• olandstoken

traktor + bebis erfarenheter?

Hej!

Jag bara undrar om det är någon som har med sin bebis i traktorn ibland? Vi ska få en bebis nu idagarna och det är ju dags för vårbruket att dra igång. Det hade varit mysigt om pappa kunde ha med bebisen i bland. I traktorn finns det extra säte och där kan man kanske sätta bilstolen. Men blir det för stötigt? Några erfarenheter som ni vill dela med er av?

tack!

• Svar på tråden traktor + bebis erfarenheter?
  • olandstoken

ingen bonde? eller jobbar ni allihop?

• thecarseatlady

Vi har själva ingen traktor, men min kusin har det. Hans 1-åring har egen bilstol i traktorn och åker väldigt gärna med pappa i den. :o) Men innan hon kunde sitta själv i en riktig bilstol tror jag nog inte att hon var med i traktorn, har i allafall inte hört att de skulle ha haft babyskyddet med. Men det kanske går lika bra, vad vet jag?

• Tvåbarnsmamma83

Båda mina barn har åkt traktor från första början men då har jag också varit med så dom har suttit i mitt knä. Dotter var inte många veckor innan hon åkte litet hölass första gången. Och mina barn har iallafall inte tagit skada av det.

Dock får det ju inte var allt för långa perioder dom är med i traktor i början.

• olandstoken

det bästa är att jag är med i traktorn också och har h*n i knät i stället för barnstol?

• Vhilma och Victor

Bärsele på magen kanske?

• olandstoken

ja, jag funderade på det med! då får ju bebisen också nytta av stötdämparen på stolen...

• amia01

Lyckades hitta en gammal tråd ser jag... men tänkte tala om hur vi löste det:
    Köpte en billig cykel-sits för barn, som vi kapade av ben-stöden på, och skruvade fast på "extrasitsen" i traktorn. Funkade så snart dom kunde sitta själva, och så var det perfekt att kunna spänna fast dom med  selen som satt i stolen, säkert och så visste man var man hade dom
    Att ha dom i knät fungerar ju bara korta stunder, och är inte särskilt säkert, och att köra med bärsele känns mer som en "nödlösning".
    Gav bort vår cykelstol till grannarna sedan, som också haft mycket nytta av den

• tulip79

Båda har åkt i bärsele på magen. De sov mestadels. Sövande med traktorljud, även med hörselskydd. Nu sitter de i knät. En åt gången. Dottern som snart är 1,5 år somnar fortfarande ganska snabbt om hon åker 4hjuling (på den eller efter på vagn).

Svar på tråden traktor + bebis erfarenheter?