• Anonym (Jätteledsen)

Ingen sexlust alls, hjälp!

Jag har verkligen ingen lust alls. Har varit så i ett par år nu. Jag har sex med min partner men det är inte alls lika skönt som förr då man hade lust. Jag har alltid haft stor aptipt på sex. Men nu känner jag aldrig mig sugen, våt eller att det pulserar där nere. Känner mig helt död och blir arg när jag ser på sexscenere i serier och på filmer för jag blir så påmind om att jag inte har någon lust och är så deprimerad över detta.

Är jag ensam om detta problem? Vart får man hjälp, finns det nån hjälp till oss tjejer? det pratas jämt bara om att det är psykologiskt. Men lixom, det hjälper ju inte att någon säger så, man kan ju inte tvinga fram lusten.

• Svar på tråden Ingen sexlust alls, hjälp!
  • Anonym (vet hur det är)

jag har inte häller någon sex lust och vet inte häller vad man ska göra men du är inte ensam.. folk säger att man ska göra det mycket så kommer sexlusten tillbaka men det tycker inte jag stämmer, jag menar hur kåt blir man när det gör ont för man är så torr? vist glidmedel hjälper lite men. hur kåt blir man när man måste tvinga fram något som kom väldigt natuligt förr? man väntar bara på att det ska gå över... känner sig jätte dum för att man har en underbar älskare i sängen men vill inte ha honom, känner inte ett pirr i kroppen.

• Anonym (en till)

En till här. Känner precis som du #1...
    Har tyvärr inget bra råd att komma med. Men du är inte ensam TS.

• Anonym (Lisen)

Det finns bara en lösning. Byt partner så kommer lusten tillbaka. Tro mig jag har varit där och kommit därifrån. Så ut på krogen och hitta något läckert så ska ni se att pirret kommer som ett brev på posten.

• Anonym

Anonym (Lisen) skrev 2009-05-14 15:42:56 följande:

Det finns bara en lösning. Byt partner så kommer lusten tillbaka. Tro mig jag har varit där och kommit därifrån. Så ut på krogen och hitta något läckert så ska ni se att pirret kommer som ett brev på posten.
    Tyvärr så tror jag inte att det alltid handlar om den man lever med. Det kan nog stämma i vissa fall, Jag tror inte heller att denna lösning hjälper TS, då hon inte nämner något om att det skulle kunna vara mannens fel. Men jag tror att, är mannen helt underbar, accepterar en för den man är, och tycker att mannen är attraktiv så är det inte där problemet sitter. Jag tycker att du TS ska gå i någon slags terapi, parterapi. Har du pratat med din man om detta? För bara att du går tyst och låtsas om som allting är bra, så är ju det en inre stress och det påverkar ju jätte mkt. Sök på google, där kanske det finns någon som kan hjälpa till med sånna här problem. Bara tanken att du går och irriterar dig över situationen gör ju att du känner dig pressad. Förstår att det inte är lätt att skjuta bort den tanken, då är nog hjälp från någon person utanför rätt bra! Det är ju värt att testa om man vill bli som vanligt igen :)

Lycka till TS!
  • Anonym (Lisen)
    Anonym skrev 2009-05-14 15:56:07 följande:
    Anonym (Lisen) skrev 2009-05-14 15:42:56 följande:
    Tyvärr så tror jag inte att det alltid handlar om den man lever med. Det kan nog stämma i vissa fall, Jag tror inte heller att denna lösning hjälper TS, då hon inte nämner något om att det skulle kunna vara mannens fel. Men jag tror att, är mannen helt underbar, accepterar en för den man är, och tycker att mannen är attraktiv så är det inte där problemet sitter. Jag tycker att du TS ska gå i någon slags terapi, parterapi. Har du pratat med din man om detta? För bara att du går tyst och låtsas om som allting är bra, så är ju det en inre stress och det påverkar ju jätte mkt. Sök på google, där kanske det finns någon som kan hjälpa till med sånna här problem. Bara tanken att du går och irriterar dig över situationen gör ju att du känner dig pressad. Förstår att det inte är lätt att skjuta bort den tanken, då är nog hjälp från någon person utanför rätt bra! Det är ju värt att testa om man vill bli som vanligt igen :)Lycka till TS!
    Tyvärr stämmer det i alla fall där inte psykisk eller fysisk sjukdom ligger till grund för "olusten". Man blir helt enkelt sexuellt död oavsett om partnern är drömmannen eller inte. Det finns ingen spänning och allt blir slentrian. Man blir ju inte kåt på sin bästa kompis!
  • Anonym

Någon med minskad sexlust som har spiral?

• Anonym (ledsen/kåt....)

såg inte detta inlägget, har precis skrivit av mig på ett nytt inlägg.. men jag känner tyvärr tvärtom!
    Min man är inte kåt och jag är!! Jag är tjej!

• Anonym

Jag är i samma sits, det är så jävls jobbigt.. man vill men ändå så vill man inte för att man inte är kåt. jag tror attt min sexlust försvan när jag börja få krångel med urinvägsinfektioner och hade emellan blödningar tack varae p-stav, men har tagit ut den nu å ätter p-piller..
    Min sambo är väldigt förstående med deta att jag har ingen lust och han säger att det blir så ibland och det kommer gå över..
    Men ja vet inte ja, det händer inget när han försöker göra det skönt för mig, tvärrs om, jag blir bara torrare......:( Är väldigt trött på deta. Man vill ju kunna göra det skönt för han.
    Funderar lite på att köpa glidmedel och se om jag slappnar av ´på ett annat sätt...
    Behöver råd!!!

• Anonym

jag tror inte att det är så enkelt att sex med ens partner blir tråkigt för man är med sin sk bästa vän
    jag har absolut ingen sexlust heller men jag ser defenitivt inte på min man som min bästa vän, han är min man och jag är väldigt förälskad i honom fortfarande och vill absolut inte ha någon annan

• Anonym (Samma här)

Jag har varit i samma situation som er men lyckats ta mig ut den... för det går faktiskt. Det första jag gjorde var att sluta äta p-piller för det gjorde en hel del. Jag kände skillnad redan efter någon vecka faktiskt. Sedan så "tvingade" jag mig själv att ha sex 3 gånger i veckan även om jag inte ville för kom jag väl igång så var det lättare och när du sedan har sex så vill du ha mer och mer. Idag så vill jag ha sex minst 4-5 gånger i veckan till min mans lycka ( och min ). Ju mer sex du har desto er vill du ha det efter några månader. Man blir liksom beroende av det. Låter kanske konstigt men det är så. Dessutom så blir förhållandet så ordentligt stärkt av det. Man får en sådan kontakt och närhet till partnern. Allt blir bättre.

• Anonym (Felpåmig?)

Jag känner samma sak. Min flickvän och jag går just nu hos familjerådgivarna. Hon vi pratar med där tror att det kan vara psykiskt för mig. Dels för att jag nu en längre tid gått utan arbete och varit utan vänner, eftersom jag flyttade upp till min flickvän (där jag inte lärt känna någon direkt) samt att hon tror att jag inom mig har väldigt mycket "som behöver komma ut", dvs hon tycker att jag behöver prata med typ en psykolog om exempelvis hur det var när jag började tänka i de banorna att jag är homosexuell och sånt... Jag har dock inte alls någon lust att öppna mig inför en psykolog... Men vem vet, kanske skulle det vara en lösning?

Jag förstår iallafall hur du känner dig... Det känns piss att inte kunna ge det sin sambo/flickvän allra helst vill ha... Sex är ju faktiskt ett sett att visa kärlek på...

• Sopit06nuy

Mmm, jag har en kvinna som är en sexikon. vacker smal,med skinnbyxor och allt man kan önska sig. Men död i sängen. Ingen erotisk känsla och död intill en kall fisk. så ta hand om den du älskar. låt inte skenet bedra.

• Zaphiod
    Sopit06nuy skrev 2014-01-31 05:01:40 följande:
    Mmm, jag har en kvinna som är en sexikon. vacker smal,med skinnbyxor och allt man kan önska sig. Men död i sängen. Ingen erotisk känsla och död intill en kall fisk. så ta hand om den du älskar. låt inte skenet bedra.
    Jag känner igen det där. Min numera exfru var den vackraste och sexigaste i hela världen. Trots 40+ hade hon en otroligt vacker kropp och jag kunde bara inte se mig mätt på den. Men se på den var allt jag fick göra för hon hade noll lust till sex. Nu har vi precis separerat och jag lider helvetes kval över att inte få se den mer, men jag hoppas att det snart släpper.
  • Balrog

Att inte vilja vara kvar i den fasen är ju ändå en bra förutsättning anser jag...har ingen erfarenhet av minskad lust själv, men har en partner som hade det efter graviditet och barn...tog ung 4 år att hitta tillbaka...och enl min partner gavs väldigt mkt närhet till barnen så det fanns lite eller ingenting alls över till mig och oss...sen trivdes min partner inte med sin kropp och så var det ju amning och trötthet...jobbet min partner hade sög musten ur det mesta...o som om inte det räckte så "tjatade" jag i min sexuella frustration...väldigt dumt med facit i hand...men det är ju alltid lätt att vara efterklok. Min partner kom sakta, sakta tillbaka hur som helst...jag uppskattade o uppmuntrade...

...jag tror det måste komma inifrån...o finns viljan o inställningen tror jag man kommer en bra bit på vägen...

Läs noveller, kommunicera med er partner...uppskatta o uppmuntra och kom igång...

• jorsm

Det är samma för oss män också kan jag lova dej jag har varit i den situationen att det bara tagit totalt stopp att ha sex med sambon känner ingen upphetsning och blir inte det minsta kåt på henne men har känt sug efter sex och fantiserat om andra.  Så när jag fick möjlighet att sexa med en annan kvinna så hade jag så himla skönt knull vi gjorde det några gånger och sen så hade jag faktiskt riktigt bra sex med sambon under flera år alltså kom suget tillbaks.

Svar på tråden Ingen sexlust alls, hjälp!