• Äldre 29 Aug 14:21
    2428 visningar
    5 svar
    5
    2428

    PROGYNON

    Talade precis med min klinik, och hon sa att jag skulle börja med progynon dag 1 nästa mens inför min första FET. Vad är progynon för sorts tabletter, hur är biverkningarna på dem?

    Någon som vet.

  • Svar på tråden PROGYNON
  • Thalis
    Äldre 29 Aug 14:35
    #0

    Hej!
    Progynon hjälper slemhinnan att bli tjock och gör livmodern graviditetsvänlig!

    Lycka till
    Kram
    Thalis

  • Äldre 29 Aug 18:00
    #0

    Progynon innehåller östrogen som verksam substans. Det bygger upp slemhinnan. Symtomen kan t ex yttra sig som blodvallningar, svettningar, sömnsvårigheter samt underlivsbesvär i form av torra och sköra slemhinnor. Progynon minskar också urkalkningen av skelettet och förebygger benskörhet. Enl fass. Jag fick ont i leder och rygg. Det knäppte och hade sig.

  • Äldre 29 Aug 18:01
    #0

    Den innehåller Östrogen och jag kände ingenting alls när jag började med Progynon. Äter dem fortfarande eftersom jag ruvar...

  • Äldre 29 Aug 22:34
    #0

    Det enda jag har märkt (vilket jag iofs inte är säker på beror på progynon, men jag misstänker det) är att jag blir väldigt trött när jag äter dem. Det har varit värst före själva FET, då jag tar 3 tabletter per dag. Nu efter FET tar jag 2 per dag och är inte riktigt lika trött. Men jag tror inte att det står med som en vanlig biverkan i FASS, så det kanske bara är jag som reagerar på det sättet.

  • Thu 22 Sep 2022 21:04
    #5

    Hej.. jag äter oxå progynon för att bygga upp slemhinnan i livmodern. Ca en vecka efter att jag börjat med den så blev jag suuuupertrött. Jag somnade så fort jag satte mig ner. Det var hemskt.
    Jag pratade med min läkare om detta och hon rådde mig att ta tabletten vid sänggåendet ist och det hjälpte verkligen. Nu mår jag som vanligt igen.
    Bara ett tips 😊

Svar på tråden PROGYNON