• Majm78

Namn som är albanska

Har några förslag på albanska namn men vill gärna ha fler :D alla namn jag kommit på säger min sambo att någon i hans familj heter och de namn han sagt kan jag knappt utala *S*
    så gärna massor med förslag på flick och pojk namn :)

• Svar på tråden Namn som är albanska
  • LoveSharPei
    PetraDeliu skrev 2009-05-02 00:51:43 följande:
    Ja, men dom reagerar ju på Karin. Sååå kul! Tur man inte heter karin eller linkande.
    karin var ett av min pappas förslag när jag var nyfödd; tur det inte blev det
    [/citat]

Haha, ja verkligen! :D
  • Staketpiss

Mos Prekni Bombat Casatori

• PetraD
    LoveSharPei skrev 2009-05-02 01:00:44 följande:
    karin var ett av min pappas förslag när jag var nyfödd; tur det inte blev det
    [/citat]
    ja, då hade jag fått byta namn tror jag
    ser vi råkar vara online samtidigt
    synd att jag ska dra mig nu, men hoppas vi är online samtidigt imorgon också
    naten e mire
  • LoveSharPei
    PetraDeliu skrev 2009-05-02 01:19:20 följande:
    ja, då hade jag fått byta namn tror jag ser vi råkar vara online samtidigtsynd att jag ska dra mig nu, men hoppas vi är online samtidigt imorgon ocksånaten e mire
    [/citat]

Det tror jag med! ;) Haha!

Vi hörs, hoppas jag med! Naten e mire ylli!
  • LoveSharPei
    Staketpiss skrev 2009-05-02 01:01:30 följande:
    Mos Prekni Bombat Casatori
    Rör inte bomberna... Casatori?
  • Staketpiss
    LoveSharPei skrev 2009-05-02 01:54:28 följande:
    Rör inte bomberna... Casatori?
    Kluster dvs fragment etc. Kudjes!!

Jag var i kosovo 99-00. Fint land, fin natur trevligt folk oavsett "ras" om man ser dom en och en. Annars en ganska så fucked upp vaneföreställningar om vem som äger jorden.
  • UmAlma

Hej!

Våran dotter fick heta Alma, och det har vi bara fått positiva reaktioner på både från albaner och svenskar (och andra med)!

Lite andra förslag: (Om ni inte bryr er om vad det ska ha för "religiös betydelse" utan bara ett namn som passar på båda språken)

Leonora
    Mona
    Fatime
    Ardiana
    Adelina
    Nora
    Lina

Killnamn:

Albin
    Jakup
    Ardian/Adrian

• LoveSharPei
    Staketpiss skrev 2009-05-02 11:52:40 följande:
    Kluster dvs fragment etc. Kudjes!!Jag var i kosovo 99-00. Fint land, fin natur trevligt folk oavsett "ras" om man ser dom en och en. Annars en ganska så fucked upp vaneföreställningar om vem som äger jorden.
    Öh?

"Annars en ganska så fucked upp vaneföreställningar om vem som äger jorden."

Vad menar du med det?
  • vilda3

dom finaste albanska namn jag hört är florim och majlinda

• elidn
    Albin, Isak , Albana, Alban, Ahmet , Eddie , Erina , Elsa
    ,Adela , Maria , Diana
  • bello20

Jag behöver också tips på Albanska namn, vill ha ett albanskt namn som går bra att uttala på Svenska också. Nu vet vi inte om det blir en flicka eller pojke men blir det en flicka så ska hon heta Fiona, men pojknamn har vi inte hittat än, vi är inne lite på Lorent eller Florent men jag tycker inte dem namnen känns helt rätt..

• Albania

Vad är problemet i denna tråd? 80% av namnen ni nämner som

Islam, Ahmet, Muhamet, Ylber, Karim

Etc är turkiska/arabiska namn och inte albanska! Bland katolikerna i Albanien och ortodoxer har du namn som Benjamin, Eduard, John, James, Gergj (George), Leonard, Fransisco, Iledin, Marinu, Clemins, Giulio (Julio), Antonio, Alexander, Romeo, Konstantin, Isak, Gregory, Adam, Oscar, Gabriel, Lucas, Robert, Michel, Marko etc etc..

Bland tjejer är det Kara, Stephanie, Eliza, Elvisa, Leonora, Adriana, Alexandra, Teresa, Denisa, Norah, Lisa, Grace, Margarita etc etc...

Dessa namn är fina på albanska nämn inte några jäkla mergim, bujar, besmir, xhavit etc.. Det är omoderna och fula namn, funkar inte ens i Kosovo eller Albanien.. Är som att heta Klas, Jörgen och Sten i Sverige! Stackars era barn kommer aldrig få jobb

• LillaJag06
    Albania skrev 2014-07-02 03:21:13 följande:

Vad är problemet i denna tråd? 80% av namnen ni nämner som

Islam, Ahmet, Muhamet, Ylber, Karim

Etc är turkiska/arabiska namn och inte albanska! Bland katolikerna i Albanien och ortodoxer har du namn som Benjamin, Eduard, John, James, Gergj (George), Leonard, Fransisco, Iledin, Marinu, Clemins, Giulio (Julio), Antonio, Alexander, Romeo, Konstantin, Isak, Gregory, Adam, Oscar, Gabriel, Lucas, Robert, Michel, Marko etc etc..

Bland tjejer är det Kara, Stephanie, Eliza, Elvisa, Leonora, Adriana, Alexandra, Teresa, Denisa, Norah, Lisa, Grace, Margarita etc etc...

Dessa namn är fina på albanska nämn inte några jäkla mergim, bujar, besmir, xhavit etc.. Det är omoderna och fula namn, funkar inte ens i Kosovo eller Albanien.. Är som att heta Klas, Jörgen och Sten i Sverige! Stackars era barn kommer aldrig få jobb

Haha seriöst?

"Stackars era barn, kommer aldrig få jobb"

Vi får ju hoppas att det inte är du som kommer ha den avgörande rösten i det sammanhanget då.

Det hade varit intressant och veta vad du själv heter och sen om du har blivit nekad jobb. Haha skärpning!
  • LiridonaSalihu

Hej jag är född i Sverige men mina föräldrar är från Albanien!

Jag själv heter Liridona och kallas dona,donna!

Mina systrar heter Filoretta och Adelina!

Här är lite andra

Dafina

Blerina

Leontina

Diedona

Leonora(favorit)

Emira

Fathlume

Florentina

Amina

Lumnije

Gentiana

Ejona

Elvira

Elira

Driada

Margiona

Artina

Albina

Lindita

Jehona

Kaltrina

Ilrida (ilrida) så det är inte två in ett i å ett L

Edona

Nova

Valentina

Saranda

Killnamn:

qendrim

Kushtrim

Geton

Blerim

Bleron

Albin

Eridon

Ferki

Mevludin

Milazim

Ramadan

Hafez

Qemal

Dion

Andi

Alajdin

Lalan

Luka

Kujtrim

Fatmir

Dritron

Mergim

Egzon

Besijan

Xhavit

Liridon

Shkordian

Lorik

Toni

Fatri

Florim

Några stycken haha! ????

Detta är namn som faktiskt används i Albanien/Kosovo osv.. De flesta av namnen har jag tagit från personer jag känner!

:)
  • Viola72

Viola

Vegim

Vigan

Era

Elisa

Miri

Lisa

Hasime

Fitim

Agim

Adele

Rina

Albania

Albin

Lira

Liria

Flora

Dorentina

• Viola72

Hej!

Jag gillar att ha lite ovanliga namn och Albanska namn, åå vad jag tycker det är fint! Några förslag på Albanska namn jag gillar kommer här

Era (som betyder vind)

Mali (som betyder berg)

Dafina

Dhurata (som betyder present)

De var några namn som jag gillar och lycka till med namn-hitta nu då ????

• Anjeza

Tjejnamn:

Alea

Liriana

Sara

Ylberina

Leyla

Pojknamn:

Mergim

Liridon

Dardan

Albin