• Karisma

    Smink utomlands?

    Hej,

    Jag undrar hur jag ska sminka mig nu när jag far utomlands i två veckor och får lite färg i ansiktet.

    Jag vill ha den perfekta (så bra det går att få iaf) hyn på kvällen när man vill göra sig snygg. Vad ska jag använda som inte täcker över min solbränna utan mer gör den snyggare? Ska man ha rouge (stavning?)? Gärna sånt som går att få tag i på tex kicks och åhlens.

    Några tips på färg på ögonskugga som är inne i sommar, gärna vilka färger man kan kombinera. Har blå/grå ögonfärg. (Slingar håret nu från mörkbrunt till blont med massa slingor så det mörka lyser igenom på vissa ställen.)

    Nga tips för att få fylliga och fina läppar utan allt för mkt färg, jag har hellre framhävande ögon än läppar men vill ändå de ska synas. Har små läppar.

    /Kristina

  • Svar på tråden Smink utomlands?
  • Åsa skönhetsexperten

    Hej Kristina!

    Vad härligt att åka iväg till solen! Jag skulle rekommendera en tunn foundation med lite lyster i eller bara ett solpuder (tex Isadoras "sparkling sun bronzer") för att förhöja solbrännan. Make up store har en ny produkt som heter Luminous Bronze, du kan använda bara den för att ge fin lyster till huden eller så kan du blanda den med din vanliga foundation för att tunna ut den, men samtidigt få lite mer färg. Det är som en slags flytande bronzer, och den har även en väldigt behändig inbyggd applicerings-borste.


    I vår/sommar är det antingen färglatt (rosa+lila toner samt grönt/turkos) eller guld och bronze-färger som gäller. Loreals "Dark eyes pallette" är en kombination av 3 nyanser i just dessa färger. Väldigt smickrande till en solbränna och blå ögon.

    Vill du ha fylligare läppar så satsa på läppglans eller glansiga läppstift i ljusa naturliga toner. Isadoras "pump and plump" i Bare nougat el Pearly dream är fina, och vill du testa en riktig budget-variant så är Viva la Divas "Shiny Cheznut " läppstift jättefin om man är brun.


    Ha en härlig semester!


    Mvh Åsa

  • Karisma

    Tack för ditt svar, ska kolla upp de saker du tipsat om när jag åker in till Umeå nästa gång. Har skrivit upp allt på en lista.
    ________

    Slänger in en till fråga om det skulle va så du kollar in här igen.

    Den foundation jag har idag tycker jag är sådär (det är Loreals true match). Den fungerar väl till vardgas men INTE då jag ska ut på krogen tycker den täcker för lite. Vill få perfekt hy då.

    Har du något tips på annan foundation som täcker bra för en utekväll. Inte mineralfoundation, ska testa det men vill gärna ha en "vanlig" foundation. Vilken är din favorit färg på rouge?

    /Kristina

Svar på tråden Smink utomlands?