Hej! För ett år sedan var jag i samma sits som du, skulle föda mitt andra barn och var enormt rädd. Hade haft en ganska tuff första fl, tog lång tid och var extremt smärtsam. Gick på aurorasamtal och hos kurator, blev erbjuden snitt och igångsättning, inget kändes av det kändes heller bra, fattade inte HUR jag skulle klara det och HUR jag kunde vara så dum att jag blev gravid fast jag var så rädd. Men vet du, det gick såååå himla bra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Jag hade kunnat föda 10 barn till. Var inne en gång strax före midnatt på fl men fick välja om jag ville åka hem igen eftersom det inte riktigt var igång ännu, fick en rejäl dos med värktabl. och sömntabl. med mig hem, tog dom och sen gick vi och la oss, men jag fick bara ondare o ondare och förstod att det var igång på riktigt så det var bara att kliva upp igen, vi kom till fl strax före kl 3 och strax efter 10 var han född, det enda som jag jobbigt var att jag hade mkt ondare den här gången, förra gången hade jag inte ordentliga värkar så jag fick massa värkstiml. dropp ihop med EDA:n då jag var öppen 3 cm, denna gången fick jag edan då jag var öppen drygt 5 cm och då var jag på bristningsgränsen, så mitt råd är..Åk in så fort du känner att det är dags, få ryggbedövning så kan du vila sen, själv låg jag i sängen dom sista 5 cm och vilade ;) Jag skulle kunna föda 10 barn till alltså, så himla bra gick det!!!Lycka till =)