• citrona

ÄD - blödning ruvningsdag 8, hur ändra medicinering till nästa gång?

Hej!
    Vid vår första ÄD fick jag tillbaka 2 finfina befruktade ägg. Detta var för ett par veckor sedan. Drygt en vecka senare började jag blöda litegrann. Oerhört tråkigt. Det känns som om vi aldrig riktigt fick en rättvis chans.

Min medicinering per dag: 3 progynon + 3 progesteron 400mg.
    (Vid blödningen meddelade kliniken att jag skulle öka till 4 progesteron).

Läkaren ville egentligen att jag skulle ta enbart 2 progesteron, men jag stod på mig för att få ta 3 st per dag. Vid FET med egna ägg har jag nämligen börjat blöda väldigt tidigt då jag enbart gått på 2 st.

Nu vill jag höra med er som har liknande erfarenhet, har ni ändrat medicinering inför kommande behandlinger och i såfall hur?

Självklart är jag nyfiken på om ni lyckats bli gravida efter ändrad medicinering.

Vi har 15 ägg i frysen och kommer att gå vidare med FET snart.

Tacksam för information.

• Svar på tråden ÄD - blödning ruvningsdag 8, hur ändra medicinering till nästa gång?
  • Bette

Den här gången fick jag ökat progesteron till 1000 mg/dag, två vaggisar och två tabletter 100 mg x 2. Samt att jag tar 4 x 2 mg progynon samt att jag tar en kortisontablett på kvällen, i början tog jag hjertemagnyl, fick lite spottings och kliniken sade att det var ok att sluta med de.

Bette

• Bette

Plussade nu i veckan, så jag väntar {#lang_emotions_gravid}

• mytrouble

Citrona: Jag förstår inte riktigt. Hur gick det till? Du började blöda lite på RD 8. Fortsatte du med medicinerna då och ökade dosen, eller? Och gjorde du nåt gravtest sedan? Eller vad hände sen??

Karma - what goes around, comes around
Svar på tråden ÄD - blödning ruvningsdag 8, hur ändra medicinering till nästa gång?