• Trying to recall

Påsar under ögonen?

Hej!
    Finns det något som verkligen funkar mot ärftligt mörka ringar och påsar under ögonen? Jag har provat många ögoncremer, masker, hemorojdsalva, dricker mycket vatten, tränar o tänker på kosten utan resultat...
    Jag använder concealer från Mary Kay eller Clinique men tycker att de lägger sig i de fina linjerna runt ögonen och gör att man ser rynkigare ut.
    Är det bara operation som återstår?

/Trött 30-plussare

• Svar på tråden Påsar under ögonen?
  • Åsa skönhetsexperten

Hej!

Jadu, det där med mörka ringar är det många som har problem med. Det går tyvärr inte att "trolla" bort, men man kan göra mycket med concealer. Däremot "påsarna" är en annan femma. Det är en hel del som frågat om just detta problem, gå gärna in och läs under inlägget "Mörka ringar under ögonen", så får du tips om just detta. Om du tycker att concealern lägger sig i linjerna så kanske du ska prova en tunnare variant. Det kan ju vara så att färgen inte varit riktigt rätt, då spelar det ingen roll om concealern är väldigt täckande, är färgen fel så händer det inte så mycket. Jag tycker att M.A.C cosmetics, Face, Makeup store och Laura Mercier gör bra concealers tex.

Lycka till!

Mvh Åsa

Svar på tråden Påsar under ögonen?