• Solaris

Någon som är adopterad från Bangladesh?

Jag är adopterad från Bangladesh, kom hit som 1-åring.

Nu undrar jag om det finns fler vuxna adopterade därifrån här på Familjeliv, och om det är någon som sökt sitt ursprung?. Fram tills jag fick egna barn har jag inte varit så intresserad, men nu har jag bärjat fundera lite i de banorna.

Alida 060928 & Knut 090321
  • Svar på tråden Någon som är adopterad från Bangladesh?
  • AOD34
    Solaris skrev 2009-04-20 22:14:15 följande:
    Jag är adopterad från Bangladesh, kom hit som 1-åring. Nu undrar jag om det finns fler vuxna adopterade därifrån här på Familjeliv, och om det är någon som sökt sitt ursprung?. Fram tills jag fick egna barn har jag inte varit så intresserad, men nu har jag bärjat fundera lite i de banorna.
    Hejsan,

Jag är också adopterad från Bangladesh, född i Dhaka 1974. Det finns väldigt lite uppgifter om mig och min första tid så jag har inte känt något behov av att söka mina rötter direkt. Men i höstas var jag och min sambo i Indien och det gav en bild av hur det kunde ha varit.
    Om du finns på Facebook så finns det en liten grupp med hittills fyra personer som heter Vi som är adopterade från Bangladesh.

Mvh Jenny
  • Solaris
    AOD34 skrev 2009-07-09 19:39:43 följande:
    Hejsan,Jag är också adopterad från Bangladesh, född i Dhaka 1974. Det finns väldigt lite uppgifter om mig och min första tid så jag har inte känt något behov av att söka mina rötter direkt. Men i höstas var jag och min sambo i Indien och det gav en bild av hur det kunde ha varit. Om du finns på Facebook så finns det en liten grupp med hittills fyra personer som heter Vi som är adopterade från Bangladesh.Mvh Jenny

trevligt att hitta någon mer som är adopterad från Bangladesh, jag är ochså född i Dhaka, fast 1980, det finns inga direkta uppgifter om min första tid héller mer än att jag bodde på ett moder Teresabarnhem, kom till Sverige och min svenska föräldrar 1981, och har heller inte haft något behov av "rotsökning" förräns nu när jag blivit lite mer intresserad, när jag fått två egna barn.
    Jag  har även tänkt lite att på att åka till Indien iallafall, men det får bli när barnen är äldre.

Hittade även gruppen på Facebook ochså, tack för inbjudan!

Alida 060928 & Knut 090321
Svar på tråden Någon som är adopterad från Bangladesh?