• Akleja12

Vi som fått + kring 1:a maj

så har det hänt. Ett +
    efter 2 år och på första IVF-försöket.

Tänkte vi kunde samlas här för att utbyta tankar...än kan jag inte fatta att det är sant.

• Svar på tråden Vi som fått + kring 1:a maj
  • Magnolia00

Jag hoppas också in här om det är ok.

Grattis till er som har plussat. Själv plussade i lördags efter vårt andra ivf-försök. Om knappt 2 veckor jag jag till läkaren för att kolla om det utvecklar sig normalt samt och jag har en eller två små där inne Hoppas allt går vägen.

Tänkte höra med er vad ni tänkte om att kontakta mvc? När gör man det och hur ska man tänka när man väljer ställe? Bor i Stockholm så det verkar finnas en del att välja mellan.

• Doa

Ja,det finns många mvc att välja mellan i Stockholm. Jag kommer nog att välja Mama Mia när det är dags att ringa och skriva in sig. Täner att det är smidigt om det är nära till jobbet så man lätt kan smita ifrån. För mig är det vul den 27/5 och jag är så orolig hela tiden att det skall skita sig. Fick MA i v.9 förra året. Men om allt ser bra ut efter vul så ringer jag mvc.

• eva08

Hej Magnolia, klart du ska vara med här!!! Välkommen!

Jag tycker också Mamma Mia verkar bra. Ringde de förra gången jag var gravid och de verkade urgulliga men sen slutade det ju tyvärr i tidigt missfall.

• Magnolia00

Tack för att ni delar med er. Ja det är verkligen en djungel detta med mvc... Jag tror jag avvaktar tills jag gjort vul om knappt 2 veckor innan jag bokar in mig någonstans.

Vad har ni för symtom? Själv har jag lite molvärk som kommer och går hela tiden.

• AnnaS

Jag kommer att avvakta med MVC på ganska länge känns det som. Först VUL, sen får vi se.

Molvärken kommer och går här med. Har inte haft något på hela dagen, men nu blir jag helt nojig för det har gjort en del ont under kvällen. Inga blödningar ännu dock, så jag håller tummarna för att det är som det ska vara.

Blir GALEN på alla symptom som KAN betyda nåt och INTE BEHÖVER betyda nåt.

• AnnaS

Magnolia förresten: Glömde ju dig! Välkommen!

• eva08

Håller med, det där med symptom och avsaknad av sådana kan göra en gaaaalen. Jag har lite molvärk till och från och lite illamående. Inte så att jag kräks men tillräckligt för att påverka aptiten. Ingenting känns kul att äta, inte ens med ketchup på längre....

• AnnaS

Läget idag brudar?

Här är allt lugnt. Fienden har rapporterats osynlig vid den dagliga toalettpapperskontrollen och bör, enligt rykte, retirera i en sisådär 8 månader till.

Gick med i en tråd för gravida som ska ha i Jan 2010. Haha, det skulle jag aldrig gjort. De har inte en susning om vad vi går igenom. Så jag gick raskt ur igen.
    Hoppas bara det kan komma lite fler folks in i denna tråden.

Vi kanske ska döpa om den? Istället för plussat runt 1 maj så kanske vi ska skriva: Vi som väntar barn Jan/Feb 2010 eller nåt?

Jag menar, det är ju inte så att det vimlar av "Svårt-att-få-barn" gravida direkt.

Synpunkter?

• hopefully soon

Hej! Har gjort ivf och plussa 27 april :) bf 28 dec. Kanske får va med ändå;) ? Hur har ni det med symptom?? Har haft lite ömma bröst men har helt av tagit nu I v 7 och nästan inget illamående längre, inte för jag haft så mycket problem med illamåendet fram tills v 7 heller. Nervös som man är så undrar man ju om allt står rätt till verkar som alla har massa symptom:(. Hur är det för er??

• ninakanin

Oj,vad det har skrivits här .

Välkommen alla nya och grattis!!!

Här är det fortfarnde symtomlöst,så vi får väl se,men ett litet hopp har jag kvar ,så länge jag inte blöder.

• eva08

Haha Anna, du är bra kul! Vi hoppas på vapenvila för oss alla under en vääääldigt lån period nu....

Jag har inget emot att byta namn på tråden. Jag själv har dock ingen susning om hur man gör så jag överlåter gärna till någon annan.

Har också kollat runt på lite andra trådar framförallt i "väntar barn"forumet men jag kände mig helt bortkommen där bland alla oups jag blev på smällenomedelbart-människor. Kul för dem förvisso men jag känner mig lite som från en annan planet...

Välkommen hopefully soon! roligt att du kommit hit. Tror minsann du tar täten i datumligan.

Hopefully soon och Ninanakin, tror inte ni ska oroa er över att inte känna så mycket symptom. Först och främst är det ju fortfarande tidigt och symptomen kan komma som ett julklappspaket på posten inom de närmsta veckorna. Dessutom är det ju många som inte har några symptom alls under hela graviditeten.

• looploop

Hej!
    Jag ansluter gärna! Har precis testat positivt efter min första IVF-behandling. Pendlar mellan att inte förstå det stora att jag är gravid och att vara livrädd för missfall.

Känner inget speciellt förutom en värk i magen som kommer och går. Känns PRECIS som mensvärk, vilket gör mig ybernojjig. Har konsulterat min vän tvåbarnsmamman som försäkrade mig om att hon kände så under båda sina graviditeter. Ska försöka lugna ner mig. :)

• AnnaS

Tjejer!

Jag har skapat en ny tråd som säkert får oss att bli lite fler:

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m43702110.html

Vi kan väl hoppa över dit allihopa med en gång om ni tycker det är en bra idé.

Såklart får man joina även om man inte har BF i Januari utan t ex slutet av dec istället.

• Pärla

Hej tjejer!

Stort grattis till eran pluss!! Nu får ni smitta lite oss som kämpar vidare med IVF försök..
    Har gjort min andra IVF behandling med den långa metoden, och ska testa mig den 17 maj.
    Har en fråga om den långa metoden, om nån har gjort det: Ska man få mens som vanligt på sin dag, eller skjuts den upp? Jag skulle haft min mens för 3 dagar sen, men den har inte dykt upp, men har mensvärk, har haft hugg och stickningar men dom har avtagit. Är på ruvdag 8.
    Vad tror ni? Är det bra tecken om inte mensen dyker upp? Jag har inte ens blödit nån droppe, som vissa andra. Tar även Progesteron, som spökar på brösten, har ömma. Är det kanske Progersteroner som skjuter upp mensen? Jag har inte förstått mig på det där..

Jag vet inte om jag har hört rätt nånstans, men är det sant att det är större chans och bli med barn på andra eller tredje ivf försök?

Kram på er, och lycka till i fortsättningen.

• jaghetersophia

Nej det är inte större chans att bli gravid efter andra eller tredje försöket. Saqnnolikheten är lika stor första som tionde gången.

Svar på tråden Vi som fått + kring 1:a maj