• Bellan85

Unga föräldrar i S-valls trakten

Tänkte kolla om det finns nå unga föräldrar i S-valls trakten.

Har bott här i 4 år nu och har inte så överdrivet mycke kompisar.
    Har en son som fylle 3 år nu den 25:te april och en dotter som fyllde 1 år den 1 januarie.. Skulle vara super roligt om man kunde hitta lite folk som man kunde utöka bekantskapen.
    Jag själv är 23 år och bor ju Ljustadalen, kommer ursprungligen från Ullånger som ligger 10 mil ovanför Sundsvall..

Så kom igen nu, finns det några yngre mammor/pappor i norr

• Svar på tråden Unga föräldrar i S-valls trakten
  • Bellan85

Näemen hallojsan..
    Det glömmer jag inte, vi måste ta och träffas nånting här framöver, måste bara få mitt schema på sommarviket så jag vet när jag är ledig

LillLindberg skrev 2009-05-05 12:30:06 följande:
    Hejsan hejsan. Du har ju lilla mig nära och bra till hands. Glöm inte det! :-P
  • BlommyNess12
    Bellan85 skrev 2009-04-24 15:25:18 följande:
    Åhh det kommer fler in i tråden.. Välkommna Så vad gör ni alla på dagarna? Är ni mammalediga eller jobbar ni? Själv är jag arbetsökande, har faktiskt fått ett sommarvikariat denna sommar, ska bli så skönt att komma ifrån hemmet en stund och jobba. Har gått hemma i över 3 år så det börja kännas lite långtråkigt, missupfatta mej inte nu.. Jag älskar och är verkligen lyckligt lottad att få vara hemma med barnen då dom itne går på dagis, medans sambon måste jobba och har bara varit hemma dom där 10 dagarna ibörjan då barnen föddes, men vara hemma varje dag i 3 års tid är inte så roligt i längden.. Speciellt inte då man inte har så överdrivet många kompisar, och min stora syster är väl den "yngsta" mamman i min omgivning..
    Jag är mammaledig just nu, sonen är sex månader så jag har en del tid kvar
    Vi brukar ta lååånga promenader, hänga i lekparken med min väninna och hennes dotter två månader gammal, (hon själv är nitton), käka middag tillsammans, umgås osv.
  • SomeOone

Jag är också mamma ledig med vår minsting som är 18 dagar gammal
    sen går storebror på dagis =) Bor gör vi i granloholm om jag inte skrivit det !

• LillLindberg
    Bellan85 skrev 2009-05-05 14:35:26 följande:
    Näemen hallojsan.. Det glömmer jag inte, vi måste ta och träffas nånting här framöver, måste bara få mitt schema på sommarviket så jag vet när jag är ledig
    Ja det får vi ta och göra!
  • Bellan85

Ahaa, mitt sommarvikariat är i granloholm

SomeOone skrev 2009-05-06 09:16:10 följande:
    Jag är också mamma ledig med vår minsting som är 18 dagar gammal sen går storebror på dagis =) Bor gör vi i granloholm om jag inte skrivit det !
  • SomeOone
    Bellan85 skrev 2009-05-08 17:08:41 följande:
    Ahaa, mitt sommarvikariat är i granloholm
    Jaha va kul, Kanske ses nångång då
  • Laire

Hejsan! Här är en till!

Jag är 22 år och bor i Ljustadalen men är egentligen från Härnösand. Min son föddes i april -08 och jag går på min föräldraledighet nu den 15 och ska vara ledig hela sommaren. Annars så är jag student

Många som yttrar sig har ingen egen åsikt, bara motsatsen till alla andras.
  • Tessi85

Hej :)
    Är 24 år, har en son på snart 2 år och väntar en till i september :)

• SomeOone
    Tessi85 skrev 2009-06-07 21:37:24 följande:
    Hej :) Är 24 år, har en son på snart 2 år och väntar en till i september :)
    Välkommen välkommen ! Tror det bara är att hoppa in i tråden
  • Bellan85

Vart i ljusta bor du?

Laire skrev 2009-06-04 19:40:58 följande:
    Hejsan! Här är en till!Jag är 22 år och bor i Ljustadalen men är egentligen från Härnösand. Min son föddes i april -08 och jag går på min föräldraledighet nu den 15 och ska vara ledig hela sommaren. Annars så är jag student
    Självklart är det bara att hoppa in i tråden, bara roligt att fler hittar hit
    Tessi85 skrev 2009-06-07 21:37:24 följande:
    Hej :) Är 24 år, har en son på snart 2 år och väntar en till i september :)
  • Laire
    Bellan85 skrev 2009-06-07 23:28:06 följande:
    Vart i ljusta bor du?
    På övre Aprilvägen, de gula tegelhusen. Du då?
  • Bellan85

Ahaaa, min syrra bor på februarivägen
    Vi bor på Söndagvägen vi..

Alla brukar hajja till på nå konstigt sätt när man säger att man bor i ljusta/söndagsvägen.. Kommer ju inte härifrån egentligen.. men bara dom åren vi bott här så tycker jag att det ha lugnat ner sej betydligt..

Är det typ nån ghetto-stämplat ställe det här?

Laire skrev 2009-06-08 12:07:58 följande:
    På övre Aprilvägen, de gula tegelhusen. Du då?
  • Laire

Jag bodde på Söndagsvägen 2002-2004 (på 232) och mina släktingar från Härnösand hade t o m hört talas om området!

Det var lite omväxlande hos oss, vi hade en alkis under oss så det drog ner helheltsbetyget samt att husen såg så hemska ut. Men nu blir det ju superfräscht där!

• Bellan85

Jaa dom har verkligen fräschat till det här, det enda jag tycker är dåligt är att dom tar bort asfalten och ska lägga grus..
    Sen så har dom ränsat bort slummen rätt så bra.. Vi bor nere i låghusen vi så där är det rätt så lugnt..

Laire skrev 2009-06-09 11:13:33 följande:
    Jag bodde på Söndagsvägen 2002-2004 (på 232) och mina släktingar från Härnösand hade t o m hört talas om området!Det var lite omväxlande hos oss, vi hade en alkis under oss så det drog ner helheltsbetyget samt att husen såg så hemska ut. Men nu blir det ju superfräscht där!
  • Laire
    Bellan85 skrev 2009-06-09 15:26:11 följande:
    Jaa dom har verkligen fräschat till det här, det enda jag tycker är dåligt är att dom tar bort asfalten och ska lägga grus..Sen så har dom ränsat bort slummen rätt så bra.. Vi bor nere i låghusen vi så där är det rätt så lugnt..
    Ja de är mysiga, vi tänkte sätta upp oss i kö där men Nor-Sve sa att den var alldeles för lång att de ens ville ha fler köande så då flyttade vi till Aprilvägen istället. Så skönt med egen ingång och slippa porten

Har du (eller någon annan) erfarenhet av den kommunala förskolan här ute? Solstrålen alltså. Eller hur det var på Eken och Hasselbacken för det lär väl vara ungefär likadant eftersom det är så nytt med flytten? Har fått plats där från mitten på augusti på Blå Månen.
  • Bellan85

Mina barn går på Römsta, men har kompisar som har/haft barn som går på Solstrålen/Hasselbacken/Eken.. Och det har varit/är helt OK där..
    Min svärmor jobbar där fast inte på småbarns avdelningen...

Laire skrev 2009-06-09 22:57:43 följande:
    Ja de är mysiga, vi tänkte sätta upp oss i kö där men Nor-Sve sa att den var alldeles för lång att de ens ville ha fler köande så då flyttade vi till Aprilvägen istället. Så skönt med egen ingång och slippa porten Har du (eller någon annan) erfarenhet av den kommunala förskolan här ute? Solstrålen alltså. Eller hur det var på Eken och Hasselbacken för det lär väl vara ungefär likadant eftersom det är så nytt med flytten? Har fått plats där från mitten på augusti på Blå Månen.
Svar på tråden Unga föräldrar i S-valls trakten