• mortill31980

Vit runt ögonen...

Jag har vit nästan genomskinlig hy både under och över ögonen som gör att jag blir mörk i blicken och ser trött ut....
    Vad kan man ha för smink etc för att försöka få samma färg som man har i resten av ansiktet så det blir jämnt?
    ska gifta mig 2 maj,så jag har solat solarium 2 ggr á 9 min, men det gjorde ju inte det bättre just under ögonen,utan det är resten av absiktet som sög åt sig det.
    ser ut som om jag haft solglasögon,så ljus är jag....

• Svar på tråden Vit runt ögonen...
  • Åsa skönhetsexperten

Hej!

Du behöver hitta en concealer i samma nyans som din hudfärg i resten av ansiktet. Så att du får en jämn hudton. Det är svårt för mig att säga vilken färg du ska välja utan att sett ditt ansikte "live". Jag skulle rekommendera att du tar dig till en makeup butik eller varuhus där det finns peronal/makeup artister som kan hjälpa dig att prova ut rätt färg. Men jag skulle tro att du behöver en beige-rosa ton för att neutralisera det mörka, dock inte för ljus eftersom du också beskriver det som att du är "vit" runt ögonen. Du ska få en naturlig färg runt ögonen, om du applicerar concealer och den ser lite grå-aktig ut, då är färgen för ljus.

(Alternativt, applicera din foundation runt ögonen också, då jämnar du ut färgen lite grand, men det kanske inte har tillräcklig effekt eftersom concealer oftast är mer täckande än foundation.)

Lycka till!

Mvh Åsa

Svar på tråden Vit runt ögonen...