• NåFränt

Månaden EFTER Pergo!?Snabba svar tack..

Hej på er...

Jag vet att pergotime kan göra så att cykeln blir kortare/längre än annars.
    Förra månaden åt jag pergo, vilket gjorde att cykeln blev någon dag längre(tror jag).

Nu är det månaden efter pergo... Hur är det då? Har läst att månaden efter pergo inte är en helt pergofri månad, att det finns kvar i kroppen.. menas det bara effekt vid ÄL?eller också att cykeln kan förskjutas även månaden efter?
    Vad tror/vet ni?

Så här ser mina dagar ut de senaste månaderna.. dagar:
    28
    31
    28
    28
    28
    26
    29(avbruten pergokur)
    29
    31(Pergo)

Nu på dag 31... Jag brukar inte köpa test, men har nu ett liggande, är otroligt rädd för negativt! Hellre mens än negativa test.. Vågar inte testa.. Men ska iväg snart så det skulle vara bra o veta, bjuds på vin och så..

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Månaden EFTER Pergo!?Snabba svar tack..
  • NåFränt

Snälla någon??

Min kissblåsa håller på att sprängas.. vet inte om jag vågar testa, vill ha svar först.

• T e s s

Hur har det gått för dig?

• NåFränt

Testade negativt på dag 31. Fick mens på dag 32, tyvärr.

• T e s s

Tråkigt att höra, hoppas plusset kommer snart för dig!

Har själv tagit 3pergokurer
    1a, 34dagar
    2a, 35dagar
    3e, 33dagar
    Har nu tappat hoppet o känner mig helt värdelös för att det inte tar sig o med tanke på alla biverkningar jag fått av pergon så har jag nu bestämt mig för att göra ett uppehåll, har även hört att det kan vara bra för kroppen att få vila lite efter 3kurer.
    Hur länge har ni försökt o hur många pergokurer har du tagit!
    Själva så har vi hållt på nu i 2år o med en utredning som slutade i "ofrivilligt barnlösa", pergo fick jag för min långa cykel.
    Ha det gott

• Fam Sköld Sjöberg

T e s s skrev 2009-04-21 13:47:44 följande:

Tråkigt att höra, hoppas plusset kommer snart för dig!Har själv tagit 3pergokurer1a, 34dagar2a, 35dagar3e, 33dagarHar nu tappat hoppet o känner mig helt värdelös för att det inte tar sig o med tanke på alla biverkningar jag fått av pergon så har jag nu bestämt mig för att göra ett uppehåll, har även hört att det kan vara bra för kroppen att få vila lite efter 3kurer.Hur länge har ni försökt o hur många pergokurer har du tagit!Själva så har vi hållt på nu i 2år o med en utredning som slutade i "ofrivilligt barnlösa", pergo fick jag för min långa cykel.Ha det gott
    Fick oxå biverkningar av pergo! Ge inte upp och du e inte värdelös!
    jag trodde också det var kört efter tredje gången med pergo!men jag gjorde ett uppehåll eftersom jag skulle ta körkort och kunde då inte gå på pergo eftersom jag mådde illa av dom m.m! augusti -07 var sista gången jag tog dom i oktober gick jag kurs, nov klarade jag kortet . I dec var det dags att ta ett grav eftersom i jan skulle jag börja med sprutorna.. Å på stickan var det ett stort + trodde inte det var sant. Har nu en liten pöjk på snart 8 månader! Glömde skriva att jag har PCO....
    Så för mig funkade det att fokusera på något annat. Man ska nog inte tänka för mycket. Håller tummarna för att allt ska gå bra för dig! Är nog en bra ide för dig att göra ett litet uppehåll!
  • NåFränt

Fam sköld sjöberg, grattis till sonen!

T e s s: Usch vad trist, men jag förstår dig, mitt hopp börjar också tryta!
    Vi har försökt i 2 år, gick igenom en utredning för ett halvår sedan. Bra spermier, bra ÄL. Men då hade jag bakteriell vaginos, hon trodde att det hade ställt till det lite, för jag hade tydligen gått med det väääldigt länge!
    Jag behandlade den infektionen och fick trots egen ÄL Pergo. Åt nästan en hel kur (avbröt för sambon var tvungen att åka på en oplanderad resa). Sen åt jag en kur i februari. Har två gånger till att hämta ut, men det skiter jag i. Jag får också biverkningar, den största är att jag får en sån fruktansvärd ÄL-värk! Det gör så ont så det är nääästan omöjligt att ha sex, jag har hemsk äl-värk vanligtvis så jag struntar i att äta mer pergo, det tar mer än det ger känns det som.

Hoppas det tar sig för er snart! Hur långa cyklar har du?

• T e s s
    NåFränt skrev 2009-04-21 16:28:11 följande:
    Fam sköld sjöberg, grattis till sonen! T e s s: Usch vad trist, men jag förstår dig, mitt hopp börjar också tryta!Vi har försökt i 2 år, gick igenom en utredning för ett halvår sedan. Bra spermier, bra ÄL. Men då hade jag bakteriell vaginos, hon trodde att det hade ställt till det lite, för jag hade tydligen gått med det väääldigt länge! Jag behandlade den infektionen och fick trots egen ÄL Pergo. Åt nästan en hel kur (avbröt för sambon var tvungen att åka på en oplanderad resa). Sen åt jag en kur i februari. Har två gånger till att hämta ut, men det skiter jag i. Jag får också biverkningar, den största är att jag får en sån fruktansvärd ÄL-värk! Det gör så ont så det är nääästan omöjligt att ha sex, jag har hemsk äl-värk vanligtvis så jag struntar i att äta mer pergo, det tar mer än det ger känns det som. Hoppas det tar sig för er snart! Hur långa cyklar har du?
    Med pergon har jag haft 34, 35, o nu sista 33dagar!
    Utan pergo kan den ligga allt mellan 30-50dagar!
    Håller tummarna för oss båda 2 nu då när vi går utan pergo!
  • NåFränt

Usch vilken pina för dig att ha så oregelbundna cyklar!
    Ja, nu håller vi tummarna hårt för oss båda!! Lycka till tjejen!

T e s s skrev 2009-04-22 19:56:59 följande:

Med pergon har jag haft 34, 35, o nu sista 33dagar!Utan pergo kan den ligga allt mellan 30-50dagar!Håller tummarna för oss båda 2 nu då när vi går utan pergo!
Svar på tråden Månaden EFTER Pergo!?Snabba svar tack..