• Tindra Lee

Extremt rädd för att föda mitt andra barn!

Jag hade en väldigt traumatisk första förlossning som slutade med urakut snitt.

De har sagt åt mig att jag ska kunna föda normalt denna gång, men jag har på senaste tiden blivit så fruktansvärt rädd för vad som kommer hända på denna förlossning.

Jag vet inte om det ens är någon ide att prata med BM, för det tar väl tid att få aurorasamtal?

Jag är i vecka 36 nu, och kan inte sova om nätterna för att jag bara tänker massa på förlossningen.

Vad ska jag göra?

(¯`°?.¸ ღ ♥ ♥ Linus 08-02-20 ♥ ♥ ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Extremt rädd för att föda mitt andra barn!
  • Glamrockare

Ringa din BM idag, det hjälper inte att inte prata om det.

Många ggr hjälper det bara att prata om det högt med någon annan. Din BM kan nog bara hon bistå med mkt hjälp o stöttning o hon kan säkert om det behövs fixa fram akut aurorasamtal till dig också.

lycka till.

Ps. som sagt att bära på detta själv gör bara allt värre för man tenderar att jaga upp sig själv o måla upp en djävulskare bild en vad som verkligen är just när man är rädd för ngt. Ring din BM!!! ds.

Jag delar inte dina åsikter, men jag är beredd att dö för din rätt att uttrycka dem E.B.Hall
  • redneck girl

ring direkt din bm och tala om hur du känner.ofta hjälper det att snacka med någon.och man ska försöka att inte ha förutfattade meningar om en förlossning.de är sällan de blir lika.lycka till med tvåan.

• Glamrockare

skall väll tillägga att mitt andra barn föddes på 51 min. jag hade en krystvärk o på den kom han ut.

Jag delar inte dina åsikter, men jag är beredd att dö för din rätt att uttrycka dem E.B.Hall
  • Mina2Kids

Hej! För ett år sedan var jag i samma sits som du, skulle föda mitt andra barn och var enormt rädd. Hade haft en ganska tuff första fl, tog lång tid och var extremt smärtsam. Gick på aurorasamtal och hos kurator, blev erbjuden snitt och igångsättning, inget kändes av det kändes heller bra, fattade inte HUR jag skulle klara det och HUR jag kunde vara så dum att jag blev gravid fast jag var så rädd. Men vet du, det gick såååå himla bra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Jag hade kunnat föda 10 barn till. Var inne en gång strax före midnatt på fl men fick välja om jag ville åka hem igen eftersom det inte riktigt var igång ännu, fick en rejäl dos med värktabl. och sömntabl. med mig hem, tog dom och sen gick vi och la oss, men jag fick bara ondare o ondare och förstod att det var igång på riktigt så det var bara att kliva upp igen, vi kom till fl strax före kl 3 och strax efter 10 var han född, det enda som jag jobbigt var att jag hade mkt ondare den här gången, förra gången hade jag inte ordentliga värkar så jag fick massa värkstiml. dropp ihop med EDA:n då jag var öppen 3 cm, denna gången fick jag edan då jag var öppen drygt 5 cm och då var jag på bristningsgränsen, så mitt råd är..Åk in så fort du känner att det är dags, få ryggbedövning så kan du vila sen, själv låg jag i sängen dom sista 5 cm och vilade ;) Jag skulle kunna föda 10 barn till alltså, så himla bra gick det!!!Lycka till =)

• korfu08

Jag är livrädd för förlossning igen, förlorade två liter blod, svimmade och de behandlade mig jätteilla, vill bli nersövd helst, för jag tyckte det var fruktansvärt.

• Southern Belle

Det är aldrig för sent att börja bearbeta sin rädsla och det är viktigt att du gör det! Prata med din bm och be henne hjälpa dej att få kontakt med Aurora!

Finns det någon du känner dej extra trygg med och som du kan tänka dej att ha med på förlossningen, förutom din partner? Det kan vara ett enormt stöd att ha med sej någon, gärna någon med egen erfarenhet av att föda barn, t ex din mamma? Syster? God vän? Kanske du kan kontakta en doula?

Jag tipsade just om en bok, "Rädd att föda - din väg till att våga". Läs den!

Lycka till!

Svar på tråden Extremt rädd för att föda mitt andra barn!