• bebbe2005

Skottlandsföräldrar - ny tråd 2009

Hej!

De gamla tradarna har avaktiverats, sa vi gor ett nytt forsok tycker jag!

Titta garna in pa de gamla tradarna,
    Skottlandsforaldrar
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m26013028.html

och

Aktiviteter i Skottland
    www.familjeliv.se/Forum-3-45/m33370365.html

En ny grupp har vi aven satt igang pa FB som heter Barnfamiljer i Skottland, sa skicka mig ett meddelande om du vill komma med dar oxa!

Hoppas fa se lite skottlandsforaldrar under varen och sommaren!

• Svar på tråden Skottlandsföräldrar - ny tråd 2009
  • Bens mamma

Hej!

hoppar in har! Jag bor i Skottland (West Linton, soder om Edinburgh) med man och son som ar snart 1 ar. Har bott i Skottland av och till i 11 ar, men har aldrig riktigt varit med i nagra Svenska foreningar tidigare eller haft kontakt med svenskar har. Nu tycker jag det ar lite kul att fa kontakter, speciellt for min sons skull!

Bens mamma

• 3tjejer

Hej hej! Jag är med . Bor i Dundee med tre tjejer på 5, 3 och 8 mån.

• Asia1

hej! Jag bor inte i Skottland, men drömmer om det! Tänkte bara titta in och säga:jag är avis på er som bor i världens vackraste land.

• en blev två

Jag hänger också med Vi bor i Dunfermline och har en pojk på 4.5 år och tvillingtjejor som är 1.5

• christinaiskottland

Vi bor ocksa i Dunfermline. Son Erik som ar 2 ar och en annan pa vag vilket forhoppningsvis kommer i juni.

Jag har bott i Skottland i 9 ar och dessforrinnan 3, 5 ar i London.

• Googels

Kul med en ny Skottlandstråd!

Bor själv på västkusten och har en dotter på 2 år.

• bebbe2005

Kul att ni hittar hit! Jag forsokte skicka infomail till alla som varit med i de gamla tradarna, men jag blev da sparrad av FL pga att jag tydligen skickade spam...hmm, hoppas alla hittar hit anda

Jag bor forresten i Fife med skotsk man, en son pa 2 1/2 och dotter som precis fyllt 1 ar.

Forra helgen var vi ivag nagra svensk-skotska familjer till en aventyrspark utanfor Perth - jattekul stalle trots att vadret var riktigt kass!

Funderar pa om man skulle planera in en traff till Sealife just norr om Forth Road Bridge??
    Eller midsommar, lust att traffas i Dundee i Camperdown Park?

• Googels

Hejsan alla! Jag hittde en förfrågan på www.sviv.se om ifall någon vet om det kommer att vara något svenskt midsommarfirande i närheten av Glasgow i år.

Vi kommer själva inte att befinna oss här till midsommar, men tänkte kolla om någon av er andra vet, eller om det blir något firande någon annanstans som man kan vidareförmedla. I Dundee tex som bebe2005 föreslog...

• christinaiskottland

Hej, ar det nagon mer som vill hanga pa och Svenska nationaldagen nasta lordag, 6 Juni med att aka till West Fife Show (mindre version av Royal Highland Show)?

Forra aret kom 4000 besokare, varav vi var sa sena att vi missade det mesta och tankte gora det mer ordentligt denna gangen. Det ar perfekt for barn, med massvis av boskap och andra djur att beundra och klappa. Aven traktorer och annan underhallning finnes. Vi tankte tillbringa nagra trevliga timmar med lite picknick.

Mer info om allt finnes pa www.westfifeshow.co.uk

Hoppas fa se nagra andra bekanta ansikten dar!

Christina med familj

• Lisanicoll

Hej allihopa,

Jag bor med skottsk man och forsta bebisen ar beraknad den 21 September.
    Vi bor for narvarande i Glasgow och har bott har i lite over 2 ar.
    Skulle vara jatte trevligt att komma i kontakt med andra svenska mammor for aktiviteter, tips och rad.

Ha det gott!

Lisa

• Googels

Hejsan Lisanicoll - vad kul med en till i Glasgowtrakten!

Det finns många svenskor på östsidan så det är alltid roligt när man hör talas om fler här på västkusten

• Lini M

hej!
    Vi bor i East Lothian, soder om Edinburgh, har en kille pa 2 ar och en till pa vag i December :)

• christinaiskottland

Valkommen Lini M och Lisanicoll!

Kul att ni ocksa ar gravida och hoppas att ni ocksa har bra erfarenheter av Skottland och skotsk sjukvard i samband med det. Sjalv vantar jag pa att min bebis (som ar nu tva dagar forsenad) ska hoppa ut. Talamod!!!

Jag kommer uppdatera pa Facebook under Barnfamiljer i Skottland, som Bebbe2005 varit duktig pa att satta upp. Emaila mig eller Bebbe2005 om ni vill komma med.

• Lini M

Jag har mkt positiva erfarenheter av nhs & barnmorskorna har! Tycker att efter-varden ar fantastisk, sa mycket battre an (vad jag uppfattar att den ar) i Sverige.
    Var ska du foda, Christina?

Svar på tråden Skottlandsföräldrar - ny tråd 2009