• ACA

Tips om böcker för att förbereda barnet på att sluta med napp

Eventuellt tänkte vi försöka ta bort nappen för vår dotter till hösten. Det känns viktigt att prata om det och förbereda henne så gott det går då nappen är en mycket kär ägodel för henne.
    Finns det någon som känner till om det finns någon bok att läsa för barnet som helt enkelt tar upp ämnet om att sluta med napp?!

• Svar på tråden Tips om böcker för att förbereda barnet på att sluta med napp
  • lia76

Denna kanske:

www.adlibris.com/se/product.aspx
    Jag vill ha min napp!

"Den lilla prinsessan älskar sin napp! Men omgivningen tycker att hon har vuxit ifrån den. Här är boken som på ett charmigt vis tar upp konsten att sluta med napp."

Stella och Ida
  • framsteg

Inget boktips, men ett annat tips som jag vet några gjorde.

I god tid började de prata med barnet om att sluta med napp. Sedan satte de sig med almenackan och bestämde en dag ett par månader fram i tiden som de ringade runt. Varje vecka (ibland varje dag) så pratade de om det och visade i almenackan att "där skall du ju sluta med napp".

När dagen väl var inne så slutade barnet med napp utan några protester alls!

Lycka till!

• Turvann

Kråkes napp träd (tror jag den heter.)
    Från kråkes bokklubb.
    Här försöker de få kråkes lilla syster att hänga sin napp i nappträdet som kråke en gång gjorde, men lilla syran bestämmer sig till slut att skicka den till tomten, varav hon fick ett dockskåp på jul som tack.

• ACA

Tack för tipsen!
    Vi är med i kråkes bokklubb men den boken har inte dykt upp ännu. Låter bra. Vi pratar om att hon ska få lämna bort sina nappar när hon fyllt tre hon verkar mer o mer "vara med" på det!

• Turvann

jag skrev fel boken heter Kråke, Elsa och napparna

Svar på tråden Tips om böcker för att förbereda barnet på att sluta med napp