• Jenny 83

Snälla! Ge mig tips på hobbys/fritidsintresse!

Måste hitta en hobby el ett fritidsintresse som jag kan ge mig iväg på någon kväll i veckan. Är mammaledig och börjar få krupp på att bara "gå hemma" och åka runt och fika hos folk hela tiden!....(vilket är jättetrevligt men behöver göra annat)

Vad gör ni på "fritiden".....är intresserad av att höra alla förslag. Har inget speciellt jag brinner för vad jag kan komma på nämligen så jag behöver tips!!!

• Svar på tråden Snälla! Ge mig tips på hobbys/fritidsintresse!
  • Schnooglewookiemush

Du kanske kan köpa ett album och material, så att du kan scrappa ihop ett album om ditt barn?
    Det finns många städer som har scrapbookingträffar.

• Mamma 03 09

Dansa :) de försöker jag göra minst 1gång i vckan, himla kul, man träffar folk å får motion på samma gång :)

• Bonnie Tyler

Alltså alla former av träning brukar vara ett bra sätt att koppla bort vardagen.

• merlinmia

Göra smycken tycker jag verkar roligt, måla, träna, något språk du velat lära dig?
    Det finns säkert en sån där kurstidning där du bor där står det om olika kurser och de brukar inte vara så farligt dyra..
    Simma eller träna kanske?
    Kickboxning?
    Hästar/ridning?

• pojkens

träna är alltid bra! försök hitta en sport som du tycker verkar intressant som du kan dra med en kompis på. DÅ är det bra för kroppen och samtidigt socialt. Eller som någon annan skrev, anmäl dig till en kvällskurs i något du vill lära dig?

• Kickiiii

Och här gick man runt och trodde man var ensam i världen av att inte kunna komma på något att göra :-P

Ni som dansar, de finns väl förstårs nybörjar kurser.. men kunde ni lite innan? Själv är jag så förbannat blyg och tycker de e lite jobbigt att göra bort mej. Men jag skulle jätte gärna vilja dansa. Försökte mej på nån dans på SATS men de va ju skit svårt.
    Vilken slags dans skulle ni rekomendera till nån med noll koordination? Och måste man ha med sej någon?

• Mamma 03 09
    Kickiiii skrev 2009-04-15 12:10:19 följande:
    Och här gick man runt och trodde man var ensam i världen av att inte kunna komma på något att göra :-PNi som dansar, de finns väl förstårs nybörjar kurser.. men kunde ni lite innan? Själv är jag så förbannat blyg och tycker de e lite jobbigt att göra bort mej. Men jag skulle jätte gärna vilja dansa. Försökte mej på nån dans på SATS men de va ju skit svårt.Vilken slags dans skulle ni rekomendera till nån med noll koordination? Och måste man ha med sej någon?
    Jag dansar bugg och fox, kunde typ inget när jag började.
  • Kickiiii

ah.. bugg e jag nog inte mycket för, fox vet jag inte ens vad det är :)

Någon sa något om en tidning med aktiviter/ kurser. Vart hittar man dessa?

• Hemmaföräldern

Du kanske har hamnat lite fel för det här är ett forum för hemmaföräldrar. Föräldrar som valt att stanna hemma länge :) men lite tips hittar du här: www.hemmaforaldrar.se/tips_till_hemmaforaldrar.htm

Det är en lika stor omställning att vara hemma som att börja ett nytt jobb. Hemmakarriären är precis som vid vilket nytt jobb som helst en tid av att bygga och skapa nya rutiner och hitta och lära känna nya arbetskamrater. Det tar 6 månader att komma in i ett nytt jobb....

Har du själv gått på dagis som liten är du säkerligen mer rastlös som förälder för då har du inte föräldrarollen "inprogrammerad" i dig på samma sätt som hemmabarn får. Men ge det lite tid så ska du se att allt kommer att sätta sig :)

• fiskbulle666

Jag har en barnfri kväll i veckan ohc då passar jag på att träffa kompisar, fika, kolla in kläder, träna el bara sätta mig och läsa en bok på ett fik.

Min huvudregel är att även om jag inte har nåt att göra så går jag ut iallfall! Annars är det lätt att glömma kvällen

Ps En sport som är kul är klättring, ger bra "helakroppen"-träning med problemlösning inbakat

Svar på tråden Snälla! Ge mig tips på hobbys/fritidsintresse!