• nnnn

börja med pergotime efter dag 5

Hej! jag undrar om nån av er har/vet om man kan börja med pergotime efter dag fem. har läst att man offtast tar dom dag 5-9 men vad händer om man gör det på dag 7-11 t.ex

• Svar på tråden börja med pergotime efter dag 5
  • Linakinn

Man kan ju börja även om man inte fått mens så det borde väl inte spela så stor roll...

• Hoppfullheten

Hej
    Jag började fick Pergo utskrivet idag efter vårt första besök hos läkaren. Man skulle ju börja dag 5 tom dag 9, och jag var på dag 9 idag. Men jag har lång menscykel, brukar ha ÄL ca dag 20, så jag tänke att börjar jag i dag så är det ju ca 1,5 vecka innan ÄL iallafall. I en "standardcykel" är ju ÄL på dag 14, och tar man då Pergo dag 5-9 börjar man ju ca 1,5 vecka inna ÄL.
    Man skulle ta halv dos första omgången, så jag tror inte det är så farligt. Det enda jag kan tänka mig är att man inte kan börja för nära ÄL, eftersom läkemedlet är till för att stimulera hormonerna som startar ÄL och allt som hör till det. Då blir det ju liksom försent. . .

• nnnn

har vart hos läkaren idag och jag fick börja på en gång fasst jag är på dag sex idag. =)

Svar på tråden börja med pergotime efter dag 5