Någon med endo som lyckats bli gravid? Behöver HOPP!
Jag är så oerhört ledsen just nu! Under två veckors tid har jag genomgått ett MF och ett MA på mina tvillingar.. Detta efter tre års kämpande och tre IVF behandlingar som vi lyckades.. Vi lyckades alltså på tredje försöket, men MF på ena tvillingen i v 6 och MA på andra tvillingen i v 9 ( blodförlusten blev alltså för stor för plutten som levde kvar) men den växte som den skulle fram till 8+5
Min histora började efter att vi under 1 års kämpande försökte bli med barn utan resultat. Vi kontakte fert.enheten som konstaterade att mina äggledare var blockerade.. Vi fick göra två IVF ganska snabbt inpå varandra.. men inget av dom lyckades.. Efter en titthålsoperation hittade man endometrios på mig.. Jag fick alltså inte rätt behandling inför mina IVF.. och det var alltså inget fel alls på mina äggledare.. ( men vi lyckades alltså bli med barn på tredje försöket, med rätt behandling)
Jag har gråtit, och varit oerhört ledsen.. och jag vet inte om jag någonsin kommer komma över detta..
Jag vill höra lite positiva historier om tjejer med endo som lyckats bli gravida på egen hand.
Min privata läkare som upptäkte min endo menar på att vi kan bli gravida på naturlig väg i och med att vi aldrig prövat att bli med barn då min livmoder haft en gynnsam miljö (dvs efter operation och hormonbehandling) Men om man inte skulle bli gravid på över 6 månader så kan det vara så att miljön blir förstörd och att jag måste göra ytterligare operation eller hormonbehandling för att rensa (torka ut) endon inför en IVF-behandling
Jag är så förvirrad.. vet inte vad jag ska göra, men samtidigt har jag hört att man inte ska försöka bli gravid direkt efter ett MF!
Snälla, ge mig tips, hopp, tro, vad som hellst.. Jag skrapades igår- blöder inte så mycket..