• BettyBoop8

Här ställer man upp

å vad får man för det............ingenting.

Lånade ut pengar till biomamman för att bonusen skulle komma hem (har varit här en vecka längre än vad som var tänkt).

Biomamman lovade igår att sätta in pengar för biljetten på måndag, vad
    får jag höra idag.

"Jag tänker bara sätta in halva summan för jag hade inte tänkt betala mer för biljetten".

Va f-n, hittade ingen biljett som var billigare och bonusen måste ju hem för att gå i skolan. Dessutom så sa hon inget om det igår när jag skulle boka biljetten.

Är så arg att jag bara skulle kunna skrika!!

• Svar på tråden Här ställer man upp
  • Tezz72

Varför tog inte din sambo/man den biten med sitt ex?

• BettyBoop8

Det var bestämt att hon skulle betala hemresan men hon hade inga pengar och inte min sambo heller.

Därför ställde jag upp för bonusens skull.

• Renoveringsobjekt

Det var väl jättebra att du ställde upp för barnet i fråga! Perfekt! Vad vill du ha då?

• Tezz72
    Renoveringsobjekt skrev 2009-04-19 20:35:09 följande:
    Det var väl jättebra att du ställde upp för barnet i fråga! Perfekt! Vad vill du ha då?
    Har du läst allt TS skrev. Mamman fick låna pengar och skulle betala tillbaka allt men betalar bara hälften.
  • Tezz72
    BettyBoop8 skrev 2009-04-19 19:54:01 följande:
    Det var bestämt att hon skulle betala hemresan men hon hade inga pengar och inte min sambo heller. Därför ställde jag upp för bonusens skull.
    Ok, då förstår jag. Men nästa gång säger du bara NEJ och att hon får lösa det på annat sätt.
  • FruMorsa

Åhh vilket sätt! Det hade lika gärna kunnat vara mina bonusars mamma. Lider med dig!

• SaramedM

Jag antar att barnets pappa var inblandad i pratet om hur detta skulle lösas? och han har väl lika stort ansvar som mamman för att barnet tar sig dit det ska?

Om ni inte har gemensam ekonomi varför var det du och inte han som betalde?

• EMO 979
    SaramedM skrev 2009-04-20 08:13:04 följande:
    Jag antar att barnets pappa var inblandad i pratet om hur detta skulle lösas? och han har väl lika stort ansvar som mamman för att barnet tar sig dit det ska?Om ni inte har gemensam ekonomi varför var det du och inte han som betalde?
    Hon skrev ju i TS att varken biomamman eller pappan hade några pengar och att hon därför betalade biljetten efter ett löfte från biomamman att det var ett lån det gällde och att hon skulle få tebax det idag ...
  • EMO 979

eller rätttare sagt i inlägg nr 2

• SaramedM

EMO 979 skrev 2009-04-20 08:16:19 följande:

Hon skrev ju i TS att varken biomamman eller pappan hade några pengar och att hon därför betalade biljetten efter ett löfte från biomamman att det var ett lån det gällde och att hon skulle få tebax det idag ...
    Jag anser att hon får ta det med pappan!
    Hans ansvar att se till att sonen kommer dit han ska är lite stort som mammans
  • EMO 979

Fast det var ju bestät sen innan att biomamman skulle stå för hemresan...så troligtvis har nog pappan betalat ditresan och därmed tagit sin del av ansvaret....

• Vintervirrig

Hur kommer det sig att det ska vara pappans ansvar att ge henne pengar när det är biomamman som har lånat dem? Det kan väl inte vara hans fel?

TS förstår att du är förbannad, och en person som kan bete sig sådär lär ju knappast tycka att hon gjort något fel - så du lär knappast få pengarna tillbaka. Tråkigt, men ställ inte upp någon fler gång!!!

• BettyBoop8

Tack för alla svar.

Pappan stod för hitresan. Jag vet att han känner sig skyldig och skulle betala mig pengarna för hemresan som bion är skyldig mig om jag tillät det.

Kan också säga att ännu idag har jag inte fått tillbaka något av pengarna. Bion säger hela tiden att hon skall sätta in dom imorgon men det gör hon inte. Så när pappan ringer för att påminna så vill hon inte prata med honom i telefonen utan kommer med en massa ursäkter som hennes barn får framföra.

Jag räknar inte med att få tillbaka pengarna men är fortfarande jättearg.

• Tezz72

Men om mamman ska betala ena resan då får hon också i fortsättning stå för det själv, har hon inga pengar då får hon låna av någon annan. Förstår att du är arg det skulle jag också vara.

Svar på tråden Här ställer man upp