• Suwankham

Hjälp mig..!

Jag är skild och våran dotter bor vv vecka hos mig.
    Mitt största problem är att min dotter ( 19månader ) inte vill ty sig till min nya kille. Som hon har känt se hon föddes. Han får inte hålla henne inte heller ta på henne. Det är ytterst sällan han får det utan att hon gnäller och rycker ifrån.

Vad ska vi göra?

Denna kille har funnits i hennes liv sen hon föddes, och då var det inge problem. Hon har alltid lekt med honom och valt honom fler ggr framför pappan.
    Men nu är det tvärtom, hon vill inte vara med honom.
    Han försöker, varje dag för att få henne vilja vara med henne..

Snälla har ni tips och råd?

• Svar på tråden Hjälp mig..!
  • sessanrosa

Ta det lungt det kommer av sig själv, Min sambo som funnits i min mellersta sóns liv sedan han var 8 månader (han är 5 idag)hade samma problem ett tag, men det är bara en period, det han kan göra ar att finnas till, sitta med när barnet leker så kommer det av sig själv, hon kommer gå till hans famn frivilligt till slut,  manfår ha lite tålamod.
    Lycka till och det kommer att lösa sig ...kramar ida

• Suwankham

jag hoppas verkligen det..
    det tär på honom att hon inte vill komma till honom..
    han är verkligen ledsen, eftersom hon har alltid förut har kommit till honom och visat glädje. Nu är det verkligen tvärtom..

• sessanrosa

Det ordnar sig gumman, hon är inte så gammal en kram

• Suwankham

Tack ska du ha :)
    Han har sagt att han har svårt att ställa in sig som styvpappa,eftersom han inte är redo för att ha barn. Men han vill vara med mig så han är illa tvungen..och det blir extra kämpigt när hon inte vill..

Vi får hoppas att det går med tiden..det känns bara tungt och jobbigt..

Tack för dina ord vännen, sessanrosa :)

• sessanrosa

Det var så lite så:)
    prata mycket med in sambo, och säg att han ska vara mycket med henne och bara finnas, kramar

Svar på tråden Hjälp mig..!