fel denna vagn har. Är van vid min (enligt mig ) felfria Bugaboo, och PT håller INTE den klassen... Sorry, men jag har väl antagligen väldigt höga krav...
    ja
  • NovasMorsa
    eilenna78 skrev 2009-07-01 23:39:02 följande:
    Det står ju inget namn på mitt kvitto, har köpt den i butik, så det borde inte vara något problem med garantin... Får se, det är inte så bråttom med försäljningen ändå och det kryllar ju inte med Vibe på blocket direkt... Det är inte bara hjulet jag är missnöjd med, utan mååånga fler saker... Bla så går det ju inte att vara ute med en bebis där under nu när det är så varmt. La in en termometer där när jag gick till och från dagis i måndags(utan bebis i) Det blev 39 gader där inne.Vill ni ha en nyfödd i den temperaturen?LIVSFARLIGT!!!(hade då en filt för öppningen, som man också måste ha om inte solen ska blända den lille...)Nej, fy jag blir bara arg på alla dumma fel denna vagn har. Är van vid min (enligt mig ) felfria Bugaboo, och PT håller INTE den klassen... Sorry, men jag har väl antagligen väldigt höga krav...
    ja jag förstår o håller med dej fullständigt! ja har oxå problem med framhjulet o med att älsta dottern glider.. vi kommer reklamera våran bara gubben kommer hem från sin lastbils rutt... vi har haft vagnen sen i slutet på januari o vi har lämnat in den 4 gånger för rep varav 3gånger pga vovlande o tröögt framhjul..

ja känner bara att betalat man nästan 10 000:- för en vagn ska den faan hålla!
  • Kaxmaja
    jollydolly skrev 2009-07-02 23:52:45 följande:
    Har försökt få svar i en befintlig P&T-tråd men jag får inget svar så jag gör ett försök här!Har en modell Vibe står i garaget och väntar, barn nr 2 kommer om ca 1 månad och mitt första barn är 1 1/2.Jag undrar om man ska ta bort "dynan" som är på den sitsen som man ska lägga mjukliften i? Och var gör man av remmarna till selet?? Ska de ligga under liften?Hur har ni "bäddat" eran mjuklift. Ps... till er som fått barn på sommarenTacksam för svar!
    Vi  satte mjukliften ovanpå bara. Dock tog vi bort den efter någondag bara. Det blev så trångt. Mycke bättre nu då vi lagt en skinnfäll över dynan bara. Selen har vi lixom vikt åt sidan 
  • Me2
    jollydolly skrev 2009-07-02 23:52:45 följande:
    Jag undrar om man ska ta bort "dynan" som är på den sitsen som man ska lägga mjukliften i? Och var gör man av remmarna till selet?? Ska de ligga under liften?Hur har ni "bäddat" eran mjuklift. Ps... till er som fått barn på sommarenTacksam för svar!
    Vi har ingen mjuklift, men "bäddar" ovanpå dynan, antlingen med en tjock handduk eller åkpåse (beroende på vädret). Vi har syskonsitsen på det undreläget, vet gör att det blir ganska trångt därunder, jag är tveksam om en mjuklift ens skulle gå in där ??

Angående vikt och framåtlut på syskonsitsen, så tror jag inte att det är det som påverkar för vår son väger inte ens 12kg. Däremot så märkte jag igår när jag försökte få ordning på den att dynan verkligen inte passar. Hålet för spännet till selen sitter liksom för långt fram i dynan vilket gör att den inte ligger emot som den ska utan måste "gena" i bak för att räcka fram. Hur ser era dynor ut ?? Kanske något man kan reklamera ?
  • lara0baby
    Me2 skrev 2009-07-03 16:23:29 följande:
    Vi har ingen mjuklift, men "bäddar" ovanpå dynan, antlingen med en tjock handduk eller åkpåse (beroende på vädret). Vi har syskonsitsen på det undreläget, vet gör att det blir ganska trångt därunder, jag är tveksam om en mjuklift ens skulle gå in där ??Angående vikt och framåtlut på syskonsitsen, så tror jag inte att det är det som påverkar för vår son väger inte ens 12kg. Däremot så märkte jag igår när jag försökte få ordning på den att dynan verkligen inte passar. Hålet för spännet till selen sitter liksom för långt fram i dynan vilket gör att den inte ligger emot som den ska utan måste "gena" i bak för att räcka fram. Hur ser era dynor ut ?? Kanske något man kan reklamera ?
    Præcis samma problem med dynan her! Den raker ut från själva sittsen, og man måste sätta den "på plats" innan barnet kommar up. Men efter 2 sek. er det samma problem.
  • SMARAGD

Men då.. Här var en tråd som kanske varit något för mig, men lite dåligt skrivet på ett tag :P Finns det VIBEägare kvar?

• SMARAGD

aaa där e jag me=)  Tänkte bara att detta var ju specifikt för VIBEN :D  Se om vi kan få igång tråden igen kanske? :P

• Gotlänning01

Hej,

Jag upplever att syskonsitsen är för kort för vår knappt ettåring,( ca 68 cm lång). Hon har inte kommit upp i maximala 15 kg men det ser så himla trångt ut. Hon slår typ i huvudet i ramen.
    Kan man förlänga sitsen på något sätt eller finns det fler modeller av syskonsitsen?

Går det att lösa vårt problem eller har hon växt ur den? 

Vi vill ju gärna kunna låta bägge barnen åka i vagnen på våra promenader.. 

Svar på tråden Phil and Ted VIBE Del 5