• Långväntan

Kan jag få hjälp av er gravida tjejer?

Jag undrar när ni kände av att ni vart mer kissnödiga när ni vart gravida. Jag har gjort ett ostimulerat FET och är idag på ruvardag 8. Igår fick jag börja springa på toaletten och trodde att idag skulle det gå över men det är lika idag. Det svider inte men det trycker och spänner jätte mycke i nedre magen. Kan man känna av detta så tidigt?

• Svar på tråden Kan jag få hjälp av er gravida tjejer?
  • AmberB

Jag har inte känt så tidigt, först när livmodern blivit så stor så att den trycker på blåsan. Men det kan säkert vara olika.

~*~Vackraste Emil, född 13/9 2006 ~*~Tvillingar i magen, bf 090611~*~
  • Marengen

Det där kommer och går..första veckan efter min ivf sprang jag massor på toa,men det berodde på att jag samlat på mig vätska.
    Efter det va det lugnt ganska länge men de senaste två månaderna måste jag gå MINST en gång i timmen, ibland 3ggr. Är i v 32 nu.

• Långväntan

Usch så jobbigt... ska jag behöva bli orolig när jag är så himla kissnödig nu i två dagar?? är det något som är fel eller kan det vara ett gravsymptom? Jag är ju ostimulerad så det är ju inget av mediciner men det känns riktigt jobbigt att det trycker på så mycke. Kanske jag inbillar mig att jag är kissnödig för att det spänner så i magen? Det kommer ju ändå lite kiss varje gång.

• FruSascha

Kan ju vara graviditet men kan ju lika gärna vara blåskatarr.

Jag kände mig kissnödig båda gångerna när jag varit gravid, men då framförallt mot slutet av graviditeten när bebis började trycka mot blåsan. Men sådär i början kommer jag inte ihåg att jag var mer kissenödig än tidigare.

Fast de brukar ju säga att det är ett grav tecken om man är kissnödig. Ta ett test så vet du ju. Lycka till och jag håller tummarna.

• FruSascha

Aha, ojdå.

Ja då kanske det är för tidigt att se.

Men jag tror det inte är så vanligt att man känner symptom så tidigt.

Jag har aldrig gjort det i alla fall det började komma runt v 7 - 8 eller så.

Så var inte orolig för även om du inte känner så mycket andra symtom så kan du vara gravid i alla fall.

Det första symtomet jag hade var att det liksom "stack till " ibland i livmodern, det var när ägget fäste tror jag, men det varade bara någon dag elleer två och det var precis när jag blev gravid några dagar efter ÄL.

• Långväntan

okey tack för de.. Men jag får se hur jag känner mig imorgon om det har blivit bättre. Man läser på symptom listar av dom som precis plussat och då står det kissnödig. Men innebär det att dom springer hela tiden och känner som mig eller?

Någon annan som känner igen sig?

• Zenhobia

Hej!
    Jag har precis blivit gravid efter ET, och jag har fått gå upp om nätterna och kissa under nästan hela ruvningen. Jag har tagit Crinone vaginalgel och tror att det beror på hormonerna i dem. Tar man något sådant när man gör ostimulerat FET?

Svar på tråden Kan jag få hjälp av er gravida tjejer?