• Lilli by the Sea

PMS besvär direkt efter mens? Någon mer?!!

Hej alla!
    Jag har litegranna av ett problem.. Jag hinner knappt bli av med min mens innan brösten svullnar & humöret blir dåligt - PMS??!! Jag har sedan detta i tre veckor tills mensen återkommer, vilket är den vecka jag mår bra och är glad. Någon mer som har det så här?
    Någon som har provat preparat mot detta, PMS?

• Svar på tråden PMS besvär direkt efter mens? Någon mer?!!
  • Anonym

Handuppräckning. Jag har oxå Pms stup i kvarten.

• Bumblebina

jag brukar halvt på skämt (halvt på allvar) säga att det finns PMS ( PRE-menstruella störningar), MMS (MED-menstruella störningar), POST-menstruella störningar och IMS (INTRA menstruella störningar). Eller KMS (konstanta menstruella störningar)...

Men om jag ska vara helt allvarlig skulle jag rekommendera dig att söka hjälp, för det finns hjälp att få. Jag håller med, det är pest och pina...

• Anonym (PMS and cookie m)

Ja har samma här! Under mensen e allt bra, men efteråt e jag både tjock o öm! Ja ok, jag pmsar dagar innan mens dyker upp oxo..d e underbart o va tjej i tell ya ;>

• Lilli by the Sea

Jag har ju läst om receptfria medel hit å dit, men jag vet inte om man kan "lita" på dem.. Är de ofarliga osv.??
    En annan anledning att jag undrar är att det har blivit värre sen mitt missfall för snart ett år sedan, verkar som om det tagit min kropp lååång tid att komma i balans igen, trots att jag inte alls var långt gången. Och min kropp verkar inte vara i balans ännu!

• Pentra

För kvinnor stiger behovet av kalk vid menstruation, och kalkbristsymptom vid just denna period visar sig på humöret genom att man blir lättretad, irriterad, grinig och på dåligt humör i största allmänhet.
    Så mitt tips är: kalcium-/kalktabletter. Alltså ett trevärdigt kalktillskott tillsammans med vitamin C och D samt magnesium. Denna kombination är mycket viktig!

Exempel på kalkrik föda är gröna bladgrönsaker, nötter, och torkade frukter såsom fikon, dadlar och plommon. Dock har råa sesamfrön den högsta kalkhalten av alla hittills kända vegetabilier.

/Pentra

Svar på tråden PMS besvär direkt efter mens? Någon mer?!!