• akokolan

pergogalen hur många försök?

Inne på min andra kur pergo. Tror seriöst att jag kommer bli coco. Mår illa av dom och får myror i hela kroppen. Läkaren säger att det är normalt så då är det väl det. Enligt prover så reagerar kroppen bra på behandlingen. Jag äter det varannan månad, dom sa att effekten håller i sej så länge. ska äta varannan fram t januari sen blir det konstgjord befruktning. Hur många försök tog det för er?
    Blir galen för man mår apa, sen har man ägglossning och sambon hade dunderspermier (vad glad han ska bli att jag skriver det )

• Svar på tråden pergogalen hur många försök?
  • Fru Åkesson
    akokolan skrev 2009-04-20 14:19:07 följande:
    Inne på min andra kur pergo. Tror seriöst att jag kommer bli coco. Mår illa av dom och får myror i hela kroppen. Läkaren säger att det är normalt så då är det väl det. Enligt prover så reagerar kroppen bra på behandlingen. Jag äter det varannan månad, dom sa att effekten håller i sej så länge. ska äta varannan fram t januari sen blir det konstgjord befruktning. Hur många försök tog det för er?Blir galen för man mår apa, sen har man ägglossning och sambon hade dunderspermier (vad glad han ska bli att jag skriver det )
    Vi lyckades faktsikt med Pergo på första försöket efter 1,5 års försök att bli gravid (har PCO)...
    Vårt mirakel beräknas titta ut 15 juli 2009
  • Fru Åkesson

Det finns siffror som säger att (enligt min läkare iaf) att 80 % blir gravida inom 3 pergotime-kurer. Fast då räknade han att man äter varje månad...verkar vara lite delade meningar om det där. Ena läkaren ville att jag skulle äta varannan månad och en annan varje; från samma privatklinik dessutom.

• akokolan

det är lite skumt att dom säger så olika. nog för man kan bli överstimulerad men..hoppas denna gång att det ska gå ägglossning till helgen

• citte

hej tjejen vadå varannan månad?? nej nej jag gick i fyra månader i rad 1 och andra enkel kur sedan 3 dubbelkur och sedan 4 enkel kur, jag blev gravid och i dag har jag och min sambo en dotter, så försök att inte ha något mellan rum om det går för jag tror det är lättare så, om det inte är så att det är något annat också, hoppas på att det går bra för er, lycka till ha tålamod

• nuttelisa

jag är nyfis på NÄR man kan känna av biverkningar av pergon...är det under tablett intaget eller ett tag efter??

• citte

en del känner väl något och en del inte men det kan fungera bra endå, alla är vi ju olika.

• akokolan

jag har då haft hemska biverkningar, kanske därför dom ger mej varannan månad? men jag behöver då bara en tablett så jag kanske är lättstimulerad men då borde det ju funka snart tycker man

• Vårflickan84

jag tog min första pergokur denna månad. och ovitrellesprutan i lördags.
    har inte haft några biverkningar!
    endast hucudvärk och lite trötthet. jag trodde att jag skulle få ont i magen och sådär... men ingenting. vill nästan ha smärta för att veta att det funkat haha... skumt.

• citte

det är inte alltid att alla känner något och det kan fungera bra endå, så lycka till, jag lärde mig att ha tålamod när jag gick på pergotime, hoppas att alla som har svårt ska få chansen.

• citte

lycka till alla som försöker hoppas på att det kommer gå bra för er.

• Vårflickan84
    citte skrev 2009-04-27 17:47:43 följande:
    det är inte alltid att alla känner något och det kan fungera bra endå, så lycka till, jag lärde mig att ha tålamod när jag gick på pergotime, hoppas att alla som har svårt ska få chansen.
    ahh okej.
    jo, jag har också fått lära mig att ha tålamod med pergo... får se vart detta leder!
    lycka till
  • akokolan

ja tålamodet tryter då men nästa tisdag vet jag om det har lyckats eller om det blir en 3:e kur

• nuttelisa

är det någon som vet på vilken dag man får ägglossning vid pergotime??? vet inte hur man ska räkna

• Vårflickan84
    nuttelisa skrev 2009-05-07 22:51:22 följande:
    är det någon som vet på vilken dag man får ägglossning vid pergotime??? vet inte hur man ska räkna
    det undrar jag också =)
  • Fru Åkesson
    nuttelisa skrev 2009-05-07 22:51:22 följande:
    Det är väldigt olika och beror på vilken dag du började äta Pergo, enkel-/dubbelkur osv.
    Dom flesta börjar ju äta på dag 5 i cykeln (dag 1=mensens första dag) och då är det vanligast att få ÄL runt dag 16-20. Men det kan bli både tidigare och senare som sagt!

Mitt ägg var 15 mm stort på dag 14 i cykeln och jag hade ÄL på dag 18.
  • Mamma till viljestark dotter

Jag har ätit åtskilliga pergokurer, både enkel-, dubbel- och trippeldos, men aldrig ens varit i närheten av ägglossning. I mitt fall tycker jag att vi skulle gått över till IVF för längesen! Jag menare, utan ägg, ingen chans...

Men får man ägglossning av tabletterna och spermier mm är bra, då finns det väl inte nån anledning att "ge upp" tidigt.

• akokolan

Mitt andra försök pergo segar då på resultatet. Jag vet ju att jag får ägglossning men inte exakt på vilken dag. Om det ska vara exakt räknat 14 dagar efter mens så borde jag fått mens i tisdags. Förra kuren fick jag mens 2 dagar innan jag skulle ha.
    Har tagit ett gravtest i torsdags och det var negativt. och det är falska symtom för jag mår alltid ialla och har ont i brösten innan mens. tycker det är skitjobbigt. kan det variera så från kur till kur?

Svar på tråden pergogalen hur många försök?