• Längtandsfull

Vill ha det absolut bästa fästingmedlet för katter... Vilket skall jag köpa?

Är så jävla rädd för fästingar och vi har 2 katter hemma..

vilket är det ALLRA bästa medlet mot fästingar?

Vill värkligen att det skall fungera...

Vågar ibland inte ens klappa våra undebara katter

• Svar på tråden Vill ha det absolut bästa fästingmedlet för katter... Vilket skall jag köpa?
  • MaddeMamman

Du vet väl att katter kan bli riktigt dåliga av fästingmedel..

• Silverkatten06

Har bara testat Frontline, men det har funkat bra på våra katter.

Man är inte dum i huvudet bara för att man är kort
  • Längtandsfull

nee det visste jag faktiskt inte.... va dumt..
    men det måste ju finnas nått sätt att slippa fästingar...

• Thursday
    MaddeMamman skrev 2009-04-28 21:01:22 följande:
    Hurdå?
  • Silverkatten06
    MaddeMamman skrev 2009-04-28 21:01:22 följande:
    Inte om man köper det som är avsett för katt, tyvärr har det funnits en del fall där folk använt tex Exspot som är avsett för hund och då kan det gå illa...
  • Silverkatten06
    Längtandsfull skrev 2009-04-28 21:07:44 följande:
    Silverkatten06ok... med är detta det absolut bästa medlet? finns det på apoteket?
    Ja, det finns på apoteket. Om det är det absolut bästa medlet som existerar vågar jag inte svara på
  • MaddeMamman
    Silverkatten06 skrev 2009-04-28 21:05:32 följande:
    Inte om man köper det som är avsett för katt, tyvärr har det funnits en del fall där folk använt tex Exspot som är avsett för hund och då kan det gå illa...
    jo, en del katter blir dåliga iaf..
  • Silverkatten06
    MaddeMamman skrev 2009-04-28 21:08:57 följande:
    jo, en del katter blir dåliga iaf..
    Av Frontline? Har jag aldrig hört talas om och en snabb sökning på google gav inga träffar som antyder nåt sånt. Inte heller Fass.se har några biverkningar listade som antyder att en katt skulle kunna bli "riktigt dålig" som du skriver. Vore intressant att få ta del av dina källor.
  • MaddeMamman
    Silverkatten06 skrev 2009-04-28 21:15:58 följande:
    Av Frontline? Har jag aldrig hört talas om och en snabb sökning på google gav inga träffar som antyder nåt sånt. Inte heller Fass.se har några biverkningar listade som antyder att en katt skulle kunna bli "riktigt dålig" som du skriver. Vore intressant att få ta del av dina källor.
    Det var inte frontline.
    Jag var på lantmannaaffären i går.. en kvinna hade köpt ett fästinghalsband (för katter) till sin katt och jag hörde diskussionen.
    Kvinnas katt hade sovit i en vecka o varit jätteslö efter påsättningen av halsbandet. hon tog av det o katten bättrade sig på ett par dagar, hon sa även att hennes katt blivit dålig av frontline tidigare. Kvinnan i affären sa att det var fler som reagerat på halsbandet.
  • Silverkatten06
    Längtandsfull skrev 2009-04-28 21:19:16 följande:
    Silverkatten06: Tack så mycket för infon... vet du hur det medlet fungerar.. alltså hur använder man medlet.. är det jobbigt att ge?
    Nej, det är inte så jobbigt att ge. Det kommer i färdigdoserade plastpipetter, du kletar sedan in medlet i nacken och manken på katten. Sära på pälsen så gott det går så att det kommer ner på huden och håll sedan tummarna för att katten inte tvättar bort det innan det torkar
  • Silverkatten06
    MaddeMamman skrev 2009-04-28 21:20:09 följande:
    Det var inte frontline. Jag var på lantmannaaffären i går.. en kvinna hade köpt ett fästinghalsband (för katter) till sin katt och jag hörde diskussionen. Kvinnas katt hade sovit i en vecka o varit jätteslö efter påsättningen av halsbandet. hon tog av det o katten bättrade sig på ett par dagar, hon sa även att hennes katt blivit dålig av frontline tidigare. Kvinnan i affären sa att det var fler som reagerat på halsbandet.
    Ja, vad ska man svara på det? Om man är så dum att man har en katt som tidigare visat sig överkänslig mot det enda fästingmedel som finns på apoteket för katt, om man trots detta går och köper ett fästinghalsband av okänt märke hos en zooaffär så är man nog bra dum... I ett sånt läge kontaktar man ju givetvis en veterinär och kollar vad det beror på. Zooaffärer är ingen vidare källa till kunskap.
  • AnnaMJ

Jag vet tyvärr inte vad det heter det jag använder men det är ett medel som man droppar några droppar i nacken på katten, håller sedan borta snuskdjuren i ca 4 veckor, det är det enda medel som funkar hos oss!
    Lycka till!!

• strongman75

Det där var ett jäkligt dåligt svar och kommentar man kan väl köpa fästinghalsband om det inte har samma tillverkare som frontline och man är inte dum för det, tänk på hur ni tilltalat varandra ni är väl vuxna människor

Svar på tråden Vill ha det absolut bästa fästingmedlet för katter... Vilket skall jag köpa?