• lindberg78

Börjar oroa mig för förlossningen REDAN!! Nån mer??

Börjar bli lite nojig inför förlossningen. Jag är ju bara i v 24.
    Nån som vill bolla lite?

• Svar på tråden Börjar oroa mig för förlossningen REDAN!! Nån mer??
  • Lussekatten87
    lia76 skrev 2009-04-21 19:55:47 följande:
    Första barnet så hade jag ordentliga värkar i 3 dygn innan hon tittade ut.Från det att jag kom in till förlossningen tog det 6 timmar tills hon tittade ut.Själva krystningen tog 9 minuterAndra barnet tog det 12 timar från första värken tills hon kom ut.Krystade i ca 15 minuter för jag var så trött, så det tog lite längre tid denna gång med krystandet hehe
    haha jag krystade i 45 minuter..
    Så 15 var ju inte så farligt
  • lindberg78
    Lussekatten87 skrev 2009-04-21 19:51:18 följande:
    Nu skräms du! :-O men jag bor iofs bara 20 min från sjukhuset,med bil!Men om mannen är på jobbet så får jag panik!
    59 minuter om jag ska vara exakt
  • Lussekatten87

då blir det ju en baggis! 59 hemska minuter sen är det över!

• lindberg78

Jag krystade knappt en minut med yngsta pojken ( en krystvärk). Jättekul att skjuta ut en melon så fort:-S

• Alina 76
    lindberg78 skrev 2009-04-21 19:35:08 följande:
    Har varit på samtal med förlossningsläkare denna grav. Han tyckte att jag skulle prova med spinal-bedövning. Är tydligen väldigt effektiv men sitter bara i 2 timmar. Hade ju varit gött om man slapp ha ont.Dom vanliga värkarna har jag inga problem med, utan det är utdrivningsskedet som är jobbigt.... får kvävningskänslor när jag tänker på det
    Hej!

Jag är också jätteorolig.. Och som du ororar jag mig mest för krystvärkar och utdrivningsskedet. Tyckte det var hemskt också.. även om jag bara behövde krysta 15 minuter med första barnet och 5 minuter med andra (med andra krystade jag faktiskt inte alls, hon kom "själv", men smärtan och känslan av att man tappat kontroll helt var det värsta).
  • lindberg78

Alina 76 skrev 2009-04-22 11:30:19 följande:

Hej!Jag är också jätteorolig.. Och som du ororar jag mig mest för krystvärkar och utdrivningsskedet. Tyckte det var hemskt också.. även om jag bara behövde krysta 15 minuter med första barnet och 5 minuter med andra (med andra krystade jag faktiskt inte alls, hon kom "själv", men smärtan och känslan av att man tappat kontroll helt var det värsta).
    Ja, precis. Jag får dessutom känslan av att bli strypt ..... Utdrivningsskedet är ju den stund under förlossningen som känns som evigheter..... Och precis efter så känns det ju som hela musen brinner...
  • meelike

Jag är livrädd och har precis fått beskedet att jag är gravid.

• sensommar2009

Jag är med livrädd.. är i vecka 29+2. man har hört om så många olika förlossningar. min mamma och mormor har haft snabba, & mamma beskrev det som att släppa en stor fis, att det inte gjorde ont ( två av mina systrar). hoppas att det går så lätt för mig med, men jag vill heller inte att det går för snabbt så att man inte hinner med.. måste prata med min BM. har knappt vågat läsa, titta på bilder, dokumentärer eller liknande om förlossningar. urch mår illa jag bara tänker på det..

• Stumpan84

Jag är inte livrädd men känner en viss oro om man säger så. Men min son blev jag snittad så jag har aldrig fått uppleva det här med förvärkar och värkar och sånt och det som gör mig mest orolig är att jag ska tappa kontrollen över situationen eller att smärtan ska göra så jag beter mig som en hulligan haha Jag vill inte tillhöra dom som skriker och allmänt tappar all kontroll över sig själv och bara har ren panik. Jag vill ha kontroll och lugn och ro. Vet att detta inte går att beställas i förtid via nätet direkt men det är min önskan och min rädsla. Jag är i vecka 12.

• Miola

Hej hej! Det här var ju en tråd för mig . Är i v 9 nu med mitt andra barn. Första stumpan tog drygt 4h från första lilla magkänslan och två krystvärkar. Det var en jättebra förlossning så är inte orolig så. Men just det här med att det gick så fort och att man hört att det går ännu fortare med andra. Jag har ca en timme i bil till förlossningen. Så även om man kommer iväg på sekunden är det ju inte säkert att man kommer fram ändå.

Känner precis som du, Exilim. Vill inte föda hemma i hallen med 2-åringen som åskådare och ensam i världen. Fy vad rädd jag är för det.

Vad finns det för alternativ? Kan man begära planerad igångsättning? Vad ska ni göra?

• knutis

Känner igen mej precis... Gravid i v 27 med nr 4. Haft snabba förlossningar med alla 4, men sista gången hann jag precis in till förlossningen! 15 minuter senare var Lilla Tindra ute!
    Finns säkert många som tycker det låter som en baggis när det går så fort, men jag upplevde det snarare som en chock.. Man hinner inte med varken psykiskt eller fysiskt!
    Har dessutom 6 mil till närmsta sjukhus... oron blir större för varje vecka som går och ska ha samtal med BM och detta om två veckor! Vet inte vad de kan göra... Igång sättning? Det görs tidigast 2 veckor innan kan jag tro...
    Har fått alla 3 barnen 2-3 veckor innan BF så det känns inte riktigt bra det heller!

• lindberg78
    knutis skrev 2009-05-20 08:59:36 följande:
    Känner igen mej precis... Gravid i v 27 med nr 4. Haft snabba förlossningar med alla 4, men sista gången hann jag precis in till förlossningen! 15 minuter senare var Lilla Tindra ute!Finns säkert många som tycker det låter som en baggis när det går så fort, men jag upplevde det snarare som en chock.. Man hinner inte med varken psykiskt eller fysiskt!Har dessutom 6 mil till närmsta sjukhus... oron blir större för varje vecka som går och ska ha samtal med BM och detta om två veckor! Vet inte vad de kan göra... Igång sättning? Det görs tidigast 2 veckor innan kan jag tro...Har fått alla 3 barnen 2-3 veckor innan BF så det känns inte riktigt bra det heller!
    Hur lång tid tog resp förlossning? Funderar på hur lång tid min förlossning kan ta nu med femte barnet....
Svar på tråden Börjar oroa mig för förlossningen REDAN!! Nån mer??