• Juno

Tonåring som försvinner

Tänk dig följande...

Du och din tonåring går på promenad i skogen. Ni diskuterar något och börjar bråka. Din son/dotter blir arg och går ifrån dig.

Hur länge kan h*n vara borta innan du ringer polisen?

• Svar på tråden Tonåring som försvinner
  • Mammut och Papput

Har inga barn, men jag vad jag kanske skulle ha gjort...
    Försvann hon/han vid 13-14 tiden skulle jag ringa runt till kompisarna om han/hon inte kom hem till middagen. Får jag inte tag i han/hon innan läggdags skulle jag kanske ringa polisen då, det beror ju också på om det är en 13 åring eller en 18-åring.

Jag skulle nog inte misstänka någon fara eftersom att vi bråkat men bara för att ha fått det gjort!

• BlommyNess12

Hm, nu är ju min son bara 6 månader..
    Men jag kan säga hur jag tänker

För en tonåring mellan 15-17 år: Försvann h*n vid vi säger lunchtid eller t.o.m på förmiddagen skulle jag vänta till middagen innan jag började ringa runt..
    Hade h*n inte kommit hem när klockan var runt 22 hade jag funderat på att ringa polisen. Det är många timmar..

En tonåring 13-15 år: Försvann h*n vid lunchtid eller t.o.m på förmiddagen skulle jag börja ringa runt till kompisar efter ca 2-3 timmar. Kom h*n inte hem till middagen/kvällssnåret (runt 18-19) skulle jag fundera på att ringa polisen.

Gäller det en tonåring 18 år eller äldre hade jag inte gjort någonting alls utan väntat på att h*n skulle komma hem. Kom h*n inte hem under dagen, eller under det nästkommande dygnet skulle jag börja oroa mig och ringa polisen och anmäla h*n som saknad.

• Mammut och Papput
    BlommyNess12 skrev 2009-04-15 20:18:54 följande:
    Hm, nu är ju min son bara 6 månader.. Men jag kan säga hur jag tänker För en tonåring mellan 15-17 år: Försvann h*n vid vi säger lunchtid eller t.o.m på förmiddagen skulle jag vänta till middagen innan jag började ringa runt.. Hade h*n inte kommit hem när klockan var runt 22 hade jag funderat på att ringa polisen. Det är många timmar.. En tonåring 13-15 år: Försvann h*n vid lunchtid eller t.o.m på förmiddagen skulle jag börja ringa runt till kompisar efter ca 2-3 timmar. Kom h*n inte hem till middagen/kvällssnåret (runt 18-19) skulle jag fundera på att ringa polisen. Gäller det en tonåring 18 år eller äldre hade jag inte gjort någonting alls utan väntat på att h*n skulle komma hem. Kom h*n inte hem under dagen, eller under det nästkommande dygnet skulle jag börja oroa mig och ringa polisen och anmäla h*n som saknad.
    Ganska precis som jag tänkte =)
  • Majsan70

Nu har det aldrig hänt o kommer troligen aldrig att hända. Men jag hade det låtit gå till kvällen innan jag gjort nånting.

• abnocto

Om det hänt hemma hos mig ( 15 o 17 år) hade jag börjat att fundera på att ringa polisen vid 23 om jag inte fått tag i dem per telefon. Att de inte dyker upp vid middag är normalt hos oss för de har så många aktiviteter och hade vi dessutom bråkat så är ju chansen större att de inte dyker upp för mat.
    Är inte det oroliga typen, kanske för lite ibland

Hade de varit yngre hade jag börjat oroa mig vid middagstid men avvaktat ett tag till innan jag börjat fundera på polis.

Svar på tråden Tonåring som försvinner