• Anonym (meee)

flickvän 18 år äldre än mig...

Jag måste bara få skriva av mig!!

Jag har för ca 3 månader sedan träffat en helt underbar kvinna! jag bodde med min sambo som jag varit med i 10 år och har en dotter på 3 år. Nu har jag lämnat allt för en KVINNA!!

Allt känns så enormt underbart och jag ångrar mig verkligen inte det minsta. Jag älskar den här kvinnan så otroligt mycket, hon får mig att må så otroligt bra. MEN alltid dessa MEN.

Jag börjar tänka på vår ålderskillnad hon blir 45 och jag är 27, det är stor skillnad, idag känner vi inte av den skillnaden alls men tänker på framtiden. Min dotter avgudar min flickvän (hon vet inte att hon är det och vi gör aldrig något framför henne) men hon hälsar på oss och vi gör roliga saker ihop med min dotter. Sedan allt som jag förstört med min dotter, rivit upp henne från tryggheten med sin mamma och pappa på samma ställe, har sådana skuldkänslor att hon ska behöva gå igenom det här. Men hur mycket ska man själv offra för barnet?
    Nu börjar jag även tänka på framtiden med min dotter, vad kommer alla säga till henne din mamma är lesbisk, hur ska man hantera allt! älskar min kvinna så enormt men dessa MEN!! vad gör man av dom?!?!

• Svar på tråden flickvän 18 år äldre än mig...
  • Anonym (ja)

Ja, din handling var väldigt egoistisk.

• Anonym (...)

Anonym (meee) skrev 2009-04-19 22:29:14 följande:

börjar jag även tänka på framtiden med min dotter, vad kommer alla säga till henne din mamma är lesbisk, hur ska man hantera allt!
    Missade jag något? Varför skulle hennes mamma vara lesbisk?
  • Anonym (BI själv)

Jag tycker de var strkt gjort att lämna din man om du inte älskade han och vad spelar de för roll om du lämnade han för en kvinna din dotter kommer inte att tycka du är en smäre mamma för de. Sen kan mna ju vänta med att förklara de hela för din dotter tills hon kanske förstår de hela lite bättre. Lycka tiil och beundrara dig för att du var strk nog att kunna lämna din man för en annan kvinna

• Anonym (...)

Jaha. Jag fattade det som att det var en man som skrev... Förlåt.

• Anonym (BI själv)

ps åldern är ju bara en siffra.

• Anonym (ålder)

Ville bara säga att jag (Kvinna) är tillsammans med en man som är 18 år äldre än mig. Vi älskar varandra och vill ta tillvara på det. Vad gäller att va lesbisk så tror inte jag heller att din dotter kommer tycka nåt om det. Det är ju mer o mer vanligt numera. Det finns såna olika konstillationer av en "familj" numera. Det är ju nästan så att den vanliga kärnfamiljen är udda istället..*L*

• Thaleya

Det var inte egoistiskt. Tror faktiskt att våra samhälle har bättre vett nu för tiden än att reta ett barn för mammans läggning.

• Anonym (meee)

skönt att höra era svar!

Jag och min dåvarande sambo har inte varit lyckliga på 3 år ca, prövat familjerådgivning och allt men samma gamla bråk osv..

Nu när jag träffat denna kvinna så har jag börjat leva och dessutom blivit en lyckligare mamma och en helt annan människa...

Men ångest och krossade drömmar är borta och min dotter får ta smällen värst, det gör ont!!

• Sommarkatten

Tror inte nån skulle bry sig speciellt mycket om varken åldersskillnad eller läggning faktiskt. Jo kanske dom i mormor/morfar-ålder skulle vara lite skeptiska men annars känner ju dom flesta någon i sin närhet som är homo och/eller har stor ålderskillnad i ett förhållande. Är väl inget mer med det. Jag vet iaf ingen i min närhet som har gjort nån stor sak av det hela när folk "blivit" homo eller nåt sånt

• Skutt

Man styr inte över vem man älska,. dock över sina handlingar...och vad jag kan utläsa har du inte gjort något annat än att följt ditt hjärta.
    men jag förstår dinna tankar och känslor...jag var där för snart fyra årsedan...

Om du vill är du välkommen att skriva i min inbox.

Kram Skutt

• LadyWillow

Vi är ett lesbiskt par med en son på 3 år. Har aldrig någonsin fått en negativ kommentar på detta! Visst, självklart kan det komma och då får man ta itu med det. Men man kan inte ordna sitt liv efter rädslan att andra kanske någon gång kommer att vara otrevlig mot en själv eller ens barn. Man kan bli retad och mobbad för precis vad som helst om man har otur. Var inte så orolig, utgå från att folk k0mmer att reagera vettigt. Men självklart är det även bra att diskutera med sina barn när de blir lite större om att det finns fördomsfulla människor, precis som man tyvärr måste förklara att det finns rasister och våldsverkare och sådant...
    Tänk ut svar på frågor som du är rädd för att få!

• LadyWillow

Glömde säga, det är jätteviktigt att vara öppen med sin kärlek och sin relation, så att inte barnet känner att det här är något man måste smyga med. Familjehemligheter är alltid ett tungt ok för barn att bära!

Svar på tråden flickvän 18 år äldre än mig...