• zasata

Livrädd att jag inte skall hinna in.

Jag är bara i V17 än så visst ett tag kvar till förlossningen, men tiden går så fort!

Min första förlossning tog 3½timma från att vattnet gick hemma i en värk till att dottern är född.

När andra kommer är dottern 2½år, och jag är livrädd att jag inte hinner komma in.

Skall få hit barnvakt, hinna åka in, hämta bilen (10min promenad) fast sambon lär väl få göra det.

Hur som helst, hur mycket snabbare kan det gå? Kan man åka in på koll flera gånger om man är orolig? Jag verkligen tänker på detta hela tiden..

• Svar på tråden Livrädd att jag inte skall hinna in.
  • Ellatösen

Min första förlossning var snabb öppna mig på 2 tim å krysta 2 ggr på 20 min. Har 7 resp 8,5 mil te förlossning beroende på vart jag väljer att åka.

Blev erbjuden igångsättning av läkare om jag var orolig för att inte hinna in i tid. Det är ett par stycken som fött i bilen det senaste året...

Berätta för BM och överdriv kanske lite extra om du skulle föredra att bli igångsatt

• Dinturiel

Själv hade jag 20 mil (2½-3 timmar) enkel väg till förlossning när jag fick båda. Var inget prat om igångsättning utan fick veta att hände nått efter vägen var det bara att ringa så skulle de skicka en ambulans. Ja, men betryggande.

• Pralin M

Min första förlossning gick på 3½ timme från första känning, som var att vattnet gick. Värkarna satte sen igång direkt med 3 min mellanrum. Min andra förlossning startade på samma sätt och det tog totalt 3 timmar och 15 minuter. Hann ringa taxi och åka in till sjukhuset med min snart 3-åring som blev hämtad där av mormor Mannen mötte också upp mig där. När man redan är så pass snabb så kan det kanske inte gå sååå mkt snabbare?? Var precis lika orolig som dig innan. Gick igenom alla tänkbara scenarion i huvudet...

Svar på tråden Livrädd att jag inte skall hinna in.