• luzorsus

    känslig hud

    hej
    tänkte fråga lite om ansiktsrengöring. Jag har en väldigt reaktiv hud, den är rätt fet med tendens till finnar men ändå väldigt reaktiv, och kan bli röd, lite torr här och där.
    Har provat allt känns det som. Har använt Md Formulations sensitive rengöring, Decleor harmonie kräm, deras Rose de Orient olja efter tips på salong...men tycker att det känns för starkt...Har funderat Dr Hauschkas..Tänkte höra om du hade några tips till mig?

  • Svar på tråden känslig hud
  • Åsa skönhetsexperten

    Hej!


    Det tar alltid lite tid innan man hittar produkter som passar just en själv när man har känslig hud som du. Det som passar ngn annan är nödvändigtvis inte rätt för dig. Det beror såklart på vad det är man är känslig mot, och ibland kan det inte vara så lätt att veta. Man får helt enkelt pröva sig fram. Det finns en hudvårds-serie som heter REN, det är produkter som känns lätta på huden och inte blockerar porer. De innehåller heller ingen parfym eller andra syntetiska ingridienser som kan irritera huden. Det finns att köpa på tex www.blush.se
    http://www.renskincare.com/article-5-principles-of-REN-principles.htm om du vill läsa om produkterna så står det mer här. (på engelska)
    Dr Hauschka använder enbart naturliga ingridienser så liten risk att produkterna ska irritera huden.


    Om du verkligen fortsätter att ha problem och tycker det känns jobbigt så tycker jag du ska uppsöka en hudläkare.


    Hoppas du hittar något som funkar för dig snart!


    Mvh Åsa

Svar på tråden känslig hud