• kaffekatten

Från säte till huvud efter Akupunktur :-D

Min lille bebis som legat i säte sedan alltid (kollat flertalet gånger med UL sedan v 27) har vänt sig!!!

Skulle in för vändningsförsök igår, och har gått till min akupunktör 3 dagar innan för att slippa vända med mediciner m.m. Läste på nätet att det har mellan 75-85% sannolikhet att lyckas. Första kvällen böljade magen som bara den, andra natten vaknade jag av ett ordentligt bökande i magen och på morgonen för vändningsförsöket så kändes det annorlunda men jag vågade inte tro något...

Åkte in och BM klämde på magen och trodde säte, läkaren kom in och klämde, trodde säte. Sen kom UL - han hade vänt sig!!!

Läkaren kände sig tvungen att kolla en extra gång, hon trodde inte det var sant

Jag är så lycklig - nu blir det en vanlig förlossning!!! Får se om jag känner så även efter FL hehe

• Svar på tråden Från säte till huvud efter Akupunktur :-D
  • Blurryeyes

Hej! Jag är i vecka 34 och har en tjej som ligger i säte. Vill verkligen inte snittas pga detta. Försöker hitta någon akunpunktör i stockholm som kan ge just akunpunktur för att vända henne. Har du någon rekommendation? 
    tack!

• Lilant
    Blurryeyes skrev 2023-11-16 23:29:07 följande:

Hej! Jag är i vecka 34 och har en tjej som ligger i säte. Vill verkligen inte snittas pga detta. Försöker hitta någon akunpunktör i stockholm som kan ge just akunpunktur för att vända henne. Har du någon rekommendation? 
    tack!

Hade nog inget med akunpunkturen att göra. Bäbisar kan vända sig ändå. Så bara en ren slump. Du är bara i vecka 34 bäbis kommer vända på sig. Hade själv en som vände sig i vecka 38 
Svar på tråden Från säte till huvud efter Akupunktur :-D