• Mammatilltretroll

Missfall i vecka 6+0 - ser man hinnsäcken när den kommer ut?

Jag blöder och krampar i vecka 6+0 ungefär och jag undrar om man alltid ser hinnsäcken när den kommer ut eller om man bara kan se blod?

Jag läste någon rysarberättelse här på familjeliv om en mamma som fick missfall i vecka 8 och ut kom en hinsäck stor som en citron och hon hade svåra värkar i samband med missfallet..

Jag har just börjat blöda och undrar om man bör ta sig till akuten för smärtstillande i förebyggande syfte?
    Här på familjeliv verkar det som att många åkt till gyn, fått mf konstaterat och sen fått värktabletter med sig hem?

• Svar på tråden Missfall i vecka 6+0 - ser man hinnsäcken när den kommer ut?
  • lia76

Jag fick ett tidigt MF (ingen aning i vilken vecka jag var, men inna jag ens visste att jag var gravid iallafall).
    Trodde det var min mens som ko då jag hade vanlig mensvärk och började blöda.
    Torkade mej och på papperet såg jag en hinnsäck som var lite mindre än ett plommon

Stella och Ida
  • Mammatilltretroll
    lia76 skrev 2009-04-23 10:14:15 följande:
    Jag fick ett tidigt MF (ingen aning i vilken vecka jag var, men inna jag ens visste att jag var gravid iallafall).Trodde det var min mens som ko då jag hade vanlig mensvärk och började blöda.Torkade mej och på papperet såg jag en hinnsäck som var lite mindre än ett plommon
    Oh jag tycker det verkar så läskigt att få ut en så stor hinnsäck... :(
  • Anonym

jag fick mf i ungefär samma dag, de blödde rejält i en vecka, lite klumpat kom det men såg ingen hinsäck. väldigt mörkt blod. inga smärtor. inga stora klumpar heller, man reagerade mest på dem eftersom man visste att de var missfall...

jag åkte till akuten o fick det konstaterat men fick inget med mig hem alls, o behövde inte heller då jag inte hade det minsta ont. jag skulle säga avvakta tills, eller om du får ont med akuten. bara jobbigt att sitta där. jag hade hellre bara varit hemma...

• Mamma 2b

Du ser nog inte alltid hinnsäcken, nej. Sen är det ju inte heller bara hinnsäck och moderkaka som kommer ut utan lite allt möjligt som vävnader och blodklumpar.
    Har du mycket ont?
    Du kan ju såklart ta dig till akuten, men de lär inte ge dig smärtstillande i något förebyggande syfte. Snarare får du cytotec om de nu konstaterar ett pågående missfall. DÅ kommer du få smärtstillande om du ber om det. Men då blir du förmodligen även inlagd.
    Hur ont har du på en skala eller jämfört med din vanliga mensvärk?

• Anonym

Jag fick missfall i v 6. Det kändes ungefär som vanlig mens. Det kom ut en liten klump när jag var på toa, samma dag som missfallet startade. Jag hade inte speciellt ont. Klarade mig bra på vanliga alvedon, som jag även brukar ta när jag har mens. Andra dagen hade blödningen redan lättat och då orkade jag t.o.m. träna.

• Tussetösen

Hejsan hej...
    Jag fick missfall i vecka 7+2, ut kom något stort som en citron eller ditåt... Kändes inte ett dugg.. vaknade på natten av att det kändes "fullt" så jag gick på toaletten och ut kom det och en massa blod...
    Men som sagt, kände inga kramper eller något sånt...

~Theodor~ 7/11-06~
  • LittleShrimp
    SigridA skrev 2009-04-24 07:04:34 följande:
    Jag har precis fått missfall i v 5+3 så vi får väl se..
    Jag är precis i samma vecka och fick MF imorse...men det är än så länge hållbart...
  • Anonym

Vid mina jättetidiga mf. har jag fått ut en tydlig fostersäck. Frågade vid mitt MA om storleken på säcken v.4-5 och den stämde med vad jag fick ut,cirka 1 cm omkrets. V.6 är den betydligt större. Men inte alls säkert den kommer ut hel,den kan lika gärna gå sönder och man märker knappt nåt.

• PrettyGirl

Jag fick missfall i vecka 9, jag såg allt som kom ut i toan... Det var inte roligt. Jag hade väldigt ont, blödde som en gris och ambulansen kom och hämtade mig.

• Mammatilltretroll
    PrettyGirl skrev 2009-04-27 17:27:19 följande:
    Jag fick missfall i vecka 9, jag såg allt som kom ut i toan... Det var inte roligt. Jag hade väldigt ont, blödde som en gris och ambulansen kom och hämtade mig.
    Usch, stackars dig låter som en mardröm!
  • PrettyGirl
    Mammatilltretroll skrev 2009-04-27 17:49:21 följande:
    Usch, stackars dig låter som en mardröm!
    Ja det var fruktansvärt! Jag skulle ha haft ett barn på 3 år nu om inte det gått så illa. Men men, allt har väl en mening antar jag!
  • Moviefreak

Jag fick missffall i vecka 6 och hade som "värkar" som blev starkare och när de var som starkast så kom det ut en hinnsäck stor som ett plommon, ungefär.
    Värkarna var som mensont, och jag slutade blöda ganska snart efter att allt kommit ut.

Beklagar verkligen och önskar dig lycka till nästa gång.

Äntligen ska trollungen få bli storasyster!! BF 11/6
  • Maja09

jag har precis fått missfall och har kramper och det har kommit ut lite med inte så stort som en citron. var 6+6. Var hos läkaren igår men fick inget med mig hem annat än att jag kunde ta alvedon eller panodil och bara vänta. Om det började blöda jätte mycket eller göra fruktansvärt ojnt så skulle jag komma tillbaka.....

• Anonym (X)

När jag fick MA och Cytotec så var hinnsäcken enligt VUL 2-2,5 cm lång och jag tror att jag märkte den när den kom ut men bara för att den hade mer regelbunden form än klumparna.

Men hinnsäcken kan också lösas upp och komma ut i mindre bitar och då märker man den inte.

• lassemia

Jag fick ut nàgot som jag först trodde var hinnsäcken, men nu i efterhand undrar jag om det var koagulerat blod?!! Den var ca 6-7 cm làng och mörkbrun i färgen, avlàng. Jag fick dock dra loss den för den kom inte ut av sig själv:/. Tror ni att det var hinnsäcken?

• mom2012

Jag fick mf idag. Efter 3 dgr blödning kom värkar som var ca var 5.e.minut. Tog Alvedon x2 och la mig med värmedyna. Efter 1 h gick jag på toa och en jöttesköljning blod och sedan krystade jag och plopp ut kom hinnsäcken. Ca 2-3 cm och som en ballong med en tråd/snöre. Hoppas detta var allt och att kvällen blir lugn.

Svar på tråden Missfall i vecka 6+0 - ser man hinnsäcken när den kommer ut?