• yttik

Ni som har vårdnadsbidrag...

Funderar fram o tillbaka på om jag ska satsa på att jobba 50 % och ta vårdnadsbidrag eller om jag ska skola in på dagis och arbeta 75%...

Min lilla tös är alldeles underbar och fuuuull med energi.
    Jag undrar hur ser era dagar ut, ni som har vårdnadsbidraget? Planerar ni upp det på något särskilt sätt?

Hur tänkte ni när ni valde vårdnadsbidrag i stället för dagisplats?
    Är rädd att hon går miste om massa roliga saker... Eller att hennes behov inte blir tillgodosedda av "bara mig".

Samtidigt är hon ju bara ett år och om vi skolar in henne på dagis så blir det när hon är runt 16 månader... och då är väl ändå mamma och pappa nr ett?

Hjälp mig!!!

• Svar på tråden Ni som har vårdnadsbidrag...
  • Saaaraa

Jag anser att barn inte har något större behov av dagis förens dom är runt 3 år gamla. Vi underhåller oss bäst det går med allt möjligt om dagarna, hon är 16 månader och har fått vårdnadsbidrag sen hon fyllde 1.
    Nu märker man att hon behöver aktiveras mer så nu ska vi börja utveckla aktiviteterna med andra barn mer än tidigare. Alla som jag umgåtts med har börjat smått på dagis så nu ska vi försöka med öppna förskolan, och se om det är andra barn i hennes ålder där. Om inte får vi fundera ut någonting annat.

• Anne69

Ni är ju precis på väg in i den härliga "parkåldern" så oroa dig inte - ni kommer att ha fullt upp med att gräva i sandlådan. Samtidigt kommer hon att lära sig allt viktigt man gör hemma: lagar mat, diskar , tvättar, städar osv. Och du kommer ha jättekul samtidigt! Så små barn behöver inte dagis - däremot gör föräldrarna det ibland men om ni kan välja så tycker jag absolut att ni ska vara hemma ett tag till. Tiden kommer aldrig igen......jobba hinner ni göra hela livet!

Svar på tråden Ni som har vårdnadsbidrag...