Å herregud, ni måste hjälpa mig!
Det är helt otroligt! Jag har pco-s och i stort sett aldrig äl o mens, sambon dåligt spermaprov.
Vi står i kö till ivf.
I mors bestämde jag mig för att ta ett gravtest, bara för säkerhetsskull då jag hade hög temp, ömma bröst och dragningar långt ner i magen.
Men dessa symtom har man ju haft 100 gånger utan att det varit nånting.
Nåväl, jag kollar.. GRAVID!
Ett mirakel!
Var till kvinnokliniken också, hon kollade med ultraljud men sa att det var så tidigt än, hon kunde inte mäta det, men man såg fostersäcken.
Nu till en dum fråga, kan fostersäcken vara tom och att det är den som avger hcg?
Hon trodde att jag var i v 3.. Då menar hon att jag skulle haft äl för bara en vecka sen eller?
Jag förstår inte, vi har ju knappt haft sex senaste tiden, när skulle det ha hänt?? Vi hade för ett tag sen men var tvungen avbryta. Kan det ha funnits spermier i sambons "försats"? Jag förstår ingenting just nu...
Vi skulle ha fått komma på ivf (information m.m.) i slutet av april men nu måste vi alltså avboka den tiden sa hon.
Måste man gå ur kön?
Är jätterädd för missfall.. Då har vi inte ens ivf-tiden kvar.
Jag frågade om jag inte kunde få börja med sprutor ifall det skulle bli så (svarar inte på pergo). Nej, då skulle sambon lämna spermaprov igen och det fick inte vara som det första har varit då blir det ivf-kö istället. Men hallå, måste provet vara tipp topp för att få sprutor? Ser dom inte att spermierna ändå är tillräckligt bra?? På min enda ägglossning har vi ju blivit gravid!
Jag vet att jag ser lite väl långt fram, men jag har så svårt att tro detta, har fått bli besviken så många gånger tidigare...
Sen en till sak jag oroar mig för, jag har nyligen köpt en sån där vibrationsmaskin som jag SUTTIT på. Den skakar extremt kraftigt. Har det skadat fostret tror ni??? Nån som varit med om samma eller känner nån som använt en sån innan hon visste om att hon var gravid?
Men isåfall borde det väl ha gjort att fostret släppts från livmodern eller nånting och isåfall borde det väl komma ut snart? Senast jag satt på den var i måndags :o/
För det kan väl inte göra skador på själva fostret när det redan fäst...?? Äh jag vet inte! Är så orolig för allt!
Tacksam om nån har något svar till mig..