TessaS skrev 2009-05-25 10:40:06 följande:
Ok, nu ska jag vara lite udda med ett tämligen kort inlägg då.. Såg att det diskuterats om min ursäkt och varför jag inte skriver mer (jag har haft en toppenhelg med familjen... )Fröken S86, du har uppenbarligen inte en ingång för andra åsikter, vinklingar eller känslor än dina egna. Därför har jag valt att sluta försöka diskutera med dig.I min värld, så ber man om ursäkt om man klivit över någons gränser, vare sig man anser det själv eller inte. Det kalls hyfs och sunt förnuft. Det väger tyngre för mig än att vinna en diskussion... nåt jag lärt mig med tiden. Min kommentar om rollator var ironi, och eftersom ni inte förstod det så bad jag om ursäkt. Era kommentarer om äggtorkning och jag vet inte vad... tja.. kommentarer om det är onödigt eftersom det bara kommer att leda till "Men du sa ju att...!!" Min mans tonåring har samma retorik, så det är inget nytt för mig och jag väljer att ignorera och gå vidare, nåt du kanske borde ta lärdom av för att känna dig mindre kränkt, klankad på och utsatt.I din värld är det tydligt viktigare att fortsätta tjafsa om att man har rätt, hänga upp sig på vem som skrev vad och när och om jag har anmält dina inlägg.Tidigt här i tråden gav jag rådet att försöka ignorera folks kommentarer... att alla har åsikter om ALLT vare sig man är ung, gammal, ful eller snygg och att man inte ska hänga upp sig. Det står jag fast vid även om du tycker annat.Ha det bra!
JAG får i ärlighetens namn ta på mig ansvaret för att dra upp vem som sa vad och anmälningar i ordväxlingen med FrökenS86. Mitt misstag och ingen annans.
Jag höll länge en lugn och saklig diskussion och duckade när det behövdes. Jag var naiv nog att tro att förklaringar skulle reda ut missförstånd och om jag lät oförskämdheter passera skulle de såsmåningom klinga av. Istället ökade "missförstånden" och oförskämdheterna trappades upp. Det blev riktigt fult. Jag har blivit kallad det mesta under solen, en människa som inget förstår, gammal och inskränkt, mobbare, lågt IQ har insinuerats illa maskerat, det har spekulerats om mitt privatliv, mina motiv till vara mer anonym och hurvida jag ens har några vänner och ett liv bortom datorn och cyberrymden. Det blev riktigt fult och jag påpekade det flera gånger men det viftades bort. Jag började anmäla men responsen var att "det var inget speciellt elaka inlägg" som hade plockats bort. Det mesta jag sa "missförstods" och jag försökte förklara. Jag började peka bakåt...
Jag ser nu i efterhand att jag skulle ha stoppat där. Inte tagit upp vem som sagt vad och anmälningar. Big mistake som ingen annan än jag ska lastas för. Jag var naiv och trodde att det skulle kunna skingra molnen och leda till något bra såsmåningom. Istället föll jag också in i tonårsretorik. Log igenkännande när du skrev om det.
Ett av mina tillkortakommanden är att inte kasta in handduken i tid utan fortsätta med projekt med mager utdelning alltför länge. En av avigsidorna med att vara en optimist kanske.
Jag förväntar mig förresten inte att du ska förstå vad jag yrar om för jag har fått förklarat för mig att jag förklarar mig väldigt dåligt. Men du kan alltid försöka gissa vad jag menar så kan jag berätta när du lyckas pricka rätt;)