• en fisk

Tänk inte på det så...

Tänk inte på det så skall du se att det nog löser sig. En del lägger t.o.m. till: "Tänk på alla adoptionsföräldrar som blivit med barn efter att de fått hem sitt adoptivbarn och börjat slappna av"
    Hur många gånger har man inte hört det? Man blir så arg och ledsen varje gång. Det med adoptionsföräldrar har ju säkert hänt men det kan ju inte vara särskilt vanligt.

Jag (och min blivande man) har försökt bli med barn i 1,5 år. Vi har precis avslutat vår fertilitetsutredning och inga fel kunde hittas. Jag kan lova er att JAG HAR TÄNKT MYCKET PÅ DET:

När man ser uppnosiga magar och "fula" barnvagnar överallt - varför inte jag?
    När 3 par meddelar att de inte kan komma till vårt bröllop p.g.a att de skall föda barn precis då, när dessutom ytterligare tre par är med barn och tre bebisar redan har fötts. - Driver ni med mig?
    När mensen kommer varenda jäkla månad - då gråter jag (blod)
    När man stickar en bebisstrumpa åt sin väninna och får menande blickar - NEJ får de skarpt till svar
    När man köper tre grattis-till-nya-bebisen-presenter på en vecka - inte utan en klump i halsen
    När arbetet känns trist och oinspirerande - skulle vilja vara mammaledig
    När bilder dyker upp om hur det skulle vara att se sin man med sitt barn - smärta i hjärtat
    Vakna mitt i natten och inte kunna somna om. - Vad är det som är fel?

Så plötsligt... idag.... ett plus...
    Helt ofattbart och alldeles Underbart!

Är det någon mer som har tänkt mycket på det???

• Svar på tråden Tänk inte på det så...
  • Bispan

Jag tänkte jättemycket på det innan vi fick ett plus första gången.

Vi var dock tvungna att göra IVF för att få till plusset.

• livsmedel

grattis till plusset!!

• flowerLowa

jag tänte HELA tiden på det!

tog 1,5 år och 2 mf innan Agaton kom till världen! Det gick tillslut, TROTS alla tankar i mitt huvud!

Tycker det är så fel av folk som använder sig av detta "du tänker för mycket på det, slappna av så blir det" Snacka om att lägga skulden på personen i fråga! Som man inte mår dåligt nog, nu får man även höra att det är VÅRT EGET fel att det inte blir några barn gjorda.. fy fan säger jag rent ut sagt!

GRATTIS TS!!! {#lang_emotions_flower}

(¯`°?.¸♥ ~Älskade AGATON 2009-01-20~♥¸.?°´¯)
  • banana81

Snyftar och läser ditt inlägg flera gånger om... Precis mitt i prick!
    Är så himla glad för er skull!! GRATTIS!!!!!!!

• en fisk

Tack så mycket!
    Vill bara säga att mina tankar går också MYCKET till dem som kämpar och inte plussat än. Som sagt. Bry er inte om vad folk säger, MAN FÅR TÄNKA PÅ DET.

• grodan1987

När jag läste första raden tänkte jag
    "Åh, nej inte en till som säger att man bara inte ska tänka på det. "
    Tänkte inte ens läsa klart inlägget.
    När jag läste sista raden hade jag tårar i ögonen.

Det är PRECIS som du beskriver det.
    vart enda ord.

GRATTIS!

*snälla gode gud, eller nån..
    kan det vara min tur snart??!*

Svar på tråden Tänk inte på det så...