• plupp06

Jobbigt med gravid magar...

Var på en badanläggning i helgen med en mycket god vän. Hon vet om allt kring vår barnlöshet och min önskan att någonsin få lyckan att bli gravid. Givetvis lyckade vi tajma in besöket på badet när ett stort gäng gravida kvinnor hade vattengympa. Vart jag än tittade så jag dessa magar, i duschen, omklädningsrummet, bassängen och det var så jobbigt, tårarna bara brände bakom ögonlocken. Men det mest sårande av allt var nog att min vänninna påpekade minst 15 gångger hur fina magarna var, och tusen andra saker som är relaterade till graviditet. Ursäkta, men hur kan man vara så fruktansvärt tanklös att säga allt detta när hon vet hur ledsen jag är över barnlösheten. Vet inte om jag ska skratta elle rgråta över hennes beteende.

Ville bara skrika av mig lite...

• Svar på tråden Jobbigt med gravid magar...
  • Ukj

Och skrika av dig får du göra med all rätt.... Jag blir lika förvånad varje gång hur taktlösa människor som vet vad man går igenom kan vara!

• plupp06

Dessutom misstänker jag att min sk vän är avundsjuk på att jag och min sambo vill skaffa barn, hon är själv singel. Jag kan ju enbart bli gravid genom äggdonation men hon verkar ha noll förståelse för att det är en oerhört jobbigt psykiskt påfrestande process. Men detta är förstås bara mina misstankar, kanske är helt ute och cyklar.

• Ukj

Tror jag inte, avundsjukan är mycket starkare än vad man tror.....
    Tyvärr upplevde jag själv det nu i veckan, fick reda på att min syster är gravid och "jävlar" vilket sting av avundsjuka jag fick!! Men det gäller att gråta sig ur det, slicka sina sår och upp på banan igen.....

Trist att höra att du bara lyckas genom äggdonation! Måste vara oerhört fysiskt påfrestande. Själv vet jag inte vad det är för fel riktigt, ska börja utredning i maj och har haft två missfall men ingen förklaring till varför det inte fungerar.

Svar på tråden Jobbigt med gravid magar...