• Novemberbarn 08

Ni som är med i Go-Boken?!!

Har nyss gått med i go-boken och fick hem ett välkomstpaket med så mysiga saker i (herr kvadrat, gogos vänner bl a) Tycker detta verkar vara en jättemysig klubb. Vad tycker ni som är med i go-boken, och har varit det ett tag? Är de kommande paketen lika urmysiga som välkomstpaketet? Vill bara veta (Otålig!)

• Svar på tråden Ni som är med i Go-Boken?!!
  • Jenny87

Jag har varit ganska nöjd, men vissa bokpaket har inte passat åldern alls. Tycker att det är lite dyrt också och vissa av böckerna med ljud har inte fungerat.. Men snuttefilten sonen fick därifrån när han var liten är populär, han älskar den och har den med sig överallt så vi var tvungna att köpa några till...

• Linda1976

Tycker GoBoken är usel. Dåliga direktöversättningar från engelska,  stereotypa könsroller i böckerna, torftiga illustrationer.... Var med i ½ år innan jag gav upp.

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Martina1
    Limja skrev 2009-04-17 08:04:33 följande:
    twilight: för mig har det blivit fel varje gång, har varken kunnat avbeställa eller gå ur. Och svindyrt att returnera eftersom paketen är så stora, typ 50 spänn.
    Det är bara att ringa kundtjänst så förlänger de datumet på fakturan. Hämta inte ut paketet så går det på retur efter några veckor utan kostnad. I alla fall kunde jag göra så när jag trodde jag avbeställt paketet en månad, men att det ändå kom. (Jag hade missat att avbeställa, utan hade avbeställt nästa igen.)
  • Martina1

Jag tycker det är en bra bokklubb, men att paketen är för dyra. Jag avbeställer de flesta paket men köper när jag tycker att paketet verkar riktigt bra och jag vill lyxa till det. Hittils har vi varit nöjda, har varit med i 9 månader och barnet är 13 månader. Jag tror egentligen att man gör en bättre affär om man väljer böcker på egen hand i handeln, men jag älskar böcker och vill ha erbjudanden från bokklubben att välja på.

• Veladis

Jag tycker GO´boken har töntiga, torftiga klichéartade böcker som försöker vara pedagogiska och därför blir tråkiga...
    Jag satsar på betydligt bättre kvalitet.

• Twilight
    Limja skrev 2009-04-17 08:04:33 följande:
    twilight: för mig har det blivit fel varje gång, har varken kunnat avbeställa eller gå ur. Och svindyrt att returnera eftersom paketen är så stora, typ 50 spänn.
    Jag skriver alltid "Åter avsändaren" på paketet och trycker ner det i en brevlåda. Då returneras det, Gratis!
    ♥Älskade barn, vad vore mitt liv utan er♥
  • Twilight
    Martina1 skrev 2009-04-25 21:38:04 följande:
    Det är bara att ringa kundtjänst så förlänger de datumet på fakturan. Hämta inte ut paketet så går det på retur efter några veckor utan kostnad. I alla fall kunde jag göra så när jag trodde jag avbeställt paketet en månad, men att det ändå kom. (Jag hade missat att avbeställa, utan hade avbeställt nästa igen.)
    De flesta har nog så paketen lämnas vid dörren (Skulle jag tro iaf), då kan man inte vänta på att de ska gå i retur
    ♥Älskade barn, vad vore mitt liv utan er♥
  • DetVarEnGång

Jag gillar barnens bokklubb, de har mycket större utbud och bättre böcker.

• Mieria

Har jobbat med att sälja för goboken när jag var 18 : ) Har alltid tyckt att deras böcker har varit skitroliga och mysiga! nu när jag själv ska bli mamma ska jag absolut gå med: )

• Mieria
    DetVarEnGång skrev 2009-04-28 00:21:06 följande:
    Jag gillar barnens bokklubb, de har mycket större utbud och bättre böcker.
    De har väl ganska mycket av de populära astrid lindgren böckerna? De gamla klassikerna som man nästan bara måste ha : )
  • Muminlina
    Twilight skrev 2009-04-27 23:57:48 följande:
    Jag skriver alltid "Åter avsändaren" på paketet och trycker ner det i en brevlåda. Då returneras det, Gratis!
    Sådär brukar jag också göra, men nu har POSTEN börjat kräva ut porto plus omkostnader för sådana paket! Kommer hem ett brev med en räkning i. En liten varning bara... Har fått betala både Go boken och andra paket... (det är väl helt rätt egentligen, bara surt eftersom det blir dyrare )
  • Argo

Som entusiastiska nyblivna föräldrar tackade vi ja till att gå med. Tröttande rätt snart och gick ur. Kändes som att de var för helt fel ålder (för avancerade har jag för mig) och de kostade för mycket.

Barnböcker köper jag helst själv.

• MammaTillDomFinaste

hmm, inte vet jag om det är bara där jag bor, men där är barnbäckerna i bokhandeln dyra iaf. typ 50kr för en vanlig tygbok med bara bilder, 70kr för en pekbok med en mening på varje sida. så för oss är det billigare att vara med i goboken iaf! har hittills bara fått 2 paket, men ändå.. :) Tex boken med vaggvisor med CD till så man kan ha musik och sjunga med, tror nog att den skulle kosta minst 150kr i handeln och nu betalade vi 179 för det PLUS andra. Men som sagt, vi ska avbeställa nsta paket eftersom jag i startpaketet fick en bok som hette "Lek och Lär tillsammans - en handbok för föräldrar" och i nästa skulle man få någon som typ hette "lek tillsammans" eler nåt, låter ju som att det är typ samma sak. Så många böcker behöver jag inte för att lära mej leka med barnet ;) hihi.

• Duckan74

Nej, jag tycker inte att nån av bokklubbarna vi varit med i speciellt bra. Böcker finns att köpa överallt och ofta är det rea också.

• Disco

Jag tyckte att Go-boken var helt okej. men lite väl dyra för min smak. och jag tyckte inte att de alltid passade barnets ålder. Väljer nu att köpa böcker själv. Funderar på att gå med i Kråkes bokklubb eller banrnens bokklubb när kidsen är lite äldre.

Svar på tråden Ni som är med i Go-Boken?!!