• 2 blir 5

Fler föräldrar som har barn med koanalatresi?

Hej!

Är vi fler föräldrar här på fl som har barn födda med koanalatresi?
    dvs förträngning i näsan?

Jag söker fler föräldrar som har barn med denna åkomma eftersom att jag själv har en dotter som är född med detta.

skicka mail:
    The_rose@live.se
    eller gå in på min underblogg
    virrisbyvirris.blogg.se/koanalatresi/

• Svar på tråden Fler föräldrar som har barn med koanalatresi?
  • milooj

Jag vill bara ge dig en STOR styrkekram! Hör gärna av dig när du orkar sen för att tala om hur det går! Ta en dag i taget om det går, ska tänka på dig. :)

• 2 blir 5
    milooj skrev 2009-06-05 20:39:34 följande:
    Jag vill bara ge dig en STOR styrkekram! Hör gärna av dig när du orkar sen för att tala om hur det går! Ta en dag i taget om det går, ska tänka på dig. :)
    Tack så jätte mycket!!!
    Jag är verkligen så glad över att ha fått kontakt med dig!!!
    Du är ett stort stöd i detta!!!
    Jag förstår ju verkligen hur du har haft det och förstår att du har det jobbigt!!!
    Trevlig helg och ge dottern en styrkekram från mig!!!
  • milooj

Tänker på er, lycka till imorn!
    Kraaaam

• 2 blir 5
    milooj skrev 2009-06-17 21:30:26 följande:
    Tänker på er, lycka till imorn!Kraaaam
    Tack!
    Det är en annan läkare som ska operera henne nu och han var jätte trevlig men han tror inte att han kommer att sätta rör i näsan, dock kommer han att ta det beslutet vid operationsbordet.
    Men om han endast borrar upp hålet så behöver vi bara vara där i några dagar... men vi får se imorgon!
    Kl 8 kommer hon att opereras så jag återkommer efter det... usch så nervös jag är..

kraam
  • 2 blir 5

Hejsan!

Operationen gick jätte bra och redan idag fick vi komma hem!
    Jag märker redan en skillnad på henne, hon andas via båda näsgångarna, hon är gladare men har visserligen problem med att det rinner hela tiden osv... men hon opererades igår så jag kan ju inte jämföra än...

De satte inga rör i näsan vilket jag är jätte glad över

trevlig helg!

• milooj

Vad skönt att få så bra besked från er :)
    Hoppas det fortsätter att gå bra för er.

Kraam

• milooj

Hur går de?
    Rinner det ännu mycket?
    Här ska vi göra undersökning med fiberskopi 4 augusti för att bedömma om det äntligen är över eller om en operation blir av...

• 2 blir 5
    milooj skrev 2009-06-25 22:56:39 följande:
    Hur går de?Rinner det ännu mycket?Här ska vi göra undersökning med fiberskopi 4 augusti för att bedömma om det äntligen är över eller om en operation blir av...
    Hej!
    Det var jätte bra i 3 dagar men så helt plötsligt så förändrades det och nu är hon nästan sämre än hon varit innan. Hon äter dock bättre, är gladare men hon sover jätte dåligt, näsan täpper igen hela tiden, den rinner HELA tiden osv... detta är ju såå jobbigt! Jag hade ju ändå hopp om att det skulle bli bättre...
    vi ska tillbaka den 2 juli på efterkontroll så vi får se vad som händer...

Hur mår er tös?
    Märker ni någon skillnad?

kram
  • milooj

Vi hade och har ännu problem med att näsan rinner och täpper till hela tiden. Vilket gör att det inte känns som hon är något bättre alls ibland. Ska fråga varför, om det verkligen ska vara så, så länge på nästa kontroll.
    Lycka till på er kontroll!

• Louise78

Hej! Vi har idag fått veta att vår son har koanalatresi. Vi ligger inne på Astrid Lindgren. Hur har det gått för er? Är era barn friska nu? Vår son verkar ha det ensidigt och inte helt tätt. Blev dålig vid 2v ålder och är nu 3v.

Måste det alltid bli flera operationer? Har ni funderat över charge? Jag kan inte låta bli att oroa mig...

/Louise

• Rosemats27

Hej!

Min dotter har bilateral koanalatresi och jag känner mig så ensam. Jag undrar om ni kan ge mig lite tips för hur jag ska hantera mitt barn.

Rose

• Anonym (Aliie)
    Hej!
    Vår dotter föddes med ena näsborren stängd. Har pga detta svårt med andningen, den öp näsborren täpper ofta igen och vi får hålla på med koksaltlösning och nässug. Dom vill vänta med operation tills hon är 2-4 år gammal.
    Någon mer med liknande erfarenhet? Barn med koanalatresi? Hur har det gått för er andra och era barn? Ni som skrivit i tråden tidigare?
  • Anonym (Aliie)

Hej!

Vår dotter föddes med ena näsborren stängd. Har pga detta svårt med andningen, den öp näsborren täpper ofta igen och vi får hålla på med koksaltlösning och nässug. Dom vill vänta med operation tills hon är 2-4 år gammal.
    Någon mer med liknande erfarenhet? Barn med koanalatresi? Hur har det gått för er andra och era barn? Ni som skrivit i tråden tidigare?
Svar på tråden Fler föräldrar som har barn med koanalatresi?